domingo, 13 de noviembre de 2016

La Pola (Gordón)

2 de Xunetu de 2016

Segundu fin de selmana qu'escapamos de camping en branu. Esta vegada escoyimos la Pola Gordón de campu base y pude lleváme a Kíla, lo cuál fué una doble satisfacción. El vienres dempués de currar salíemos d'Asturies con mal tiempu y hasta Vil.lamanín nun meyoraba un res.

Plaqueando na Pola Gordón demientres aguántase de calor

Una cañina n'Ezequiel y ya cola tarde repunantuca tiramos pal camping y entre pitos y flautes de montar tiendes y demás, ya nun mos dió tiempu nin a dir a trepar nin na pol estilu. Eso sí, dar un pirulín pel pueblu y tomar daqué durante la tarde-nuechu nun mos lo quitó naide.

Mui entreteníes toles plaquines

Al día siguiente de mañana, almuerzu y como taba por llegar della xente (Haritz, Noe y Wifre...) quedamos nuna pequeña escuelina qu'hai penriba d'un pinar na mesma Pola Gordón. Serán unes doce víes separtaes en dos paños de roca, pero pa pasar medíu día o así ye más que perfeuta.

Guapu'l sitiu, soleyeru y pa pasar otra mañanina

El estilu, pues de placa llionesa y graos cenciellos ensin pasar de 6a+. De mañanina, tuviemos Zori, Richar y yo, nel pañu de roca más a la manzorga faciendo les víes d'una n'una, Richar y yo y Zori, dándo bona cuenta de dalguna vía de primera que ye lo importante.

Acampada brutal nel camping de Pola Gordón

A les 3 y media aproximáu de la tarde... nun había quien parar de calor y colamos d'ellí pa la piscina del camping como ta mandáu. Nun too va ser tar engoláu nun paré, pudiendo dase un bañu na piscina de los de restallu... eso sí, de nueche fresquino, fresquino ta l'ambiente na Pola Gordón... tanto que los dueños del camping agasáyente con unes mantines pa por si acasu jeje.

Croquis modificaos de la Pola Gordón por mor de Pura Escalada Asturias. Gracies y col so permisu.

miércoles, 9 de noviembre de 2016

Vega d'Enol (Cangues d'Onís) - Resecu - Conh.urtáu - Aliseda - Ariu (Onís)

22 de Setiembre de 2016

Track: Vega d'Enol (Cangues d'Onís) - Resecu - Conh.urtáu - Aliseda - Ariu (Onís)


A la fin, llegaron les miós mini vacaciones montañeres. Esti añu, diben ser pal Pirinéu pero la verdá ye que la falta de preparación de rutes y de perres, aconseyaron quedase per tierres más conocíes y Fernan y yo decidimos tirar pal Cornión a los nuesos amaos Picos.

Como siempre, ye un placer tornar de monte con él y sobretou velu plenamente recuperáu de los sos dolores na cadera, que taben torgándolu de facer monte curiosu nos últimos meses. Sicasí, escoyimos tomar como campu base los refuxos de Vega d'Ariu y Vegarredonda moviéndonos n'altor pa nun tener qu'engrescanos coles enormes canales de Picos.

Semeya d'equipu saliendo de la Vega d'Enol (1090 m)

viernes, 4 de noviembre de 2016

Vil.la de Su (Teberga)

29 de Xunu de 2016

Ehí tamos a finales de Xunu y ún día más nun toi trabayando... como andamos de memoria, porque ni idega de por qué podría tar un miércoles ensin trabayar. En fin... el casu ye que tiramos Richar y yo, pa onde meyor tiempu daben y eso yera pa Teberga y cuanto más pal sur meyor... asína que vamos pa Vil.la de Su.

Ya tenía bien de ganes de dir hasta esta escuela, quiciás de tanto xubir al Puertu Ventana pa dir de monte travesando'l desfiladeru del Parmu y mirando siempre pa los parés soleyeros de la escuela de Vil.la de Su.

Guapu pueblu y guapa escuela la de Vil.la de Su

Aportamos al pueblu, dexando'l coche casi a la entrada anque hai aparcaderu na parte alta y entamamos a caleyar siguiendo los cartelos d'Escuela de Escalada, hasta garrar agua nuna fonte y parar a mirar los distintos seutores d'un cartel desplicativu.

Siguiemos xubiendo pero un senderín bien amable hasta aportar baxo'l seutor d'Entresierras, echándo-y un vistazu a los croquis y dexándolo pa otru día, ya que teníemos más ganes de facer víes que d'apretar en poques.

Esguilando en La Chepa

Asína que decidímonos pola Chepa, na que teníemos tres quintinos pa calecer, faciéndolos ensin problema tanto Richar como yo. Llueu pasámonos a por un 6a+ que tornóse duru, saliendo a vista, pero atragantándose-y a Richar, tanto que furó-y casi toles fuercies a base de pegues y nun salió a la fín.

Si Richar, tuvo una dura llucha cola Cascarria (6a+) a mí, abrasóme Malditos Pinchos y ye que vaya bien más gafa, como abrasen los agarres, a les miós castigaes manes de tolos díes de restallar nes diferentes escueles esti branu.

Bones vistes dende la cara sur del Barriscal

Finalmente salió y de rebote pasámonos a la Tormenta, otru 6a+ que dexóse facer tamién polos dos y acabé con El Campal... un 6b+, mui buenu, que salió pa rematar tol seutor nun día más qu'aprovecháu, como tolos d'esti branu.

Despedímonos d'estes falderes que cayen dende'l Picu Barriscal, ún de los milenta cumales que tien la planicie de la Pena Sobia, contando con tornar per equí dalgún día más sobretou, cuando tenga vistes a montes ñevaos y pegue'l solín nos sos parés.

 
Croquis modificaos de Viandangos por mor de Piratas Free. Gracies y col so permisu.


-----------------------------------------------------------------------------------

jueves, 3 de noviembre de 2016

Viandangos d'Arbas (Los Argüeyos)

25 de Xunu de 2016

Siguimos col afán esguilador col branu ya recién entráu y como p'Asturies taba'l tiempu repunantucu, tanto como pa tar orbayando del Puertu Payares hasta Busdongu d'Arbas, menos mal qu'asitiámonos un pelín más al sur pa la llocalidá de Viandangos d'Arbas.

Colamos d'Asturies a asoleyar un ratín en Llión

Ellí, tenemos una escuelina de nueva creación, pegadina a la carretera y que con un pindiu ascensu, en casi menos de diez minutos déxanos nel so paré. Nun hai munches víes, pero bien da pa una mañanera con calma y los graos tan repartidinos como pa ser un bon sitiu pa iniciación.

Paré perguapu con poques víes pero perfeutu pa pasar una mañanina

A dicir verdá, ellí tuvimos de too y pa toos, pudiendo pegase Noe y Zori con una cuartinos bien guapos y Richar y Haritz apretar un pocu más colos 6a's y el 6b. Personalmente, fué un día de relaxación, facer toles víes a vista y tar con Kíla tranquilamente nel prau.

Esfrutamos como enanos esguilando a vista y tamién apretando Zori y Noe

Lo dicho, un sitín bien guapu pa pasar mediu día... pero si sois mui machacas vais quedar con ganes de más grau y de más víes... pero lo dicho... bien paga una visitina y esfrutar d'una perbona caliza y d'un paré soleyeru pal iviernu.

 
Croquis modificaos de Viandangos por mor de Infoescalada. Gracies y col so permisu.


-----------------------------------------------------------------------------------

miércoles, 2 de noviembre de 2016

Torrebarriu (Babia) - Práu Fontán - Picos del Fontán

18 de Setiembre de 2016

Track: Torrebarriu (Babia) - Práu Fontán - Picos del Fontán


Primer ruta de la temporada 2016-2017 del GM Xuan de la Borrina, la cual abordamos cola mesma ilusión de tolos años ya intentando tener visión de futuru pa la temporada ivernal, quitando rutes d'alta montaña.

Poro, vamos escosar les rutes de munchu altor, pa que nel iviernu queden los montes más baxos y que podamos facelos, pesie a les ñevaes qu'haya pa los altos. Asína, anque solemos facer rutes seles d'entamu, vamos tirar a polos Picos del Fontán y pa camudar de puntu partida vamos entrá-y dende Torrebarriu en Santumichanu.

P'aportar a esti pueblu de Santumichanu, parte del grupu entró dende'l Güerna, percorriendo'l conceyu de L.luna pela CL-626, desviándose pocu dempués de Vil.lafeliz hacia'l Puertu Ventana, pasando per Santumichanu y finalmente Torrebarriu.

Partimos de Torrebarriu ( m) con tremendes vistes

martes, 25 de octubre de 2016

Oseya (Sayambre) - Picu H.ariu

28 d'Agostu de 2016

Track: Oseya (Sayambre) - Picu H.ariu


Siguimos en Sayambre y dempués de palizón de la vuelta al Niah.u, del día anterior, ta costándonos llevantar del sobre. Muncho tien que ver, que la nueche anterior, magar de la cena, lliáramosnos nun chigre tomando cerveces y chupitos y falando col dueñu hasta bien tarde.

Esa mesma nueche, ya decidiéramos que la xubida al Niah.u nun diba ser, porque la baxada pela pista dende Llaete fízosenos pesadísima. Asina, que suena'l despertador y al mal cuerpu súmase un borrín densu en tol valle que vemos dende la ventana l'habitación.

Partimos d'Oseya (753 m) en Sayambre

jueves, 20 de octubre de 2016

Trail de Sayambre (Sayambre)

2 d'Ochobre de 2016
Track: Trail de Sayambre (Sayambre)


Web del Trail: Seronda Trails - Sayambre
Clasificaciones: Clasificaciones 2016  


Primer carrera de la temporada 2016-2017 y nesta tengo decidíu dir en condiciones, non como nel Quebrapates que fue un horrorosu final de temporada, anque ya llevaba xugando nes últimes carreres ensin dir preparáu nin física nin mentalmente... lo que vien ser dir por dir... y así non se disfruta.

El finde de la carrera pintaba perinteresante, con espicha bloquera nel Indorwall de la que colé pa casa tan cansáu como con cerveces enriba. Esti llocal d'escalada ye un peligru, xuntes la comedia con esguilar y na bono pué salir d'ello.

Así que'l sábadu plantéme n'Amieva a trepar colos collacios con un cansanciu supremu, con dolores nes manes y el pié que lleva fadiándome dende Agostu. Pasamos un día estupendu, pero casi durmíame asegurando asína qu'en cuanto yera hora pa la tienda a sobar hasta'l día siguiente. 
 
Xubiendo al H.ariu a bon ritmu

Madrugón y pa Oseya de Sayambre, pelos Beyos p'arriba, onde alcontrámonos con Alberto, que vino col parte del grupu monte p'ascender al H.ariu, per onde díbemos pasar tamién los corredores, asina qu'al menes dalgo d'animación díbemos tener.

La carrera entama llanzada cuesta baxo y tenemos dempués un tramín quebrapates visitando los pueblos sayambriegos de Vierdes, Pío y Ribota, p'ascender hacia unos ivernales, onde tenemos la primer gran xubida, na qu'Alberto nun da más de sí, por mor d'una sinusitis y tiro en solitariu, pasando de grupu en grupu según voi alcontrándome cómodu de ritmu.

Alcanzo un grupín numberosu y caltengo la velocidá de baxada per pista hacia Sotu, demientres voi charrando con un participante. Normalmente, suelo parar abondo nos avituallamientos, pero sigo'l xeitu del grupu, garro agua y a siguir corriendo hacia Vegabañu, nun ascensu preciosu per fayeos.

Ruben, Alberto ya Illán... menudes vistes

Pa cuando aporto a Vegabañu, con otra pareya de corredores, adelantamos a dellos, dalgunos míticos como Ana Cristina Aguado, una gran campeona, quedándome ablucáu col ritmu que llevo y paez qu'anímome calculando que'l grupu monte con Kíla nun tarán mui lloñe.

De Vegabañu toca l'ascensión final al picu H.ariu y caltengo bon ritmu col restu de participantes, hasta que tópome con una perrina blanca que güelme a distancia y hasta que nun m'alcuentra nun para, lo que faiga que tea un ratín acariciándola y recibiendo llametones.

Haritz tien que garrala y toi oyendo los sos lladríos durante bon ratu, pero nun m'atrevo a llevala conmigo por si molesta a los corredores. Con semeyante dolor por abandonu a mi perrina, aumento'l ritmu tolo que pueu pa salir del radiu d'alcance de la so vista y olfatu... pasando a varios corredores y faciendo l'arista final con otru gran corredor veteranu del Quebrapates... Zacarías.

Aportando a la meta dempués d'una carrera preciosa

Facemos el tramu final del H.ariu xuntos llevándome a un ritmu brutal y sin parar entamamos el descensu diciéndome que pase si quiero, pero nun lo faigo hasta que veo que piérdese nunos banderinos y tómo-y el relevu.

Alcuéntrome bien y sin dame cuenta, faigo la baxada téunica como un tiru y pa cuando llego al caberu avituallamientu en Llabeñu, diz un rapaz que voi'l 46 o 47... nun lo pueu creyer, pero anímome más y sigo per tarrén más favoratible baxando ainda más rápidu.
Llevo otru corredor detrás, que va encantáu col ritmu, pero pa cuando aportamos a la pista, les pates siguen respondiéndome xenial y tiro a unos ritmos que nin me los creo, pasando a dalgún participante más.


Primera prueba de la Seronda Trails completada

Pa cuando aporto a la senda l'Arcedianu pa baxar definitívamente a Oseya de nuevu, alcuéntrome con un par de repechinos que camiento que pueu aguantar corriendo y el primer sí, pero'l segundu fai que se me xuba'l cuadriceps teniendo que parar un ratín.
 
Nesi tiempu, pierdo dos puestinos que ya nun volveré a recuperar y eso qu'acabo bastante fino de nuevu, pero dame igual, l'allegría d'entrar pente los 50 primeros nun trail de 25 km y 3800 m de desnivel nun me lo quita naide.
 
Acabar una carrera el 43 faciendo 3h y 34 minutos fué quiciás el cambiu de chip que necesitaba pa tomame más en seriu mi participación en carreres pel monte. Ver veremos hacia onde vamos tirar, si entreno más o sigo confiando na esperiencia d'andar pel monte como principal puntu fuerte.
 
Como siempre, lo meyor... l'ambiente y compartir rises y sufrimientu con Alberto, Rubén ya Illán que son ya como dos compañeros más d'alcontranos de carrera en carrera... dar les gracies a Noe, Wifre y Gael pol recibimientu y les semeyes na meta, los ánimos del GM Xuan de la Borrina y les semeyes a MV Fotos.

miércoles, 19 de octubre de 2016

Cobarcil (Sayambre) - Tolivia (Ponga) - Llué - Llaete - Ribota (Sayambre)

27 d'Agostu de 2016

Track: Cobarcil (Sayambre) - Tolivia (Ponga) - Llué - Llaete - Ribota (Sayambre)


Munches vegaes si restolamos pente'l mundiu blogueru de monte, vemos como ta entrándose nuna especie de profesionalización de los blogues de la xente. Ya nun entro si queremos sacar perres o non, si la nuesa afición acaba convirtiéndose nun trabayu o en daqué monetariu, eso ya caún tien qu'estudiar si-y renta o non.

Cuantes vegaes dixéronme, que por qué nun escribía en castellán, que diba tener milenta visites más y de xuru que yera ricu y famosu. Pues non, esti blogue ye mi pequeñu requexu pa contar lo que me peta pel alma y cuéntolo n'asturiano o al menos nel asturiano más curiosu que pueu ufrecer, que nun tuve la oportunidá d'estudialu nel cole y tampoco mamalo en casa... que mi Pa ye soriano y mi ma d'Ortigueira en Cuaña y ellí fálase l'eonaviego.

Con too esto, quiero remembrar y destacar, qu'esta ruta que ficimos el mió collaciu Charly y yo, ta clavada, calcada y copiada de la que ficieron dos de los blogues que sigo con más enfotu: Los de las Claras y Caleyando con Cienfuegos.

Tamos en momentos cafiantes pa los blogues que llevamos bien d'años (dende'l 2 de Xineru de 2009 nesta xera), con cambeos en blogger, con cierre de portales onde aloxar semeyes y con ciertu cansanciu d'escribir y nel casu del collaciu Cienfuegos ver como otros "profesionales" con llibros a cuestes, cópiente'l trabayu que'l nuesu tiempu nos lleva y nada de perres nos da.

Asina, qu'en tiempos de falta d'orixinalidá na conceición de rutes, muncha profesionalidá y llistaos de los meyores blogues en fala hispana, d'aventures o la de su madre en calzonciellos, quiero dedicá-yos y da-yos les gracies fonderes a Jonatan y Cienfuegos... porque son munches les rutes que-yos copié y llueu conté a la mió manera, pero que siempre puse d'au venía'l trabayu y búsqueda de percorríos.

Un abrazu collacios... espero conoceros dalgún día en presona, que tien coyones la cosa dempués de tantos años, a Monchu cola so biblioteca d'ascensiones que tien por blogue, ya tuvi la suerte unes cuantes vegaes... así que vémonos pronto espero.

Partimos de Cobarcil (503 m) nos Beyos

miércoles, 5 de octubre de 2016

Beyo (Ayer) - Cordal de Cotobeyo

20 d'Agostu de 2016

Track: Beyo (Ayer) - Cordal de Cotobeyo


A la vuelta de les vacaciones per Soria, tuve dellos díes intentando cuidame mentalmente ya físicamente, pero ya tocaba intentar buscar les miós llendes otra vegada. Poro, restolé pente les milenta rutes preparaes que siempre tengo nuna carpetina polo que pudiera pasar y saqué de paséu la que meyor veníame pa entrename un pocu corriendo cola mió perrina, Kíla.

Salimos entós, Kíla y yo, col coche hacia Ayer, faciendo'l camín davezu dende Xixón, pela autovía minera hasta Mieres del Camín y desviándonos de camín hacia L.lena pel corredor del Ayer, pasando pelos pueblos de Morea, L'Escuyu, Los Estrul.lones, Cabanaquinta y L.levinco onde tendremos el desvíu a la mandrecha pela Ae-4 hasta Beyo.

Partimos del pueblu de Beyo n'Ayer (505 m)

domingo, 2 de octubre de 2016

La Ñora Bloque (Xixón)

27 de Mayu de 2016

Los xixoneses siempre andamos a la gueta d'un requexu onde poder trepar y ún d'ellos ye la sablera de la Ñora na llende pente Xixón y Villaviciosa. Pues bien, aparte de los bloques d'escalada con cuerda na fastera xixonesa, tenemos bloques pa bulder a ambos llaos del ríu Ñora.

A la gueta de bloques pa entretenese

Nos díes d'entrenu corriendo pela Costa Xixonesa, parábemos munches vegaes a garrar aliendu nesta sablera, enantes de siguir de vuelta y echando una güeyada paeciónos que dalgo podría salir, sobre tou nos afloramientos d'arenisca pente los bloques de conglomeráu.

Conglomeráu pero con dalgún florecimientu d'arenisca

El día que tuve pegándome una tarde per ellí, tan sólo tuviemos na fastera xixonesa nel cachin pequeñu que queda pente'l ríu y la mar, sacando dellos bloques bien entreníos, pero hai que dicir que pal cantil de Villaviciosa vense bloques con munches posibilidaes anque ye zona d'argayos y nun se cuanta seguridá p'andar per ellí tendríemos.

Seutor na fastera maliaya con bloques d'arenisca

Póngovos una especie de croquis de los pocos que probamos, a la espera de siguir pegándonos un pocu con estes peñes nos próximos branos y de pasu un vidiu d'un d'ellos, quiciás al más duru y espeutacular pol altor que gárrase y la salida guapa que tien.



La Ñora (Bloques visitaos) 

Croquis fechos ensin tener ni idega de cotaciones... o se xube o non se xube jeje.