viernes, 19 de agosto de 2016

Cordiñanes (Valdión) - Asotín - Torre del Hoyu Lliordes - Chavida - Santa Marina (Valdión)

10 de Xunetu de 2016

Track: Cordiñanes (Valdión) - Santa Marina (Valdión)


Un día más tamos preparaos pa salir a l'aventura de la Travesera y fadrémoslu con un par de baxes (Benjamín y Natalia) pero reponemos con Zori y Richar, asína que siguimos un grupín col envís de finar los nuesos pasos en Santa Marina en Valdión, saliendo nel día de güei a les 9 la mañana.

Partimos dende l'hostal El Tombo en Cordiñanes (847 m)

jueves, 18 de agosto de 2016

Sotu (Sayambre) - Valdecarombu - Estremera - Vegagüerta - Capozu - Cordiñanes (Valdión)

9 de Xunetu de 2016

Track: Sotu (Sayambre) - Cordiñanes (Valdión)


Son les 9 y cuartu la mañana cuando tamos preparaos pa entamar esta Travesera 2015 - 2016 dende Sotu, nel conceyu de Sayambre. Nesti guapu pueblu, onde ficieron un aparcaderu bien curiosu, pa montañeros y visitantes, daremos los caberos preparativos y garraremos puxu pa salir a caleyar con fuercia.

Partimos dende Sotu en Sayambre (905 m)

martes, 26 de julio de 2016

Travesera Picos 2015 - 2016

Del 8 al 11 de Xunetu de 2016

Track: Travesera Picos 2015 - 2016


Un añu más, dende casi la formación del GM Xuan de la Borrina, facemos la traca final montuna cola Travesera de los Picos d'Europa. Cuantayá, díbemos dando los nuesos primeros pasos serios per tan nomáu tarrén de xuegu y agora cuéstame decidir per onde trazar les distintes estayes pa conocer daqué nuevo.

Siempre hai problemes, baxes y altes por llesión, por problemes pa tener dalgún día nel trabayu,... pero esti añu superáronse con creces, volviéndome llocu colos refuxos, menos mal que portáronse y finalmente llibramos les perres adelantaes, sin mayores contratiempos.

Grupu de salida del sábadu... tou yera cares sonrrientes

Con too, con más o menos xente, con pior o meyor tiempu, salieron grandes xornaes de monte, esfrutando los pocos o munchos que ficimos la Travesera día tres día, anque hai que dicir que fízose dura y dalgunos pueden dar fe.
Equipín de sofitu furgoneteru... así presta pola vida

Tanto, que dalgunos avezaos al monte esti añu, como Benjamín, siendo de los más animosos pa cualesquier ruta que propongamos, el segundu día de Travesera daba saltos d'allegría por poder abandonala y dirse a la so casina, jaja.

Vista típica de les aguyes de Peñasanta dende Vegagüerta

Y ye qu'esti añu, tuviemos la "suerte" de contar con Fernan en mou de mochileru, llevando la furgo de coche escoba. Sólo fue'l finde, pero diónos la oportunidá de cargar con mochila d'ataque nes dos primeres xornaes y eso notóse enforma.

Segundu día saliendo dende Cordiñanes

El percorríu trazáu yera novedosu en dos coses: facelo completamente circular per primer vegada y la segunda que'l nuesu camín diba llevanos hacia'l cordal Cantábricu, lo qu'hasta'l momentu nunca pasara en tolos años de Travesera.

Aportando a Santa Marina... magar d'otra estaya bien dura

D'otra miente, esti añu nin raspiamos casi un centímetru de tarrén asturianu, lo que llevónos a patiar y conocer los conceyos llioneses de Sayambre y Valdión, teniendo los aloxamientos en Sotu y Vegabañu de Sayambre y en Cordiñanes y Santa Marina en Valdión.

Tres supervivientes... quedaben pel cordal cantábricu

Como nota perpositiva: dar les gracies a la Pensión El Tombo, qu'anque serios tuvieron a bien danos un pelín de marxe, ya que'l primer día llegamos a la cena polos pelos, al igual que nel refuxu de Vegabañu, teniendo que duchanos dempués de cenar incluso.

Vegabañu tarde y pente'l borrín

Casu aparte tenemos col Albergue La Ardilla Real de Santa Marina, el cual sorprendiónos gratamente, tanto nel tratu, la cena y el bon ambiente que vivíase nel bar, cola única pega del almuerzu que yera pelín tarde pa una xera montañera como la que teníemos per delantre al día siguiente.

Salíemos con bien de ganes de Vegabañu

La nota mui negativa, fué la xinta en Sotu, qu'aparte de ser más secos qu'una mierda diéronmos una comida que nin un refuxu a dosmil metros. Tien coyones, que la cena de Vegabañu fuera de restallu y que nun pueblu póngante nel menú del día (cobráu caru) les mítiques albóndigues de perru que pues topate n'Urriellu cuando aquello ta que nun s'entra.

Acabóse'l suañu... perdifícil les condiciones pa la traviesa

Ciertamente... de pena l'Hostal Peñasanta... nun me verán per ellí na vida y más dempués de tener qu'abandonar los nuesos oxetivos na última estaya por mor de les condiciones tan males pa facer el traveséu de Peña Beza.

D'esti xeitu, fináremos la Travesera, ensín traveséu del últimu día y con una xinta permala pa rematar. Pero bono, esto ye asína, dos díes tiempu inmeyorable y otros en que'l borrín xugónos una mala pasada y ficimos lo que pudimos siempre dientro d'unos mínimos de seguridá.

Cansaos pero contentos en Sotu de nuevu... anque con un pocu de mal tastu

Una vegada más... dar les gracies a los collacios que participaron y a los que finalmente nun pudieron por dellos motivos: Fernan (por ideala anque nun pudieras caleyar nin un día), Mariano, Feli y Oscar pol sofitu y Bittor, que cayóse de la convocatoria a última hora, toos dende Euzkadi.

Dende Asturies, gracies a Alberto, Natalia, Benjamín, Zori, Richar, Dani y Haritz. Sé qu'esfrutastes de xornaes perbones de monte, anque sufriérais polo llargu del camín. Una alcordanza pa Charly, que por motivos de trabayu nun pudo asistir y a Cesar que tamién quedó fuera de la convocatoria a última hora.

Como siempre, vamos dexar unos datos a mou resumen y les correspondientes entraes del blog (que diré escribiendo lo más ceo posible):

Estaya 1: Sotu (Sayambre) - Cordiñanes (Valdión)

Duración: 12 h
Llonxitú: 20.9 km
Ascensu: 2090 m
Descensu: 2140 m



Estaya 2: Cordiñanes (Valdión) - Santa Marina (Valdión)

Duración: 11 h
Llonxitú: 12.6 km
Ascensu: 1740 m
Descensu: 1420 m

Estaya 3: Santa Marina (Valdión) - Vegabañu(Sayambre)

Duración: 10 h  y 20 min
Llonxitú: 25.5 km
Ascensu: 1755 m
Descensu: 1590 m


Estaya 4: Vegabañu(Sayambre) - Sotu (Sayambre)

Duración:  2 h aprox
Llonxitú: 6,2 km
Ascensu: 210 m
Descensu: 570 m


Totales:
 
Duración: 35 h y 20 min
Llonxitú: 65.2 km
Ascensu: 5795 m
Descensu: 5720 m

jueves, 7 de julio de 2016

Peña'l Cadabal (Siero)

26, 28 d'Abril, 4 de Mayu y 27 de Xunu de 2016

Varios fueron los díes qu'anduve pel Cadabal entrenando un pocu col envís de recuperar nivel y ye qu'esta escuelina ye perfeuta por mor de les víes curties, pero dures de movimientos y téuniques, pa ponese en forma.

El primer día, los primeros díes alcuérdome de dir enseñásela a xente esguilador potente que nun la conocíen y colaron d'ellí encantaos anque de xuru que nun tornaron por milenta proyeutos nes sos escueles favorites.

Alberto probando'l 6a pa calecer

A mí, que préstame esguilar tranquilu ensin demasiaos xareos nin muncha xente nos pies de víes, ya que nun soi a tar concentráu y nun soi a sentime lo cómodu que debiera pa meteme nos mios proyeutos, siempre acabo tornando pel Cadabal pa dir finiquitando caxigalines por facer.

Esti añu, dióme más pola colchoneta y averéme pel Cadabal a la gueta de bloques duros pa garrar fuercia de deos, pero esa ye otra hestoria, que prestaríame cuntar aparte, axuntando dellos bloques d'esti llugarín pa los que tengan ganes de pasar un ratu apretón.

Llegando al top con esfuerzu

No qu'a da-y a la cuerda refierse, quedábame por encadenar Starway to Heaven, vía de la Trinchera'l Cadabal que taba a la manzorga del mió 7b (The Trooper). Camentaba qu'esta vía pudiera ser durina, casi más que The Troopper, pero a la fín alcontré un métodu con travesía a la manzorga ensin dirse de más de la vía.

Con esti pasu duru de travesía, alcánzase al traviés d'una ñapa ínfima la fisura que xurden pela manzorga les chapes y que da a algamar la vía, anque seya dalgo espuesta a vuelos llaterales... Nun me paeció tan dura magar del métodu nuevu... asína que dexela en 6b+/c como muncho.

A falta de más reequipamientos o nueves víes... la Peña'l Cadabal pasa a un segundu planu nes escueles completaes... al menos cola cuerda... col bloque siempre tendrá dalgo que facer.

Peña'l Cadabal
Croquis modificaos por mi de la escuela d'escalada de la Peña'l Cadabal, por mor de Pura Escalada Asturias. Gracies y col so permisu.


-------------------------------------------------------------------------

miércoles, 29 de junio de 2016

Pandecarme (Cangues d'Onís) - Ridimuña - H.ustillagar - Picu Los Asturianos

18 y 19 de Xunu de 2016

Track: Pandecarme (Cangues d'Onís) - Ridimuña - H.ustillagar - Picu Los Asturianos


La temporada escápase y de folixa final, aprovechando que teníemos dos rutes de calendariu nel Cornión, vamos preparar un finde en Vegarredonda, anque fadremos lo que podamos, ya que la temporada ivernal va mui tardía y hasta esta mesma selmana tuvo a bien la meteoroloxía repartir un pocu más de ñeve nel monte.

Como siempre p'aportar a Pandecarme saldremos dende Xixón pela autovía'l Cantábricu hasta Lloviu onde salimos direición Cangues d'Onís, p'almorzar na Huera como siempre, siguiendo dempués hacia Cuadonga pela As-114 hasta Sotu Cangues, onde garraremos la As-262, pasando per La Riera y Muñíu, hasta Cuadonga, onde fadremos la xubida a los llagos de Cuadonga.


Partimos de Pandecarme (1071 m)

viernes, 24 de junio de 2016

Lon (Llébana) - Picu H.onfría - Canal de San Carlos

5 de Xunu de 2016

Track: Lon (Llébana) - Picu H.onfría - Canal de San Carlos


Madrugón de traca, pa tirar al nuesu destín de ruta: Lón en Camaleñu. L'averamientu hasta esti pueblín ye llargu y fai que dellos collacios del grupu prefieran pasar la nueche d'hostal o furgona na redolada.

Los probes saldremos pela autovía'l Cantábricu hasta Unquera, pa salir direción Panes, pasando enantes pelos pueblos de Buelles y el Mazu. De Panes garraremos la N-621, que nos llevará pol desfiladeru del ríu Deva, y que personalmente fadráme conocer pueblos astures como Rumenes y a partir d'Urdón pasaremos per La Hermida, Lebeña, Tama y Potes onde unos 5 km pela Ca-185 dexaránmos nel crucie hacia Lon.

Semeya de grupu nel pueblín de Lon (505 m)

miércoles, 15 de junio de 2016

Casares d'Arbas (Los Argüeyos) - Las Tres Marías

22 de Mayu de 2016

Track 2011: Casares d'Arbas (Los Argüeyos) - Las Tres Marías


Finales de mayu, entra'l calorín y la ñeve cola pa dexar pasu a verdes praos nos valles y peña seco nos cumales, poro vamos tornar a montes de mayor altor y con ciertu picantes como Las Tres Marías en tierres llioneses.

Como ye vezu, almorzaremos en Vil.lamanín, aportando dende Xixón pela Autovía Minera, hasta Mieres del Camín, onde siguiremos pela A-66 hasta Campumanes, garrando la N-630 pel puertu Payares, pasando dempués per Arbas del Puertu, Busdongu, Vil.lanueva y Vil.lamanín finalmente.

Los nuesos oxetivos al fondu dende Casares d'Arbas (1335 m)

miércoles, 8 de junio de 2016

Tuíza Riba (L.lena) - Pena Cerreos

12 d'Ochobre de 2011 y 15 de Mayu de 2016

Track 2011: Tuíza Riba (L.lena) - Pena Cerreos
Track 2016: Tuíza Riba (L.lena) - Pena Cerreos - Puertu Cerreos



Nun soi muncho de repetir rutes pero bono, nesti casu, nun tenía más planes y dir con otra xente de monte, ye casi como dir a un monte desconocíu, poro allá que volví a la Pena Cerreos. El percorríu del 2011 y del 2016 camuda dellos tramos namái, asina que nun ye de recibu facer una entrada distinta.

Como siempre que salimos de Tuíza Riba, tiramos pela As-66 hasta Campumanes pa siguir hacia Tuíza Riba, pasando pelos pueblos de Sotiel.lo, Espineo, Los Pontones, Teyeo, Rospaso, Tuíza Baxo y dexaremos el coche nel aparcaderu de Tuíza Riba.


Namái salir de Tuíza Riba ya tenemos tou esto delantre

viernes, 3 de junio de 2016

L'Altu La Farrapona (Somiedu) - Los Picos Albos

7 Mayu de 2016

Track: L'Altu La Farrapona (Somiedu) - Los Picos Albos


Magar de la Xuntanza Asturvasca d'esti añu toca volver a l'actividá y dempués de revisar la meteo y demás decidímonos por Somiedu, que diba muncho tiempo que nun pisábemos. Pa ello, cuntamos con aventuranos hasta L'Altu La Farrapona, nomáu puertu asturianu de calter ciclista anguaño.

Pa ello, tenemos que garrar l'autovía "Y" en direición Uviéu pa siguir dempués en direición Grau pola As-63, hasta la salida de Cangas del Narcea. Equí tomaremos la As-15, travesando parte del conceyu de Salas y entraremos nel conceyu de Miranda, siguiendo pola As-227 hasta l'entamu del conceyu de Somiedu, Aguamestas.

Entamos la ruta nel Altu La Farrapona (1710 m)

lunes, 30 de mayo de 2016

La Fresneda (Amieva) - Xerra de H.aces

24 d'Abril de 2016

Track: La Fresneda (Amieva) - Xerra de H.aces


Seguimos Xuntanza 2015-2016 con ganes de facer otru día de monte, anque la resaca faiga dalgo d'efeutu negativu. Llevantámonos na Ponte Bidosa y magar d'un almuerzu curiosín, tirarémos hasta'l pueblu de La Fresneda.

Si fuéramos dende Xixón, lo de siempre, autovía'l cantábricu hasta Lloviu y llueu N-625 hasta Cangues d'Onís pa siguir pelos pueblos de Cañu y Tornín, cruciando la ponte Dobra entrando nel conceyu d'Amieva, onde perpasaremos los pueblos de Miyares, Corigos y Pervís, onde tomamos una guapa carreterina hasta la Fresneda.

Partimos del pueblu de la Fresneda (350 m) n'Amieva