martes, 24 de mayo de 2022

Desafíu Somiedu (Somiedu)

 21 de Mayu de 2022

Track: Desafíu Somiedu (Somiedu)

 
Web del Trail: Desafíu Somiedu (Somiedu)

Clasificaciones: Clasificaciones 2022  

Tres años ensin correr, participando esti añu namái qu'en Peñamayor y el Diantre y alcontrámonos col embarque de tener el Desafiu Somiedu nel calendariu, una carrera de 50 km, la másima distancia a la que voi enfrentame nos años que llevo esto de correr y mi segunda maratón, siendo la primera cincu años atrás, con Güeyinos del Diablu.

Con estes blimes, el cestu nun podía quedar mui curiosu y más viendo que soi un auténticu desastre pa entrenar, ya que dame una pereza terrible, tomame en seriu esto de correr, así que salgo por cerca casa, ya seya pel Monsacru o el Llosoriu y nun soi a pasar de 20 km corriendo nin de broma.

De series y movides que faen los corredores ya nin falar jeje, asina que teniendo en cuenta que salgo un día a correr más menos a la selmana, más salir de monte col grupu, mi entrenu nun ye que seya denguna maraviya pa facer na curiosu, poro l'oxetivu yera terminar ensin morrer nel intentu.

Cares esperenzaes enantes de la salida
 
D'esti xeitu, madrugón infame y plantámonos na Pola Somiedu, onde recoyemos dorsales Silvia, compañera de carreres y yo, alcontrándonos con Alberto y Carlinos, que vienen bien preparaos pa esti retu, tando dafechu notra lliga distinta a la mía.

El percorríu, perconocíu pa la mayoría los montañeros asturianos, saliendo de la Pola, hasta'l Val.le, pa siguir hasta'l L.lagu'l Val.le, onde salimos per Camayor hasta l'Altu La Farrapona, onde más val aportar ensin gastar munchu, ya que vien darréu, la primer xubida seria hasta los Bígaros, ya que nel intre, la l'ascensu fuera mui tendíu y correnderu.

Collacios del GM Xuan de la Borrina en distintos momentos de la carrera
 
Más menos, voi faciendo los tiempos pensaos, pero per Camayor, pesie a dir controlando muncho, tengo los primeros avisos musculares, asina que baxamos un pocu'l pistón dexándome dir hasta la Farrapona, onde paro un ratín a xintar dalgo y recargar agua, ya que tenemos per delantre, la tirada más llarga ensin avituallamientu.
 
Sorprendéntemente, pesie a siguir con amagos de calambre, aguanto'l tirón pelos Bígaros y durante la baxada del crestéu, voi alcontrándome meyor, como siempre xugando coles pastilles de sales y faigo una baxada bastante rápida y correndera, aportando mui fuerte a Saliencia, meyor qu'a la Farrapona, pero con un calor y un chornazu reinante, que quítame les ganes de siguir corriendo.

Esfrutando dende los L.lagos de Saliencia a Los Bígaros

Tómomelo cola calma, xinto una barrina enerxética y salgo de Saliencia, pa entamar otra xubida de 400 m más a pinchu dende Éndriga al Rebol.lal y ensín una sola solombra, pasando a baxar pela Güergola hasta Arbeyales, onde recargamos agua, teniendo una pequeña xubida pel camín de la Madriecha, pa descender de nuevu hasta la cabera parada en L.lamera, onde llego derrotáu pel calor.
 
Los 41 km pasaben factura y paez mentira, pero les baxaes, aún llevando bonos ritmos, van machacándome y en L.lamera, teníemos enfrente la cabera xubida del día de casi 600 m de desnivel, qu'anque se facíese pela foz de Redibobia, onde'l rigu Bobia y los árboles daben aliendu pa l'ascensión, cuando aportamos a la Bobia, al pie del Val.le y vemos que'l camín sigue xubiendo pela faldera la Palombera, los cuerpos y ánimos de los que díbemos en grupu, quedaron escosos.
 
Dellos momentos de la carrera per tarrén somedanu

Finamos l'ascensu nas Veigas del Pandu, xustu a falta de 5 km a meta, dexándome cayer un pocu pa garrar ritmu pela llarga pista, algamando ritmos decentes, pero los kilómetros paez que nun pasen y fáeseme bola, la pista de baxada y el calor, viendo como'l cuerpu ya nun acepta más agua.

A falta de 3 km, escaezo la opción d'intentar baxar de les 8 hores y sigo más tranquilu, faciendo dalgunos tramos andando y otros corriendo, pesie a que'l tarrén y les pates nun dan dengún problema pa siguir fuerte hasta meta, mi cuerpu y cabeza nun tienen más ganes de correr.
 
A la fín, paso per Urria, ensin parar y ya per carretera, atopo'l naguáu últimu kilómetru del día, descendiendo hasta La Pola, onde los aplausos de la xente y les sos indicaciones faen que llegue a meta, como poques vegaes llegara de cansáu en denguna carrera, agradeciendo les pallabres de Gobitu Bode, organizador de la carrera, pero nun tenía gracia nin pa sacar una sorrisa.

Al dia siguiente sesión d'spa per Morcín

Caleyo un ratín pela carpa, atopando a Ana y Duba, que dícenme que Silvia, nun venía mui atrás, normal, cada dia ta más fuerte, pero nun pueu más y siéntome escontra una columna a descansar. Al ratu apaez la probe per ellí, llorando como una madalena, a sabiendes del carrerón que fizo na so primer maratón.

Más tarde alcontraríemos a Alberto y Carlinos, el cuál tuviera problemes musculares a los 35 km y tuvieren que dir controlando más de lo que-yos gustaría a los dos. D'otra miente, fue un placer alcontrar de nuevu a vieyos collacios de carreres como Rubén, Leti y Jorge, colos que compartimos dalguna cervecina na post-carrera.

Dar mil gracies a la organización, voluntarios y fotógrafos, por facer una auténtica folixa d'esta carrera, perbien organizada, con un percorríu, correnderu, pero que ye l'amuesa perfeuta de tola guapura de Somiedu y a la que si sigo motiváu corriendo, nun dudaré en tornar pa esfrutala otra vegada.

1 comentario: