jueves, 23 de julio de 2009

Val.le (Somiedu) - L.lagu del Val.le - Picos Albos - L.lagos de Saliencia

18 de Xunetu de 2009

Track: Val.le (Somiedu) - L.lagu del Val.le - Picos Albos - L.lagos de Saliencia - Val.le



Increible ruta por Somiedu que poca xente fae, dalgo que nun comprendo ya que o van a unos llagos o van a otros pero poca xente xunta les dos rutes. Al final ficímosla nunes 8 hores y media nun día perfeutu pal monte, ya que tuvimos nubláu ensín calecenos el sol en demasía y pudimos agüeyar el l.lagu del Val.le, ascender a los Albos y baxar a ver los l.lagos de Saliencia, vamos que más completa imposible.


Semeya de partida de ruta en L'Outeiro

Partimos del barriu de L'Outeiro nel guapu pueblu somedán del Val.le por una pista de tierra al traviés del valle del ríu Val.le que nos empobinará con dalgún repechu curiosu al L.lagu del Val.le nel que ya tuviera fae añu y picu na dómina iverniega del añu, colo que pude esfrutar del l.lagu xeláu y d'unes vistes increibles. Caleyamos un pelín pela pista hasta llegar a un cruce nel que podemos escoyer tirar pa los l.lagos de Saliencia, pero nel nuesu casu esa otra pista será pola que tornemos al pueblu.


Cruce de pistes nel val.le somedán

Como yera la segunda vegada que tábemos nesti val.le ficimos tol camín hasta'l l.lagu en menos d'una hora. Ye un de los sitios más guapos d'Asturies y nun ta nada masificáu, cosa que pa picos nun ye asína, poro se disfruta de cada pasu y de cada vista que mos ofrez esti llugar. Durante'l camín hacia'l l.lagu pasaremos pola braña de la Cobra con un teitu bien conserváu y onde poder contemplar viesques y praos bien guapos.


Caleyando pola pista con Peña y Torre Orniz al fondu


Dos detalles: Teitu de la Cobra y cartelu nun prau, cola amenaza de Brinco

Amás, podremos agüeyar los distintos picos que forman esti val.le: a la nuesa mandrecha tan el Faspaxún (1927 m), el Canalón (1897 m), La Fana (1842 m) y detrás dellos la Peña Chana (2067 m) y a la nuesa manzorga tenemos La Minga (1756 m), Peña Chabana (1879 m) y el Corralón (1875 m). Por últimu al fondu ya tendremos el circu glaciar qu'asienta'l l.lagu del Val.le formáu por Los Albos (2000 m aprox), el paisaxe llunar de las morteras con Pena Orniz (2176 m) y Torre Orniz (2192 m) detrás y Picos de la Mortera (2026 m) y Peña'l Miro (1905 m), de la manzorga a la mandrecha.


Pena y Torren Orniz (2192 m) y Pena L.lana (2067 m) nun ratín ensín ñubes

Una vegada qu'arribamos al l.lagu del Val.le, el más estensu d'Asturies podemos parar a xintar dalgo pa recuperar fuercies na so fastera más central al llau d'unes cabañes, dende les cuales entamaremos la xubida a los Picos Albos.


Cartelu nel L.lagu del Val.le


L.lagu del Val.le y el val.le col pueblu al final

Equí nel Pedregal, al fin, entama la diversión y encomencipiamos a xubir al primer Albo, el central o más conocíu como Picu Rubio, pol collor qu'amuesen les sos peñes cimeres. Pa ello arrodiamos un pelín pola so mandrecha xubiendo por una senderu na zona de las Duernas pa nuna continua ascensión algamar una trepada final hasta'l picu. Hai que dicir que de los 3 albos el Picu Rubio (2048 m) ye'l más complexu de toos, pola so morfoloxía y porque dende él a los otros dos malpenes baxamos 100 ms pa tornar xubilos.


Picu Rubio onde tiraba l'airín consideráblemente

Del Rubio vamos xubir agora al más averáu que ye'l Albo Ocidental de 2060 ms, y pa ello namás tenemos que baxar unos metros, eso sí, estremando la precaución ya que'l Rubio tien delles peñones con bona caída, y una vegada que tamos nel colláu la xubida será bien fácil viendo ya'l l.lagu Cerveriz de Saliencia.


Na cume'l Albo Ocidental col día dalgo murnio

Más de lo mesmu, agora con una baxada muncho más fácil y taremos nel Albo Oriental de 2100 ms en mui poquiñín de tiempu, eso si, dempués d'echar una güeyada a les simes qu'hai na baxada.


Simón no altu del Picu Albo Oriental

Se podría parar a xintar nel picu pero taba dalgo friu polo que camentamos meyor baxar a xintar entre los l.lagos de Cerveriz y Calabazosa, asína que sin tener mui nidio si la baxada sería fácil o non, decidimos baxar pol llau contrariu a la xubida pa facer un rodeu hacia una canal de non mucha pendiente pero con muncho pelligru por culpa de la cantidá de piedres qu'habia, de tamañu pequeñu y que faen resbalar con facilidá y poner en peligru a los demás del grupu. Así foi, que de milagru un morrillu este vegada bien grande casi se lleva per delantre a un compañeru que taba muncho más abaxo.


Baxando al l.lagu Calabazosa y canal peligrosina de baxada

A la fin, abaxo pudimos echar un ratín la siesta demientres xintábemos y disfrutábemos de tolos l.lagos de Saliencia: Tanto'l Calabazosa como'l Cerveriz, los más grandes, que teníemos al llau y el de la Cueva, al que tuvimos que facer dalgo de xubida a un altu pa poder velu y baxar al llau de lo poco que queda de la l.laguna de la Almagrera más o menos tan secu como'l l.lagu de Cebolléu, poco más allá del Cerveriz.


Siesta y xinta ente los l.lagos


L.lagos Calabazosa y Cerveriz


L.lagu de la Cueva

Dende los l.lagos ya solo mos queda la vuelta al traviés de les inmenses vegues de Fresnéu y Camayor allancadas ente la fastera Oriental del val.le colos picos enantes nomaos y los picos del Cantu l'Almagrera, Las Porzanas, Peña Concrespu y el Tarambicu. Nesta primer vega de Fresnéu podremos contemplar la Peña'l Sapu que nos amuesa Carlos na semeya d'abaxu.


Peña'l Sapu en Fresnéu y la gran vega de Camayor

Dempués d'esta última vega tan solo nos quedaría baxar a la vega de Sobrepeña pa garrar ellí la pista que nos devuelva al pueblu del Val.le. Pa ello hai qu'arrodiar el picu La Minga ya sea pola mandrecha o ente esti picu y la Peña Chabana. Nós, ficímoslo polo mandrecha baxando per una riega, y gracies a ello perdimos una cámara, si dalguien l'alcuentra que nos pase al menos la tarxeta ya que la cámara nun creo que tea pa munches osties, jeje.



Camudando'l camín dende'l Picu Rubio col L.lagu del Val.le al fondu

Suponemos qu'anque se de más rodeo pola otra oción, de xuru que ye más segura y nun se lía ún, pero nós si nun nos salimos del posible track y la liamos nun quedamos tranquilos.

Espero que vos preste, tanto como a nós, yo agora si despídome de la montaña hasta setiembre, agora toca bici y escalar. De xuru que tenemos novedaes pa entós.

Nesta ruta ficimos 3 dosmiles de Somiedu: Albo Central o Picu Rubio (2048 ms), Albo Ocidental (2060 ms) y Albo Oriental de 2100 ms
Ver progresos en: Retos montañeros

2 comentarios:

  1. ruta llarga pero recomendable.
    y eso que fue torcía, pinchazu, el charly pierde la cámara, equivocámonos de camín en tramu caberu. A pesar de todo espectacular, sin apenes xente, tranquila. Nunca vi tantos rebecos.
    El tramu de baxada a los llagos era peligrosillo, y el paso del rubio al otro...bueno sin saber el camino a seguir no era sencillo.

    Berto la descripción de la ruta como siempre, de 10

    ResponderEliminar
  2. Gracies Pin, el so trabayu lleva, pero camiento que la xente dase cuenta de como ye la ruta, meyor que poniendo una dificultá y un horariu que siempre ye dalgo pelín engañosu, dependiendo de quien lo ponga.

    ResponderEliminar