viernes, 8 de abril de 2022

Cueva Cabrera (Morcín)

6 d'Abril de 2022

Aficionáu como soi, a conocer tolos seutores y escueles perdíes n'Asturies, fueron años viendo la Cueva Cabrera dende l'averamientu a Figares, poro, va más d'un añu, un día ensin ganes d'esguilar, decidimos Anna y yo, dar un paseín hasta ellí coles perrones y de pasu conocer esta increyible cuevona, perfonda y perguapa en tola so estensión.

Daquella, namái que fuéramos de paséu y abrir camín ya que taba casi imposible de xubir por mor de la vexetación, enllena de felechos y ortigues y malpenes veíase per onde percorría'l senderu de xubida. Esta segunda vegada, llueu de sentir que llevaba tiempu xente yendo a esguilar per ellí, ente ellos el míticu Andrada, averéme per ellí con Alvarín.

Cueva Cabrera en plena xubida

Col croquis de PiratasFree de va milenta años, que tenía guardáu pel ordenador, aportamos al seutor con una bona sudada, llueu pasar per primer vegada hasta dempués del segundu túnel cola furgo y caleyar el tramín de pista y senderu pindiu que veíase munchu más marcáu.
 
Magar de facer una pequeña visitina a la cueva, alcontrándonos con víes montaes a mou de proyeutu, ponémonos a esguilar, faciendo yo'l 6a+ de la manzorga (Osito Blanco) pa rodar un pelín y de pasu montar la siguiente, lo que ponía como 7a+ nel croquis vieyu.

Dende dientru'l cuevón... preciosa

Dicir que'l 6a+ lloñe de ser la típica vía metida a calzador nun seutor de grau duro, ye bastante guapa y hai que ñavegar pa que salga cenciella. D'equí pasámonos a la preba de la siguiente vía, la que según croquis vieyos ponía 7a+, metiéndose Alvarín y viendo que ye un bloque perduro.

Saca más menos, los pasos, pero sabiendo qu'al segundu pegue difícilemnte diba salir y diciendo que menos mal que puse les cintes, porque'l pasu ye perduro y poner la cinta del pasu ye bien complicáu. Tócame'l turnu y aporto al pasu, el cuál véolo mui, mui duro pa un 7a+, asína que salgo como pueu p'arriba alloriando col bloque y cola plaquina d'arriba qu'hai que matizala y quiciás, ya ye 7a de por sí sola.

Kíla nel pie de vía nesta tarde primaveral
 
D'esti xeitu, damos otru pegue caún, avanzando un pelín nos pasos y colamos a tomar una birra, alloriando pola dureza de la vía pa ser 7a+. Nesto, alcuérdome que tengo la guía d'Esaú en casa, mirando al día siguiente y viendo que nesta guía, la vía que probáremos ta de 7b+ lo que cuádranos a los dos y a la mesma vegada, aporta motivación pa metese nella con más ganes.

Cueva Cabrera

Croquis modificaos por mi de la escuela d'escalada de Cueva Cabrer a, por mor de la pàxina de PiratasFree y con graos actualizaos de la guía de Escalada Deportiva Asturias. Gracies y col so permisu.

------------------------------------------------------------------

No hay comentarios:

Publicar un comentario