13 de Setiembre de 2020
Track: Rodellar (Semontano de Balbastro) - Cañon del Mascún - Otín
Despedímonos de les vacaciones per Rodellar con pocos encadenes, pero a gustu col mundiu de posibilidaes correnderes y montañeres qu'abrimos durante estos díes. Como non, pa terminar bien l'últimu día, que meyor que conocer tol barrancu del Mascún nun agradable patéu.
Poro, recoyeremos y pagaremos la nuesa estancia nel camping, del que nun falé muncho, pero a dicir verdá gastar perres pa tar a gustu como nesti camping paga la pena. Dicir, que ye nel primeru nel que toi, que veo bolses pa recoyer la mierda perru a cada pasu, lo cual ye d'agradecer el detalle, porque nun sabes cuando-y va dar al animalín por soltar lo suyo jeje.
Travesaremos el barrancu y tendremos de nuevu otra subidina hasta la llomba de Turuezu, onde la parada pal mirador sol Mascún superior ye más que necesaria. Abluca dafechu, ver toles formaciones calices de la Ciudadela, onde una bayura d'aguyes, torres y xendarmes elévense dende lo fondu del rigu Mascún.
El camín, nun pue ser más afayaizu pa la práutica de les carreres pel monte, siempre nun tarrén quebrapates de continu xubir a una llomba y baxar a un barrancu, pero sin grandes desniveles y siempre col senderu a mediu altor pente la cresta Balcez y el barrancu del Mascún.
Travesaremos tres barrancos más, el de Fornazos y Oscochar, topándonos cola primer mayada del camín, La Corrada, onde albidramos que ya descenderemos al entamu del barrancu del Mascún, garrando una cincha (faixa) increyible, escavada na peña, que fae les delicios de los humanos y sobretou de los perros que nun momentu, goliendo agua desaparecen corriendo camín abaxo.
Nel intre, aportamos a un llugar de cuentu, el Saltador de las Lañas, que daría comienzu al Mascún superior y pa nós, ye'l momentu de parar a tomar un zumín y que les perres enfresquen con tola calma del mundiu. El sitiu ye bien guapu, pero con esta sequía malpenes, hai dos champanes curiosos, poro dígome que tengo que volver en mayu a ver el saltu en tola so guapura.
Llevamos 3 hores de camín y poques son les ganes d'escapar d'esti requexu al frescu, sicasí, güei entamamos la vuelta p'Asturies, asina que vamos siguir camín per otra guapísima faixa hasta aportar al barrancu Raisín, onde podríemos salir pel camín que xune Letosa y Otín.
Na riega Raisín, alcuentren les perrines otru pocu d'agua que-yos da puxu pa escorrer a unes cuantes cabres. Aún así, el calor sigue apretando y siguimos faixa alantre hacia Otín, per un senderu más aéreu pero muncho más guapu.
Llueu de la faixa, tendremos la opción de siguir de frente hacia'l barrancu d'Otín onde toparemos camín en descensu hacia'l Máscún, pero nós vamos dir hasta'l pueblu d'Otín pa conocer de primer mano la razón del despoblamientu rural de los pueblos d'esta fastera.
D'esti xeitu, travesaremos el barriu baxu, alcontrándonos con un pasáu hippie enforma na ermita y siguiremos ensin rastru d'agua hasta'l barriu altu, onde facemos la visita y sentámonos a la solombra de la torre la ilesia.
Tamos casi ensin agua y ya sabemos motivos de desaniciu, nin rastru pol pueblu. Aparte, que viniendo d'Asturies como venimos, nesti secarral, nun tenemos mui claro como poder vivir nin que semar. Sin más, toca caleyar hacia'l Mascún, empobinándonos hacia'l barracnu de la Losamora, onde garramos camín pasando supuéstamente al llau de la fonte'l Cajigar (nin rastru), nun penosu descensu a la solana, parando como podemos embaxo los arbustos.
Pali, pali, vamos baxando altor y entamamos a topar a dalgún caleyeru escalador, sobretou al altor de la Ciudadela, puntu más guapu de tol Mascún, d'accesu a la mítica Cuca Bellostas (aguya que dalgún añu habrá que facer).
El calor pasa factura y vemos xubir a una moza que pregúntanos mui desviada del so oxetivu. Por suerte, dalgún paseín tengo dao y soi a indica-y onde debería dir. Al final, yera asturiana, casada con un aragonés y acompañónos nel descensu, onde les perrines ya diben pelín desesperaes por garrar agua pa bañase y nós asemeyaos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario