lunes, 5 de julio de 2021

Geras (Gordón)

27 de Xunu de 2021 

Pues nun contábemos con ello, pero sí que-y dimos una nueva oportunidá la escuela de Geras. La verdá ye que tábemos a gustu pel pueblu y dempués de la visita a la escuela de La Boyeriza, decidimos tornar a la de Geras al alcuentru d'un reconcilie escalador.

Una vegada más, l'ayuntamientu de Gordón, fizo gran trabayu pa marcar munches rutes nel so conceyu y al igual que na Boyeriza, poro alcontramos info montuna y de la esguilada na foz del Palanco, que ye onde asítiase la escuelina.

Perguapa info nel pueblu de Geras de Gordón

Aportaremos al paré, cola esperiencia de que nun podemos ser mui optimistes, en cuanto a los graos onde podemos metenos, ya que tamos en Llión y siempre llevamos una hostia de realidá. Miramos croquis y tiramos pa Tus Ojos (6a) nel qu'entra Anna y nun ve collor pa salir de la segunda chapa n'adelantre.
 
Tiro yo y más de lo mesmu, soi a aportar a la 5, pegándome unos pires pela mandrecha brutales, onde ya la cabeza me diz hasta equí y llego a cadena, acerando y matámdome chapa tras chapa. Anna, col envís de facese a la escalada, da-y un pegue en polea y nin con eses la encadena, colgando en munchos pasos, alloriando coles pinces romes, fisures ciegues y pies en ris... durísimu ye pocu dicir. 
 
 
Una vegada más, l'averamientu al seutor ye un agradable paseín

Casi pensamos colar d'ellí y tirar pa Llombera, pero decidimos movernos del muru de fisures horrendes, a la manzorga, onde topamos un 6a+ (Lobezno), con dalgo más de cantu y endiedráu, pudiendo facelo a vista, garrando un pocu d'aliendu con estes escueles de la redolada de Geras.

Cola mesma, magar d'enchufarla Anna tamién, viendo que comparte con un 6c (Oso), móntala al baxar y algamo l'encadene tamién a vista, yendo ella detrás tamién y llevándosela, quedando los dos con una sensación de nun entender nada nel murín de les víes pente la 18 y 21.

Terrible esguilada nel "6a" de Tus Ojos na foz del Palanco

Al menos, colamos d'ellí, con otres sensaciones y con ganes de tomar una cervecina nuna terraza ya que pa les 3 nun se paraba de calor per ellí, pesie a que soplaba l'airín y les temperatures suponíense non mui altes pa la dómina l'añu. 
 
Como siempre, la esguilada ye lo de menos, siendo muncho más importante esfrutar de pasar el finde de furgonetéu coles perrones, conocer guapos llugares, pueblos onde tar a gustu... eso ye lo único importante nesta vida.

 
Xena camudando'l so camín

Geras (Gordón)

Croquis de la escuela de Geras, por mor de Los Cuatro Valles. Gracies y col so permisu.
-------------------------------------------------------------------------------------------- 

28 de Xunetu de 2018

Continuamos con el viaxe llionés d'escueles d'escalada y nun sé bien por qué, decidimos que'l nuesu campu base, dempués del pasu pela Peña Los L.lanos, fuese'l pueblu de Geras. Sedría l'embutíu d'alta calidá o nun saber que tipu d'aparcamientu pudiéramos tener p'apalancanos o que nun se nos ocurría otru sitiu onde poder tomar dalgo enantes de dir a durmir.

El casu ye qu'a la vera del rigu Casares, abellugámonos, non sin antes tomar dalgo tranquílamente nun de los dos bares abiertos nel pueblu, que por suerte, pudimos comprobar como ambos, paecen vivir bastante bien con nomada fama de comer bien y vimos a muncha xente averándose a Geras, en mou dafechu gastronómicu.

Almorzando en Geras... con tola tranquilidá del mundiu

Nós, magar d'un almuerzu en plena cai, non mui llegal, pero qu'a la xente del pueblu nun-y importó res y menos a los dueños de los chigres, que vieron como pasábemos a tomar otru café nos sos llocales y cerveces a posteriori de les escalaes, con llargues sesiones de terracéu. Al final, el mundu furgoneteru nun ta reñíu cola hostelería, aportando muncho más de lo que piensen y habiendo respetu mutuu, el tema fluye que da gustu.


Dicir que fueron increyíblemente amables y nós correspondimos col nuesu gastu correspondiente y sobretóu siendo respetuosos a la hora d'aparcar, ya que pela nueche ocupábemos muncho sitio, pero pa marchar a trepar siempre dexábemos les furgonetes en batería, ya qu'a la hora de xintar el pueblu petábase enforma y necesitaben sitios pa los fartones.

Cartelu clave pa nun perdese

A lo que vamos, que ye la escalada. En Geras tenemos una escuela perteneciente a esi llibretu d'Escalada en Cuatro Valles de Llión, que diónos por visitar por mor de l'amplitú de graos qu'a priori veíamos nos croquis.

D'esti xeitu, decidimos aventuranos a conocer la escuela y dicir que pa llegar a ella, hai que siguir carretera arriba hasta alcontrar una cai que sal a la manzorga, pasáu la piscina y onde alcontraremos esti cartelu que nun dexa llugar a dubies.

Nós, liámonos enforma saliendo per una cai antes y dimos tamién a la foz de Palanco, pero non sin lluchar con praos, cruciar la riega Palanco y dalguna aventurina y pinchazu nes pates, hasta aportar a la propia foz.

Entrada a la Foz de Palanco

Eso sí, la foz como tal, ye guapa y daría pa facer un paseín senderista estupéndamente. Al pocu d'entrar nesta, tendremos de remontar hacia'l crestón calizu, onde alcuéntrense toles víes, siempre a la mandrecha de la foz, según entramos dende'l pueblu.

El llugar ye guapu, anque ensin correr dalgo d'aire y a finales de Xunetu casi amoriamos de calor, poro trepamos hasta mediudía hasta que nun s'aguantaba más. Otra cosa ye la roca y en xeneral la calidá de les víes, que nun ye, personalmente, mui bona.

Vamos alcontranos con víes curties, mui a bloque, hasta pa los sestos baxos y los quintos, son de roca mediocre y pocu interesantes. Díbemos en dos cordaes, Pepa y Jose y Haritz y yo, entrando-y a los quintos (5c) según croquis, Pepa y Jose, diciéndonos que nun yeren mui recomendables.

Muries guapes pero poca calidá na roca y nes víes

Yo, dempués de mirar los croquis, nun sé como fice pa meteme nuna vía que pensaba que yera 6a y alcontréme con que nun venía reseñada, taba con spits y la reunión yera un cable que metía mieu pela cabeza p'arriba... por ciertu rondaría'l 6c.

Polo demás, dempués ficimos dos sestinos baxos mui bloqueros nel entamu y de placa dempués y por facer dalgo tamién los quintos non recomendables, que son un váter dafechu jaja. Los sestos, sobretou ún d'ellos yera guapín con un pasete de babaresa interesante, pero con víes tan curties ye que nin despegues a trepar.

En resume... una escuelina a la que nun se si paga la pena da-y otra oportunidá, anque na zona central de la muria sí que les víes ganaben n'altor y pudieren ser más interesantes, el tactu xeneral de la roca, yera de caliza vieyo con poca adherencia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario