lunes, 18 de diciembre de 2023

La Rumiada (Cabrales)

8 d'Avientu de 2023

Más de tres años ya, dende la última vegada que ficiera una visita a la Rumiada y pol mediu, hubo una denuncia del parque, desequipamientu y una siguiente recuperación del seutor polos equipadores llueu del vistu buenu del parque, teniendo otra vegada, esti preciosu requexu de Picos pa esguilar en deportiva.

Asina qu'espertamos n'Arenas, cola calma, con demasiada calma, tanta que cuando aportamos a Poncebos p'aparcar ya yera imposible de la xente qu'habia pa facer la senda'l Cares. Asina que xubir pel camín antiguu dende Poncebos a Tielvi pela canal de la Rumiada, topónimu que da nome al seutor d'esguilada deportiva y qu'animo a tolos montañeros a conocer ya que sobretou la so parte final enriba de Poncebos ye preciosa dafechu y una obra ganadera increyible con toles armaures en cada envuelta, nun yera una opción.

 
Seutor d'esguilada deportiva de la Rumiada

La otra que pocos conocen, ye siguir camín hacia Tielvi, aparcando al par de les cabañes de Torbanes, del llau de la carretera y descender hacia'l rigu Duh.e, cruciando non ensin pasar un pocu de mieu per un par de quitamieos a mou de ponte, pa llueu xubir hacia'l seutor a pinchu pel monte, nun accesu perincómodu na realidá.

Travesamos el Duh.e y restolamos senderu pa xubir al seutor

Pesie al fríu, aportaremos al seutor con una bona sudada y dalguna rascaura qu'otra coles espineres, preparándonos pa trepar a la solombra, ya que tamos viendo que tola Peñe Maín da solombra al seutor y que les ñubes lo mesmu van impedir tamién que más tarde, esti sol apaeza pela garganta del Cares, sicasí, el tactu de la roca nun ye perfrío y podremos trepar ensin mayores problemes.

 
Ani, Rubén y Senda esfrutando d'esti guapu llugar

Eso sí, podremos escalar pero sin parar un segundu, ye dicir, pegue, asegurar, pegue, asegurar y pocu descansu, ya que les temperatures nun son p'andar mirando'l paisaxe ensin movese. Poro, güei yera un dia perfeutu pa facer víes "cencielles" y facer metros d'escalada pembaxu'l nivel nel que solemos movenos y sobretou esfrutar al máximu de la calidá de la roca y de les víes, ya que denguna de les que prebamos paeciónos mala nin fea.

 
Día d'esguilada "relax" faciendo metros enforma y esfrutando de la caliza

Asina que nesti mou, fuimos dexándonos les cintes puestes entre toos, faciendo dalgún quintín, un par de 6as bien guapos, un 6b finu d'adherencia y terminamos con un segundu llargu con una calidá descomunal de caliza, que paeciónos 6b+, llueu del primer llargu de V, piesllando'l día con un total de 6 víes bien guapes.

 
Tuviemos la suerte de baxar pela canal de la Rumiada pa terminar el día
 
Amás, pa terminar, tuviemos la suerte de poder baxar pela Rumiada, pa nun desfacer mal camín hasta Torbanes, esfrutando del guapísimu camín de la Rumiada del que nun yera alcordame de lo guapo que ye'l tramu final hasta Poncebos, coles caberes envueltes penriba'l Cares. 
 
En resume, tendremos de tornar, ya que los más picaos ya probaren un 6c mui buenu y en realidá toos quedamos con ganes de meté-y un pegue a un 7a llargu con una pinta brutal, pero otru grupu de collacios escaladores tuviéronla ocupada y los díes son curtios nesta dómina l'añu, asina que queda pa otru día.

La Rumiada
 
Croquis de la escuela d'escalada de la Rumiada, por mor de la Revista INUA. Gracies y col so permisu.
 
----------------------------------------------------------------------------------------

24 d'Ochobre de 2020

Fines de selmana onde alcontrámonos en plena segunda fola pandémica, ensin saber cuando, cómo o si nos van a cerrar. Dicen que Xixón, cierre perimetral, federaos pueden salir, federaos nun puen salir... liámonos la manta na tiesta y tiramos a pasar el finde a Cabrales.

L'Envís? Pues ensin más, pasar el finde, tomar una botellina nos chigres y tar tranquilos durmiendo na furgo ensin la llocura de la ciudá confinada. Como siempre, que nun se quier liala, pues líase la cosa y llevantámonos de la manera.

Vista del muru de la Rumiada
 
Que facemos ye la frase más utilizada, ya que mis intenciones yeren dir de monte col grupu, pero lo dicho, unos confinaos, otros federaos, otros non federaos, al final suspendo la ruta y decidimos intentar trepar un pocu, iluminándoseme la bombiella y yendo a conocer un seutor nuevu na redolada de Poncebos.
 
Pa cuando, averámonos per ellí, tenía los croquis un pelín d'estraperlu, pero va más d'un mes qu'espublizose tolos croquis de tres nuevos seutores de Cabrales na revista INUA, los cuales tamién espero visitar ceo.

Accesu pelín gafu dende riba de Poncebos

L'averamientu al seutor, el más afayaizu, lleéndolo na revista ye dende Poncebos pol camín de la canal de la Rumiada que xube hasta Tielvi, poro nun tien pérdida, pero como nun sabíemos de la situación y dixéranmos que taba enfrente d'unes cabañes penriba Poncebos pues aparcamos delantre les cabañes y buscamos como baxar al rigu Duh.e y cruciar per un quitamieos-ponte hasta l'otru llau... increyible pasu.

Mario y Carla tastiando la increyible caliza cabraliega

Nel otru, llau hai que tirar de cualesquier manera, porque nun hai muncho senderu hasta topar col camín de la Rumiada onde ya, sí que podemos dir meyor hasta'l seutor. Aportamos al seutor, más bien tarde, poro tiramos a lo cenciello, probar un quintín y un 6a qu'hai a la manzorga y ablucar cola calidá de les víes.
 
Dicir, qu'aparte de la resaca, toi zánganu enforma y dexo a los collacios trepar mientres saco semeyes a toles víes, miro los croquis d'estraperlo y allorio cola calidá de la caliza. Nun fai falta dicir, que'l llugar con vistes al Cares ye perguapu y que'l seutor paga la pena una y milenta visites.

Esguilando un puquiñín nesti ablucante llugar
 
Como veréis, nos croquis, más menos tenemos graos pa tol mundiu y tampoco pueu dicir si t'axustáu o non el grau, diría que yeren facilines inclusu pal grau que probamos. Como digo, yera tarde y dexé a los collacios esguilar probando dalgún 6b y saliendo fácil, poro, tamos ante una escuela que pue ser referencia pola calidá de la roca, güeyu, porque corta la caliza de lo nuevo que ta y porque tenemos más de venti víes pa esfrutar a tope y quiciás poner un pocu nel mapa de nuevu l'oriente pa esguilar n'Asturies, desmasificando las Cabadas n'Arenas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario