lunes, 5 de abril de 2021

Panondres (Navia)

27 de Marzu de 2021

Tornábemos, un tiempu pandémicu dempués, hasta l'occidente col envís de pasar unos díes tranquilos y trepar per ellí. La idega yera tornar per Panondres a esguilar si'l tiempu lo permitía y si'l parque eólicu que tan montando nun se llevaba per delantre la escuelina naviega. Por suerte, el paré sigue en pie, pero mete mieu l'estrozu mediuambiental.

Magar d'alloriar un pelín col desfarrape y la nueva visión del paisaxe costeru dende Panondres, ponémonos en marcha y xubimos hasta'l paré, metiéndonos en dos víes curties a la mandrecha, contando con que fai casi dos años, entamáremos pela mandrecha.

La escuelina naviega de Panondres a puntu'l desaniciu

Les víes nun salen nos croquis, pero sedrán como 6b/+ y 6a+/b, mui apretones nes dos chapes esistentes y con un trekking innecesariu a cadena, nel que si falles vas al suelu diréctamente. Nun sé quien equipó esta puta mierda, pero que sepa que ye mui peligrosu, nun costaba na meter una tercer chapa a compartir pente les dos víes y evitar una posible caída. 

Escaecemos esti trance y vamos a la primer vía que si apaez nos croquis un 6b llarguín y mui buenu, nomáu Proyecto 1. Prestó volver a garrar eses increyibles preses na parte alta del paré, siendo como siempre los pasos durinos na parte baxa y un esfrute total no cimero'l paré.

La divertida cuarcita de Panondres y les dueñes del pié de vía

Magar de garrar ritmu, pasámonos a la mandrecha por ver onde había víes pelín más dures, pero diónos por continuar onde lo dexara l'anterior vegada, faciendo otres 4 víes pente'l V+ y 6b/+, dende Escolingáu a Manzanawi.

Como siempre qu'entames unes vacaciones, tocaba dir a tomar dalgo antes del cierre de chigres, asina que dexamos otru tramín de paré pa una prósima visitina. Sicasí, un añín y mediu ensin tornar per Panondres y pocu más y desapaez por mor del desaniciu de los nuesos montes nel occidente.

Nueves vistes dende Panondres

Panondres
 
Croquis modificaos por mi de la escuela d'escalada de Panondres. Gracies y col so permisu.

------------------------------------------------------------------------------

20, 21 Xunetu de 2019

Paez mentira que siendo la mió ma d'Ortiguera, nel conceyu Cuaña, nun m'averase tovía a quiciás la única escuela del occidente qu'esiste y que xente conocío ya la tenía visitada. Como non, pa pasar un finde esguilando pel occidente, nun podía otra cosa que dir a durmir a Ortigueira a la vera'l cabu San Agustín y con vistes a la mar y a la sablera de Arnelles.

Dicir que'l chigréu hasta les mil nel "Jubilao" y el necesariu bañín mañaneru na sablera con Kíla, pasándonos pol forru la prohibición fue una auténtica pasada. Tamién saludar dende esti blogue, a los muertos de fame qu'agora viven en primera llinea de costa, probáblemente illegal y que molestámos-yos los furgoneteros y autocaravanistes.

Momentos impagables alboreciendo n'Ortiguera

Sabei que tábemos perbien aparcaos y non acampaos, poro la prósima vegada que vayáis dexar un papelín nel mió vehículu, tenéi suerte de que nun vos pille, porque vais pol terraplén p'abaxo. Magar de llevantase col papelín, bañame cola perrina, nun chapuzón mañaneru de los más prestosos que me dí y siguimos hasta Navia p'almorzar cola calma.

Llueu tendremos que salir hacia Polavieya y siguir hasta Busmargalí pa siguir hacia l'altu que baxa pa Busantianes, onde garraremos una pista a la mandrecha que nos llevaría hacia Oneta. A metá d'esta pista, tendremos un amplísimu apartaderu y ellí alcontraremos la paré de cuarcita onde asítitase esta escuelina d'escalada.

Grandes vistes mariñanes y pie de vía percómodu

Nunca esguilara en cuarcita y menos en deportiva, asina que vamos cola illusión de neños que tienen 35 regalinos p'abrir ún a ún. La mala suerte ye que'l bon tiempu, el sol y el calorín, fuese bien ceo y tuviemos que facer una escalada pente'l borrín mariñán.

Paez ser que ye davezu esta situación nestos altos de Panondres, pero pudimos comprobar qu'aún así la roca tien una adherencia reseñable y se dexa escalar ensin notar muncho la humedá. El primer día, pudiemos esfrutar d'unes cuantes víes, Pepa, Jose, Haritz y yo, flipando coles formes de la roca, sobretou na parte alta del paré, onde xurden unos cuernos de roca brutales, siendo la esguilada divertida en forma.

Esfrutando de la cuarcita del occidente... mui divertida

El día siguiente, alboreció peor tovía, con lluvia curioso, pero dempués del almuerzu una vegada más en Navia, volvimos a xubir pa ver si teníemos dalguna oportunidá d'esguilar otru ratín. Sorprendéntemente, alcontrámonos con unes condiciones asemeyaes, quiciás col día pelín más calecíu que nel día anterior.

Finalmente, nestos dos díes, pudimos fulminar más menos la metá de la escuela, unes 17 víes, anque nun apretamos más allá del 6a+, quedándonos con una necesidá de pasar otru finde y rematar la escuelina apretando un pelín, qu'esta vegada tuvimos en mou disfrute nesta escuela, que nos ofrez una escalada divertida, diferente a la caliza, pero mui entretenida.

Camudando'l Camín esguilando pente'l borrín
                           ------------------------------------------------------------------------------

5 comentarios:

  1. Berto, voy a publicar de Panondres , hay problemas por poner croquis??? , Ya sabes, jajajja

    ResponderEliminar
  2. Nun creo... tu ties más followers jajaja, tu verás.

    ResponderEliminar
  3. Hola Berto!
    Nunca te comento pero si te leo habitualmente y comparto tu blog. Me gusta como describes todo lo que vas escalando por ahí.
    He visto que tienes unos Tenaya Ra, y yo estoy hasta los cojones de los Miura que no consigo acostumbrarme a ellos ni a tiros. Que tal los Ra para regletas? En algún foro o blog he leído que bastante bien y aquí en galicia regletas y adherencia hay para regalar (aunque de la segunda, intento escapar en la medida de lo posible).
    Gracias, enhorabuena por tu blog y un saludo desde Santiago de Compostela.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Uy que va... los tenaya yeren d'un colega. La verdá ye que los probé y pa plaquear en grau cómodu nun van mal. Pero vamos, que yo usaba miura y paséme a testarrosa y ya los uso pa too... placa, desplome... me paez el meyor gato qu'esiste.

      Eliminar
  4. Si, yo hago poco grado, pero estoy intentando escapar de La Sportiva, por probar, para ver si algo se me ajusta mejor a mi pie. Además peso 52kg, para amoldar los gatos super rigidos me lleva media vida ��.

    Un saludo!

    ResponderEliminar