martes, 31 de enero de 2017

Felechosa (Ayer) - Picu Retriñón

20 de Payares de 2016

Track: Felechosa (Ayer) - Picu Retriñón


Ya llovió dende que nel 2010 ficiera l'ascensión al Retriñón dende Caliao, en compaña de Simón y César. Daquella ficiéramos tres picos más enantes del "monte que tañe" pero esta vegada, con un día pelín murnio, lo qu'interesaba yera conocer la fastera ayerana p'ascendelu.

Asína que plantámonos los collacios del GM Xuan de la Borrina en Felechosa, ensin matanos a madrugar y almorzamos tranquilamente, camentando les posibilidaes. Enantes, quedaba tol viaxe dende Xixón garrando la autovía minera hasta Mieres del Camín onde garramos la autovía A66 saliéndonos na salida de Morea, pa percorrer la As 112, pasando polos siguientes pueblos: Morea, L'Escuyu, Los Estrul.lones y Cabanaquinta onde garraremos la AS-253 pasando per L.levinco, Entepenes, Col.lanzo, Yanos, La Pola Vieya, el Pino y a la fín Felechosa.

Partimos dende lo alto Felechosa ( m)

Preparámonos pal fríu y la lluvia y salimos caleyando dende la ermita, polo que nómase como la ruta de las brañas ayeranas (PR AS-30). Esti camín, tien de llevanos pel valle Fresneo alantre y xubirá con tranquilidá pente viesca autótono y pasando d'un llau al otru de la riega, lo que faise perentreteníu y mui guapu.

El día nun ta pa munches hestories, asina qu'apretamos el pasu ya que tenemos na tiesta que la lluvia va llegar tarde o temprano, poro cuanto menos nos moyemos meyor. Aún así, nun soi a otra cosa que dir mirando pa la toponimia d'esta fastera, con nomes como la peña Los Furacones (claro ta) y otros como la Vallina Escosa o la Suerte Mala, lo paez dicir que si yes dueñu d'estes tierres nun tuviesti muncha suerte.

Xubimos per una preciosa pista pel valle Fresneo

El camín ye guapu enforma y a los diversos crucies de vera en vera del ríu, amestámos-y dalgun saltín d'agua prestosu, enantes d'abandonar el cursu'l ríu p'ascender desnivel fuerte hacia'l Valle Freneo, el cual cruciaremos pa siguir pembaxo la Casa'l Quentu.


L'agua, los collores tardíos y guapes caseríes entretiénen nel nuesu caleyar hacia la Foz

Pocu más alantre, tornaremos al llau del ríu Fresneo pa crucialo pel Vau y entraremos nun tarrén de monte baxo de felechu y cotoya, saliéndonos de la viesca y empobinándonos pel Gamonal hacia la Foz de Fresneo, guapu pasu armáu, pente les falderes de los picos la Forá y Llacíu.

Averámonos hacia la Foz un guapu pasu armáu pente les peñes pa salir hacia Valencia

Trespasaremos la Foz y salimos per tarrén embarráu, con orbayu gafu en dellos momentos, hacia la Vega Valencia. Esti enorme mayáu, tien d'accesu una auténtica autopista, la cual evitamos totalmente, pero nun podemos facer otra cosa qu'alloriar con tan xabaz construcción.

Caleyamos pela vega Valencia con vista hacia la Furacá

Perpasamos Valencia pasando per grupos de cabañes como'l Mayaín o la Felguera, siempre col güeyu puestu nos parés de la Peña La Furacá y como nel so arcón. Dende La Felguera, fadremos una envuelta a la mandrecha pa siguir un senderín pente carrascos que tien de dexanos nel colláu Valencia (1300 m)

Ascendemos a la collá Valencia y dende ehí entamamos un fríu y duru ascensu al Retriñón

Hasta equi, llevamos pocu más de 2 hores de camín y a pesar de la lluvia, hai que dicir que mui guapu, pero'l día lloñe nin siquiera de danos un respiru, ponse más gafu, el vientu tira con fuercia y la lluvia clávase na cara como cristales.

Dedicimos siguir alantre cola ascensión al Retriñón

Aún así, queremos probar suerte, tenemos el Retriñón ehí, abrigámonos con tolo que tenemos y entamamos a xubir pela enorme panda suroeste, la cual va marcada con dalgunos fitos que faen el camín más o menos ensin perda.

Caún al so ritmu diremos ganando metrín a metru, hasta topar un camín más marcáu que va llevanos a l'arista sur del Retriñón, la cual ganamos pa degolar a la fastera este, onde tamos a la mercé del vientu y d'una lluvia qu'aumenten enforma, faciéndonos pasar muncho frío.

Pasamos a la otra fastera onde'l vientu faise casi inaguantable


Dende que saliéramos del colláu Valencia, tardamos una barbaridá n'ascender al picu y eso condergónos a pasalo pelín mal, sobretou esperando a xuntanos toos nel cumal de 1857 m que más que retrañir esta vegada fizo que tiritásemos de fríu... hasta Kíla, metíase pente les pates pa intentar amatagar el vientu xeláu que nos azotaba.

Ensin batería na cámara, con dalgún móvil y con guantes y casi sin sentir les manes, paezme que la semeya de grupu nun salió y la única ye de Benjamín y míu, fadiaos de fríu al llau del vértice. Cuando aportaron Ana y Zori al cumal, dímonos ánimos y decidimos colar d'ellí a ver si baxando yeremos a calecer un pocu'l cuerpu.

Nin semeya de grupu pudimos facer nel cumal del Picu Retriñón

Descendimos pel mesmu camín, hasta más menos, onde camudamos de fastera y siguimos baxando pel Chirrial (faza sureste) hacia'l mayéu L'Oteru. Por suerte, según descendiemos y protexíos pela vallina que fae'l Retriñón col picu La Muezca fuimos ganando ánimos y decidimos conocer la Cueva L'Oteru.

Con un guelpe de suerte al fín, paró de llover nel tramu final y cuando entramos na cueva, notamos una temperatura agradable, que sirviónos, pa camudar la ropa pingando que llevábemos polo que tuviéramos seco y tuviemos un bon ratu esplorando pela cueva y escaeciendo lo mal que lo pasamos nel cumal del Retriñón.

Cueva L'Oteru y Mayéu L'Oteru

Con otru ánimu, siguimos descendiendo hacia'l Mayéu L'Oteru onde metímonos nel portal d'una cabañina y xintamos el bocadillu, hasta con unos mínimos rayinos de sol. Casi media horina de relax y siguimos caleyar dende L'Oteru, baxando dellos praos hacia les cabañes de la Mornera, onde tomamos otru camín de los d'alcordanza.

De la Mornera facemos un prestosu camín con guapes armadures de vuelta hacia Felechosa

Nun lo esperábemos, pero'l nuesu caminar va llevanos a conocer un camín colgáu de la fastera este del picu Llacíu, el cual va danos increyibles vistes del valle del Ríu Braña, con collores nos árboles mui serondiegos, con dalgún pasín armáu y hasta con un hermosu tabayón.


Llueu, namás quedábanos siguir camín más ampliu pasando pela colláu Cebarón, l'Altu la Vallina y descender hacia la ruta de las Brañas Ayeranas onde entroncamos col camín col que varies hores enantes dábemos entamu a la ruta de güei.



De siendes colgaes y prestosas, a pista amplia y agradable hacia Felechosa


En resume, ruta encomendable totalmente, con meyor tiempu a poder ser, ya que tanto'l camín d'ascensu como'l de descensu va facenos conocer guapos llugares. En total, saliónos una ruta de 17,6 km, nun total de 7 hores y 40 min, superando unos 1350 m.

La próxima más y meyor ya que pa tener dies bonos hai que tener dalgunu malu tamién...

2 comentarios:

  1. Parece monte para ascensiones épicas, con Iker desde Caleao buena paliza nos dimos con nieve que llegaba hasta la cadera, por lo que había que nadar en vez de andar.

    Buena panza esa la de la cara contraria.

    Abrazus!!!!

    ResponderEliminar
  2. Ye un monte cenciellu, pero paez que danos por xubilo cuando les condiciones nun son les adecuaes jeje. Un abrazu Fernan

    ResponderEliminar