viernes, 5 de mayo de 2017

Veigas (Somiedu) - Picu Tarambicu

18 de Marzu de 2017

Track: Veigas (Somiedu) - Picu Tarambicu


Tornamos a Somiedu, a fasteres más conocíes que na anterior a la Xerra de Pigüeña. Aún así, salímonos un puquiñín del camín trazáu y de los dosmiles somedanos p'ascender el Picu Tarambicu nel cordal que llevántase pente los valles de Saliencia y el Val.le.

La idega ye da-y un pelín de protagonismu al val.le de Saliencia, siempre escaecíu a la solombra d'El Val.le. Poro, vamos averanos hasta Veigas, pueblu al qu'aportaríemos dempués de la ruta en coche dende Xixón garrando l'autovía "Y" en direición Uviéu, pa siguir dempués en direición Grau pola As-63, hasta la salida de Cangas del Narcea.

Salida na redolada de Veigas (837 m)

Equí tomaremos la As-15, travesando parte del conceyu de Salas y entraremos nel conceyu de Miranda, siguiendo pola As-227 hasta l'entamu del conceyu de Somiedu: Aguamestas. Dende Auguasmestas pasaremos pelos pueblos de Xadriz, La Riera, Recueva y Castru, onde nel banzáu de la Malva, salimos pela SD-1, entrando nel val.le Saliencia, quedándonos en Veigas.

Perpasaremos un pelín Veigas hasta la ermita de San Andrés, onde al llau del cementeriu habrá sitín pa dexar los coches. Equí prepararémonos y entamaremos a caleyar con pasu calmáu pel preciosu val.le de La L.lamera.

Xubiremos per pista hasta la braña de La L.lamera

Tendremos d'ascender per pista, primeru per un tramu más llanu hasta abandonar a la manzorga'l camín que sigue hasta El Val.le, entamando una pindia ascensión pela cuesta L.lamera hasta aportar a esta braña, que más bien ye un pueblín, con cases de gran valir arquiteutónicu.

Magar, d'echar un vistazu a munches d'elles y sacar la típica semeya col teitu, siguimos pista alantre, saliendo penriba'l pueblu n'envueltes pa dir pasando dempués pel mayáu de la L.lamera, siempre nuna constante ascensión.

Salimos del val.le La L.lamera pa xubir hacia'l Cantu la Bobia

Darréu, aportaremos a un crucie de caminos, teniendo una bona fonte onde garrar agua nun día de calor como'l que tamos esfrutando. Nós, vamos salir de frente hacia'l Cantu la Bobia teniendo que metenos per un tarrén de beriza y cotoya baxa, al travíes de la que tendremos que bregar.

A la vuelta, vimos como'l senderu veíase más claro, averándose a la paré del Cantu la Bobia, faciendo una clara envuelta hacia l'entamu del espolón y llueu xubiendo pegaín al paré. Nós, fuimos más menos como pudimos alcontrando y perdiendo restos de senderos, faciéndonos tardar pocu más d'una hora en superar los 350 m de desnivel hasta los 1705 m del colláu la Bobia.

Dende la parte alta del cordal del Tarambicu les vistes son ablucantes

Pudiera dicise que con tol desnivel ganáu a estos altores de la ruta, namái que mos queda esfrutar como guah.es, nuna especie de rasa que ye'l cordal del Tarambicu. Eso sí, una rasa ensin vistes al mar, pero con increyibles vistes a tola fastera somedana, tebergana, Penubina...

Como non, al occidente destaca'l ñevadísimu Cornón, la Penachana... al sur la Pena Orniz y los Albos
y al oriente, cumales como Michu o los Bigaros eso ensin metenos nel macizu de Penubina. Too esto, diremos descubriéndolo según avancemos nun continuu xubir y baxar pente pequeños foyos, l.lombes y machaes, con vistes a un lláu o al otru según nos vayan llevando los senderos.
 
Avanzamos pel cordal alantre a la gueta del cumal del Tarambicu

Según vamos avanzando cordal alantre, pasaremos per llugares como la boca Rodrigueiru que da entrada al val.le del Reguerón, el macháu del Bustil.lu y muncho más alantre, entraremos na fastera del Tarambicu onde entamamos a alcontrar buelgues d'osu ensin xacíu dengún.

Tal paez que tuvieren de folixa varios bardiones porque les buelgues diben en cualesquier sen. Siguimos como fatos cola vista puesta en tolos requexos d'esti cordal nun vaya ser que tengamos la suerte y aportaremos a la machada Tarambicu (1860 m) magar de casi 4 hores y media.

Caberu tramu pente la machada Tarambicu y el picu Tarambicu


Taremos un ratín echando un vistazu a les cabañes de la machada, sobretou a la más antigua circular y metémonos nun tarrén estrao de peñes y pequeñes aguyes que dan la sensación d'introducinos nun cementeriu d'elefantes, hasta salir penriba d'elles per una panda y encumar los 1912 m del Tarambicu.

El día ye impresionante, con bona temperatura, un cielu claru y les vistes dende esti cumal son de primera, amestándo-y a los milenta cumales comentaos enantes, la meyor visión esistente de la enorme Veiga de Camayor.

Semeya de grupu nel picu Tarambicu (1912 m)

Taremos cuarenta minutinos descansando y esfrutando d'esta fastera tan increyible, hasta que toca poner a la xente a caminar de nuevu, descendiendo primero del Tarambicu y más tarde teniendo que decidir per que vallina queremos adentranos.

Siempre llevo milenta planes B y C preparaos, pero según vamos baxando en direición al Val.le, tenemos un par de vallines bien marcaes, llevándonos la de la mandrecha hacia la Veigarrionda y la de la manzorga a conocer un de los llugares más guapos, tranquilos y totalmente recomendables de Somiedu: la l.laguna Fuentes.

Seguimos camín descendiendo del Tarambicu

Nun podía ser d'otra manera, teníemos que dir conocela y garramos el senderu, siempre bien marcáu que diba facenos dexar a la nuesa manzorga los cumales ñevaos de los Estacos, per onde una buelga d'osu baxa invitándonos a ascendelos o a colar d'elli por si lu tenemos cerquino.

Siguiremos alantre hasta un colláu onde tendremos la visión d'esti llugar tan máxicu como ye la l.laguna y veiga de Fuentes. Dende riba, la visión ye guapísima, con una l.laguna de bon tamañu, asitiada embaxo d'un crespón prietu ñeváu.

Tramu preciosu dende la L.laguna Fuentes y la Veigarrionda

Fadremos una bona envuelta pa descender hacia la l.laguna y tirámonos un ratín nel prau, non pudiendo facer otra cosa que relaxanos y casi echar un pigazu nos sos praos. Magar del descansu tendremos qu'ascender unos metrinos pa salir per una forcadina hacia otra veiga brutal: la de Veigarrionda.

Los güeyos nun paren de mirar en tola redolada y el mió maxín nun para de dar vueltes trazando llinees pelos qu'ascender toos estos cumales, pudiendo conocer más requexos increyibles d'esti cordal, ya que de xuru hai ayalgues en forma de vegues o llagunes que conocer.

Siguiremos camín hacia la Braña La L.lamera pa descender al val.le L.lamera

Casi con pena, vamos dándonos cuenta que tolo nuevu ta finando y el nuesu camín avérase a siendes conocíes. Perpasaremos Veigarrionda y meterémonos nun senderu preciosu que dexa'l picu Mustachén a la manzorga, pa de secute, metenos nos Campos de Bobias y a lo postreru na braña L.lamera.

Esta braña con dalgunos teitos en perbon estáu será la última postal del día y l'últimu llugar nuevu que conocemos, ya que dende equí baxaremos hasta'l nuesu crucie de caminos onde delles hores enantes entamábemos l'ascensión pela vallina de Bobia.

Pueblu de La L.lamera dende la so braña d'altor

Xusto enantes de zarrar la circular, toparémonos con una bona fonte onde refrescámonos y recuperamos llíquidos ya que'l calor pasónos factura y dexáramos escoses les cantimplores. Dende equí, namái quedaba descender hasta'l pueblu de la L.lamera y siguir pista alantre hasta Veigas.

En resume... ruta interesantísima, cola qu'algamamos conocer una fastera pente los dos val.les que muncha xente escaez por nun tener grandes cotes de dosmil metros, pero na que la ganadería, les vegues y les l.lagunes menos conocíes suplen con creces les ascensiones montañeres.

Pa conocer llugares d'ensueñu... tan sólo 18.4 km de percorríu y 1515 m de desnivel tendrán la culpa de facenos esfrutar durante unes 8h y 20 minutinos y de xuru que quedamos con ganes de más monte y más Somiedu.

Camudando'l Camín en Somiedu

5 comentarios:

  1. Guapu percorríu Berto. Esi cordal ye prestosu asgaya, con unes vistes que son una maraviella y nun ye de lo más conocío de Somiedo. Precisamente al Tarambicu quería dir esti añu con la guah.a xubiendo dende La Farrapona pa enseña-y los llagos que nun los conoz. A ver...
    Un saludu

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Fue una pasada conocer una llaguna más... escondía, un sitín increyible pa tar relaxáu... Un saludu

      Eliminar
  2. Buenas tardes Berto. Sabrás por casualidad dónde se pueden ver los croquis de escalada en La Puente - Morcín?. Muchas gracias

    ResponderEliminar
  3. Buenes. Pues de momento, los equipadores nun quieren publicar nada, así que más o menos van rulando de mano en mano jeje.

    ResponderEliminar
  4. Gracias Berto. Muchas gracias

    ResponderEliminar