martes, 27 de julio de 2010

Vegas de Sotres (Cabrales) - H.idiellu - Malatas - Ándara - Sotres (Cabrales)

11 de Xunetu de 2010

Track: Vegas de Sotres (Cabrales) - Sotres (Cabrales)




Son casi les 9 la mañana, y dempués d'una nueche baxo les estrelles nas Vegas de Sotres (1040 ms), tan solo 3 de los 11 que llegamos a ser, tamos con fuercies y sin feríes pa facer esta cuarta estaya de la travesera integral de picos.

Ya yeren munches les despidíes nel día anterior en Sotres y agora dempués d'almorzar dalgún restu de los 4 díes, separtámonos de los que compartieren nueche con nós, y Fernan, Pangua y yo, empobinámonos a facer la segunda canal n'ascensión de la travesera, la canal de H.idiellu.


Entamando'l día

Como non, el nuesu Xuan de la Borrina, danos aliendu, cola ñebla anicial de la mañana, pa demientres ganábemos altor, amosanos tola canal y sos vistes, finando nun día abiertu y perguapu, que fai d'un positivu increible la decisión de siguir alantre col proyeutu.


La canal de H.idiellu nun día preciosu

Esta canal entama un pelín más abaxo de las Vegas de Sotres, poquín antes de llegar a la zona de Fresnidiellu, esáutamente na Concha'l Noru, y sigui'l cursu del ríu H.idiellu, nun ascender fácil y per senda marcada, que nos fai esfrutar pasu a pasu, escaeciendo quiciás l'esfuerzu pasáu na Canal de Dobresengros dos díes enantes.


Esi Fernan en H.idiellu

Nun caleyar rápidu a pesar del cansanciu vamos dando fin a esta preciosa canal, la cual nun díbemos finar hasta'l colláu Valdemingueru, ya que teníemos pensáu facer un par de dos miles que mos obligaben a desvianos a la mandrecha a un altor aproximáu de 1700 ms.


Casi na parte final de H.idiellu col mar de ñubes embaxo

D'equí, ensín demasiada dificultá vamos dar a la collá del H.erru d'Abaxu, onde axúntense la nuesa canal, cola del propiu H.erru al traviés de la Mah.era. Xustu nesti puntu, ye onde averámonos a facer les dos cimes de Las Malatas de 2016 y 2027 ms respeutivamente dempués dos hores y media de ruta.


"Posando" en las Malatas (2027 ms) y los Urrieles al fondu

A pesar del vientu qu'azotaba, nun pudimos resistinos a tar un bon ratu mirando pa los Urrieles y Áliva, ya que'l día yera un privilexu total, y como siempre estes vistes y paisaxes, son les qu'algamen que 3 persones superen 4 díes de travesía lloca por tolos picos d'Europa.

Ensín más, ponémonos a ganar el mayor altor del día, tirando de frente pola arista de las Malatas, hasta los Campos de Valdemingueru (2237 ms), onde tomamos un descansu bien merecíu, picando dalgo de lo poquín que mos quedaba nes mochiles.


Nos Campos de Valdemingueru (2237 ms)

Yeren 3 díes de dura ruta y 3 hores y media del día de güei los que mos poníen ya a tiru, del descensu final a Sotres, y de lo más naguao, una señora fabada o xinta caliente a poder ser nel nuesu final. Asína que decidimos baxar en mou "llama", como si tuviéramos na "travesera de verdá", y baxamos corriendo en dellos tramos por tol circu d'Ándara.


Baxando en llama por Ándara y el casetón

Nel alloriáu descensu pasamos corriendo al llau del llagu Valdemingueru, pa esta vegada nun baxar al pozu d'Ándara y caltener altor poles Mines de Mazarrasa, hasta'l colláu La Aldea, onde baxaremos del tirón hasta'l Casetón, onde tomamos la pista ancha ya hasta la Llomba la Carbonal, la cual sedrá'l nuesu caberu esfuerzu n'ascensión pa tomar baxada final ya en direición Sotres.


Sotres a lo lloñe, que pocu queda

Esta baxada faise llarga, tirando a mui llarga nuna senda que pasa polos collaos de los Texos, Cima, Mediu y per últimu Navayu, pa dempués de 2 hores y media de baxada arribar al fin a Sotres (1028 ms), fin de la nuesa travesera.


Sotres a la fin pa los tres supervivientes

Nun foi la más dura de les rutes d'esta travesera, pero si que nos tenía coles reserves enerxétiques al mínimu, namái dicir, que nun yeramos nin siquiera a falar en tola baxada, anque'l puntazu final de llegar a Sotres, dempués de 6 hores y 1570 ms d'ascensu y otros 1590 de descensu, en dalgo más de 14 kms, nun mos lo quita naide. Como nun mos quitó naide, esfrutar d'una fabada y unos escalopinos al cabrales na terraza d'un chigre, con unes clares pa enfrescar el gargüelu.

Fin de la travesera

Nesta cuarta estaya de la travesera ficimos 3 dosmiles de Cabrales: las Malatas (2016 y 2027 ms) y Campos de Valdemingueru de 2237 ms.
Ver progresos en: Retos montañeros

No hay comentarios:

Publicar un comentario