martes, 12 de enero de 2010

Puertu Marabiu (Teberga) - Cordal de Gradura

3 de Xineru de 2010

Track: Ermita Santana - Marabiu (Teberga) - Cordal de Gradura



Entamamos l'añu con una rutina pa baxar el turrón, dulces y demás fartucaes navidiegues averándonos esta vegada, a los puertos de Marabiu, pente los conceyos de Tameza y Teberga. Pa llegar a ellos pue dise dende Xixón, garrando l'autovía a Uviéu y llueu en direición a Grau, pa lo postreru garrar direición al conceyu de Tameza pola AS-311 pasando pelos pueblos moscones de Llantrales, Cubia, Tabláu, Samiguel y El Llanón hasta llegar a Villabre onde sal una ruta bien guapa pa xubir al Picu Caldoveiru, y de Villabre garramos al fin la carretera que xube a los puertos de Marabiu.


Puertos de Marabiu

Y a dicir verdá, si fuimos per esta carretera ye porque'l nuesu collaciu Diego ye d'ellí sinon, y lo que yo recomendaría, ye dir pola mítica ruta d'Uviéu, Trubia, Proaza, y direición Teberga, pal entrar al pueblu d'Entragu (onde fina la senda l'Osu), garrar una carretera que xube a los puertos, cola Pena Gradura, siempre enriba nuesa. Muncho más rápidu al mio entender, anque nestos temes siempre hai pa discutir lo que quieras y más, jeje.


En Santana con Pena Sala detrás

Asína que dempués d'un bon ratín en coche, que fízose pesáu a pesar del descansu del cafetín en Grau, arribamos a la ermita de Santana, onde parte la nuesa ruta, y dalguna qu'otra más tanto de senderismu como de BTT. Dempués de dexar el coche na oriella drecha, y facer la semeya de rigor, salimos per un camín detrás del valláu, el cual siguimos un ratín, hasta que garramos una senda n'ascensu que nos dexará nel colláu ente les penes del Cuervu y Sala a 1105 ms d'altor.


Xubiendo a Pena Sala col Caldoveiru y L'Oubiu de fondu

Como intentamos facer una ruta circular, la primer oción ye xubir primeru a Pena Sala y llueu veremos si'l Cuervu cae o non, poro garramos tola arista que xube a la nuesa mandrecha y sin dificultá facemos el nuesu primer picu, Pena Sala de 1233 ms, el cual nun ye mui ablucante dende esti llau pero la cara que mira hacia'l valle de Teberga tien unes parés cortaes dafechu.


Grupu en Pena Sala (1233 ms)

Dende equí, acolumbramos bien nidio'l siguiente oxetivu que ya la pena Gradura, la cual tien una forma semicircular perafayaiza pa les nueses intenciones. Sin más, baxamos nesa direición con curiáu ya que la baxada ye dalgo más abegosa que la xubida, y namás que tamos na pradería de Tres prau, averámonos a la Gradura pol ramal drechu de nome Pena Padiel.la (1103 ms), la cual baxamos un pelín y ya xubimos finalmente a la Pena Gradura de 1163 ms, que nos amosará unes bones vistes de Pena Sobia y del valle de Teberga.


El que vos fala en Penapadiel.la cola Gradura al fondu


Pena Sala y el Picu L'Obiu dende Pena Gradura


Equí volvemos la vista atrás, agüeyando lo que dexamos ya (Pena Sala), y lo que nos queda por facer, el Picu L'Oubiu, a la base de cual llegaremos dempués d'un par de kms, al traviés de vegues en xube baxa, casi siempre con bones vistes d'un cordal que mos dexó fae bien pocu una grata impresión, como ye'l de Caranga, y por supuestu L'Aramu detrás d'él.


Caranga rellumando per delantre de Tene y l'Aramu

Con un pelín de suerte facemos esti camín a L'Oubiu, pente dalgún orpín qu'otru, pero ensín facer que tengamos que ponenos el chubasqueru, pa finalmente entamar la xubida pola so cara suroeste que nun ye la más habitual de xubir. L'Oubiu ye una penona, con una xubida con un desnivel mui progresivu y que nun te dexa en tola xubida dar vista a la cume, poro faise pelín llarga, y con un par de desilusiones d'estes de pensar que ya se llega, y tener que xubir más, y la siguiente más de lo mesmu.


L'arcu la vieya cayendo delantre'l Caldoveiru


Con más esfuerzu del pensáu, tamién porque na travesía dende Gradura, nun m'alcontraba demasiáu finu, y quise probáme xubiendo a degüeyu, facemos cume nesti picu de 1362 ms, de los cuales 300 son d'ascensión pura dende la vega de Praundiz, na falda del picu.


Semeya de grupu nel picu L'Oubiu

No que nos fuimos reuniendo tol grupu, pegué una carrerina hasta la Pena L'Atambu (1326 ms) y a la vuelta, dempués de facer semeya de grupu, ya recoyimos tou, col envís de baxar a xintar al colláu de Caduru pente los picos del Cuervu (1176 ms) y la nuesa cota másima del día, el Picu L'Oubiu.

Dempués de baxar pola arista este, la cual si dio impresión de ser la xubida al picu más afayaiza,viendo que la xente tomábalu más bien seliquino, decidimos Simón y yo, baxar a escape, pa que mos diese tiempu a xubir al Cuervu, el cual fízose de lo más prestosu del día, con dalguna parte con caída a ambos llaos que-y dió un toque más téunicu pa finar la ruta.

Na mio opinión, de los finalmente diez kms de ruta, y 943 ms de desnivel acumuláu, podría dexáse ensín facer, l'averamientu a la pena l'Atambu, y encamiento a que xubáis a la pena'l Cuervu, pero si nun tenéis priesa como nós, baxar pola otra arista, hasta'l primer colláu pel que xubimos a la Pena Sala, dando con ello un sentíu total circular a la ruta pel cordal de Gradura.

En resumen, foi una ruta mui prestosa, ya qu'estos cordales baxos de la fastera central d'Asturies siempre tienen unes grandes vistes qu'ufrecenos, y amás aparte de servir pa escaecer les fartures de les fiestes, tamién sirvió pa qu'una pareya más s'averáse a l'actividá del Grupu Montaña Xuan de la Borrina.

Espero que s'atrevan a volver de ruta con nós.

Nesta ruta ficimos la tercer cota de Proaza (Picu L'Oubiu (1362 m))
Ver progresos en: Retos montañeros

1 comentario: