viernes, 16 de octubre de 2009

La Collá (Morcín) - Macizu del Monsacru

12 d'Ochobre de 2009

Track: La Collá (Morcín) - Macizu del Monsacru



Dempués d'unos añinos de nun facer esta ruta y aprovechando que tenía día de folixa españolona, a la cual tengo un interés nulu, por nun dicir negativu, tocaba tirar de monte, aunque fuera dos díes siguíos. Nesti casu averámonos al conceyu de la montaña central de Morcín y más en concretu al macizu del Monsacru, que como bien diz el nome, dalgo de sagráu si que tien, al menos ellí arriba nótase tar nun sitiu de poder y eso sabíanlo los templarios.

En fin, pa llegar a él, salimos de Xixón y garramos la Y en direición a Uviéu, pa dempués tomar la ronda en direición Llión saliéndonos pol desvíu de Soto Ribera pa dar al conceyín de La Ribera y garrando la nacional 630 pasar pol Argame metiéndonos nel conceyu de Morcín, nel cual visitaremos los pueblos de Santolaya, Les Fabares (Mo-1) y en Les Vegues garrar la Mo-3 pa pasar por La Llorera y aparcar pocu enantes de La Collá (380 ms), que ye'l llugar d'entamu d'esta ruta.


Delantre'l cartel de Les Capilles del Monsacru

Esta ruta ya la fice dos vegaes, pero apetecíame contala nel blog, y pa ello tuve la suerte de tener collacios que nun la ficieran tovía, poro fuimos con la idega d'acabar prontín pa metenos una fartura en casa Generosa del pueblu quirosanu de Pedroveya.

La ruta entama con un fuerte ascensu durante dos kms, nel que sálvase casi 500 ms de desnivel, poro anque seya una ruta corta, tien un bon esfuerzu ya que casi tol desnivel de la ruta, xúbese nel entamu hasta llegar al mayáu de Les Capilles (840 ms).


Xubida bien pindia en ziszas

Dempués de sudar como si tuviéremos una ducha enriba, ya que la humedá del día foi un infiernu, llegamos del tirón al mayáu, y la ñebla entamó a dexanos columbrar la primera de les ermites que ye la de la Madalena (como non mui templariu tol asuntu). Nesi casu, cúntase que nesti monte tuvieron les reliquies que truxeron dende Xerusalén al Reinu d'Asturies y qu'agora tan na Catedral d'Uviéu.


La Capilla de la Madalena



Info de la Madalena


Dempués de patear un pocu pol mayáu y ver el so pequeñu llagu y la fonte de la Silla L'Obispu, escampló un pelín la ñublina y dexónos ver no alto l'otra ermita, muncho más guapa y de costrucción totalmente templaria al tener base octogonal. La verdá ye que'l llugar onde asítiase tien dalgo d'especial y tar ellí un ratín dando vueltes al edificiu paga la pena.


Dende'l mayáu la Capilla de Santiago



Vistes de la Capilla de Santiago


La capilla ta metía en parte no que se conoz como la Cueva del Ermitañu y la so parte central ta enriba del nomáu Pozu de Santo Toribio, del que se garraba tierra que dicíen tener propiedaes curatives al igual que los cardos que tamién paez ser que yeren milagrosos. De ehí que supongo que los templarios, mui d'estes coses espirituales, fixárense nesti monte pa costruyir dos capilles a casi mil metros d'altor.


Info de la Capilla de Santiago


Dempués d'un pocu de hestoria viva d'Asturies, tocaba xubir a les 3 cumes del macizu del Monsacru. La primera delles ye la más baxa y ta más menos enriba del mayáu, poro hai que dir xubiendo poquín a pocu por un terrén pelín perru, ya que tien muncha roca caliza y cuesta dir sortiando los picos cortantes d'esta hasta llegar a la cume La Fayona de 1020 ms.


Na cume de La Fayona (1020 ms)

Dempués de tar un ratín per ellí arriba, mirando pal corte y la caída qu'hai p'abaxu, toca baxar na direición contraria a la xubida, pa dir separtándonos de lo que sería'l mayáu, y baxar unos metrinos pa tornar a xubir a un piquín dalgo más altu que la Fayona que sedría'l Picu Monsacru de 1054 ms d'altor, qu'al igual que'l anterior tien buzón de cumes y amás dello vértice xeodésicu.


Nel Monsacru (1054 ms) pente la ñebla

D'equí tan solo quedaría xubir a lo que sería la tercer cume del Macizu, que sería'l Cuitu Rumiru de 1061 ms, al cual nun llegamos, pero pongo nel track, como se llegaría más o menos, pa que'l que lu faiga y tenga un día de bon tiempu (van dos vegaes que nun lo tengo, y caleyamos sin sentíu pela ñebla) pues pueda disfrutar de les vistes del Aramu y de bien de les montañes centrales d'Asturies.


Semeya durante la baxada a la Collá


D'equí ya quedábanos baxar a toa priesa pa dir xintar un de les meyores fabaes que prebé na mio vida. Asína que voi encomendaros a que vayáis. Eso sí, más vos val llamái enantes pa reservar, ya que taba estráo de xente.

No hay comentarios:

Publicar un comentario