jueves, 28 de octubre de 2010

Sotu (Sayambre ) - Cantu Cabroneru

19 de Setiembre de 2010

Track: Sotu (Sayambre) - Cantu Cabroneru



Dempués d'una temporada 2009 - 2010 interminable, y nun ye que quisiese que s'acabare, entamamos 4 díes más tarde de tornar de Pirineos, la temporada 2010 - 2011 con una ruta que quedáranos pendiente, el Cantu Cabroneru n'Amieva.

Pa ello, tenemos que facer un llargu camín hasta'l pueblu Llionés de Sotu Sayambre, pero enantes había que desayunar y si yera en compañía de los nuesos collacios vascos, pues muncho meyor. Siempre ye un placer dir de montaña con Bea y Josean, ... de Fernan taba dalgo fartucu ya de Pirineos, jeje.

Asína pues, el plan yera quedar nel Puente Vidosa p'almorzar, por tanto, salimos bien ceo de Xixón en direición a Cangues d'Onís pola autovía cantábrica, y d'ellí garramos la N-625, pasando pelos pueblos de Cañu y Tornín, pal cruciar el puente Dobra, entrar nel conceyu d'Amieva, onde travesaremos los pueblos de Buxil, Corigos, Pervís, La Vega Pervís y los Grazos onde topámonos col ríu Ponga nesti casu, y siguir camín pasando por Santiyán, Precendi, Les Vegues, Campurriondi, Ceneya y Rañes. Equí meterémonos nel conceyu de Ponga onde ya'l siguiente sitiu a parar será'l Puente Vidosa.

Dempués del cafetín, onde nos xuntamos cola xente Basauri, con Pangua, que venía a so bola como siempre, y con Diego y Pilar, que facíen más de lo mesmu, Simón, Canta, Raul y yo, montamos en coche otra vegada, pa en caravana, facer el trechu que faltaba pol desfiladeru de los Beyos. Así que, pasamos el puente Agüera, y ya ensín parar de xubir metémonos nel país llionés en direción a Oseya Sayambre, pero nun crucie mui zarráu hacia la manzorga garraremos la carreterina que nos dexará a la fín en Sotu Sayambre (905 ms).



Semeya de grupu en Sotu Sayambre

A la fín, dexamos los coches y mudámonos pa la ruta, la cual siendo tantos aventúrase sele, pero'l día merezlo asína. Les diez menos venti, venos caleyar travesando les cais de Sotu, siempre presidies dende l'altor pola Peñasanta llionesa, y dir xubiendo poquín a pocu per una pista ancha, que forma parte de la mítica senda del Arcedianu.


Sotu p'abaxo y Peña Beza p'arriba

Y ye qu'aína taremos ya en disposición d'agüeyar el pueblu de Sotu Sayambre dende riba, a la mesma vegada que tendremos enriba, la Peña Beza, qu'amuésase como dalgo más, qu'un aperitivu pal Cantu Cabroneru. Nun andar sele, garramos un cruce a la manzorga en Valdelosciegos, xustu dempués de cruciar la riega Los Barrios, pa empobinanos mediante varies curves, al entamu de la xubida a la collá de Beza.


Xubiendo hacia la collá de Beza

Hai que cuntar que'l camín nun ye'l más cortu si siguimos l'Arcedianu, así que nuna curva d'esquierdes tenemos que garrar puxu y xubir pel pasu que dexa la Peña Beza y el H.urcuetu. Les senduques son mui diverses, pero a la fín dexaranos nel nuesu finxu, la collá Beza a 1500 ms. Dotramiente, bordiaríamos pela pista'l H.urcuetu, que ye una escoyeta válida, pero fadríanos perder dalgo de tiempu.


Averándonos a la canal de Misa

Nesta collá, ponémonos en hora y media aprox. y tan solo col intentu d'albidrar un pasu na muria de Peña Beza, pescanciámonos cual sería esti: La Canal de Misa. Darréu, ponémonos a facer ciszas pelos praos, pa metenos na propia canal, la cual supérase ensín mayor dificultá, ya que ye mui cortina.


Na canal de Misa, y acolumbrando'l Cabroneru

Equí ye un bon momentu pa tomar aliendu, xintar daqué, y decidir que va facese. Bea y Josean, que tienen l'oxetivu del Cabroneru prefieren dir ganando-y tiempu, y los demás vamos xubir a Peña Beza, pela propia cresta, pasando de la xubida normal, que taría partiendo del colláu qu'hai pente la propia peña y la muria de Cebolleda, que fai de rede de tenis ente'l Cabroneru y Beza.


El Cantu Cabroneru

Nel nuesu casu, la peña Beza fairános una ascensión dalgo durina, al traviés de sucesives terraces de yerba, que dexaránmos unes vistes de Vegabañu precioses, y al final de regalu, tendremos una trepadina, pa encaramanos al cumal de la peña (1964 ms).


Ascensión a la Peña Beza (1964 ms)

Un sucesives foleaes, diremos aportando toos a esti inmeyorable mirador del Cornión, onde facemos les semeyes de rigor y casi cola guiyada, algamo a que tornen a andar otra vegada, ya que llevábemos ya 3 hores, y quedába inda muncho por facer. Ye lo que tien en parte, ser muncha xente, y que llevemos munchos de nós tol branu sin venos.


Cornión y Cabroneru dende Peña Beza

Poro baxamos, hacia la Cebolleda, con unos destrepes al aniciu, y llueu depués d'un preciosu prau, pondrémonos, demientres sigue'l bon ánimu falador, a facer una prestosa trepada al cumal de Cebolleda (1892 ms), onde tendremos ya enfrente nós, al Cabroneru, y a Bea y Josean, que tan mirando por onde ascendelu.


Baxando de la Peña Beza n'ascensión al cumal de Cebolleda

Magar, de llamar a Josean, de que la vía de xubida nun yera la más adecuada por onde taba restolando, escoyimos arrodiar la paré vertical que teníemos enfrente pola manzorga, y facer la xubida sele, hasta atopanos na metá de los dos cumales del Cantu.


Trepando al primer cumal del Cabroneru

Una vegada que tamos casi nel primeru de calter yerbosu, facemos una travesía, metíendonos de llenu en varios pasos de roca, dalguno d'ellos pelín aéreu, pero nada d'esmolecer, pa facer cume a la fín, nos 2006 ms que marcóme'l gps. Ye graciosu ver como un gps pue ponete un altor y otru na mesma posición nun llegar a los 2000 d'ehí que Diego, p'algamar los 2000 ms tuviese qu'atalu a un palu y ponelu n'altu, a ver si llegaba, jeje... Esto de los satélites ye asína.


Aportando a la cume del Cantu Cabroneru de más de 2000 ms, jeje

Desti preciosu cumal, nel que tamos dempués de 4 hores y 15', pocu más que decir que sentáse a xintar el bocata ye un de les coses más prestoses que pues tener na montaña. Nesti casu, camiento que'l gastu de fuercies en comparanza cola belleza de los paisaxes ye bien pequeñu, ya que'l Cornión preséntase en primer planu como una semeya.


Tiatordos y Cornión

Ye tan fácil como mirar d'esquierda a drecha y señalar: Cotalba, Canal Vaquera, Poyones, Requexón, Cume Cebolleda, Torres de Cebolleda, Peñasanta d'Enol, Torre de la H.orcada, Torre d'Enmediu, Canal Parda, Tres Maríes, Torcu y Peñasanta Castiella nel horizonte. Y delantre na masa grisácea que correspuende a Amieva, pue descubrise la Torrezuela, Cabra Blanca, Diente, Estribos, Garitas,...


Grupu nel Cantu Cabroneru (2006 ms)

Quiciás, patear tolos picos posibles nel tiempu que la vida te da, ya intentar conocer cada requexu de lo que t'arrodia, da un plus en sitios como esti, ya que dixebrar cada relieve de cada picu, cuetu, torre,... qu'acolumbres, dame al menos a mi, una tranquilidá de tar faciendo les coses bien, un bon trabayu na montaña, enantes y dempués.

Y digo enantes y dempués, porque los preparativos que faigo, pa cada ruta, llevanme a buscar alternatives, mirar nomes de picos, collaos,... y dempués d'ella estudiar les semeyes y el track pa facer cada entrada con un mínimu de rigor en delles estayes: tiempos, camín, toponimia,...


Un momentu de baxada col Cabroneru detrás

Ya podía prestáme tanto'l mio trabayu como preparar una ruta na montaña, jeje. En fin,... nesta ruta, aparte de tomar el sol, charrar, echar unes rises, y facer un par de montañes bien guapes, tuvimos una baxada cenciella, dexándose llevar pel meyor sitiu, hasta aportar a la collá Beza, onde tamién algamamos una baxada más cierta, que la xubida que ficiéramos pola mañana, y ye que dende riba vese too más fácil que dende baxo, quiciás por eso prefiero tar más tiempu nes altures que nel rasu.

7 hores y cuartu daben con nós, en Sotu Sayambre, nel qu'esfrutamos d'unes cañes nuna terraza, demientres falamos de mil hestories, recientes o non, escaeciendo dafechu, los casi 15 kms y más de 1330 ms de desnivel positivu. Y ye que cuando acábase una ruta munches vegaes nun se fala d'ella sinon de cuando ye la prósima, onde nos va llevar y que retos va aportanos.

Retos como tolos que tuvimos la oportunidá de facer nel añu ya, que cumplimos de xuntanza astur-vasca.

Gero arte collacios


Camudando'l Camín dende Amieva

Nesta ruta ficimos un dosmil del conceyu d'Amieva: Cantu Cabroneru (2006 ms)
Ver progresos en: Retos montañeros

8 comentarios:

  1. Preciosa actividad Berto xuan. Me encantan esos dos picos, ademas con esi dia tan guapu mas tovia. Nosotros el Cabroneru lo hicimos el año pasao desde Amieba y despues de la xatá cerronos la niebla y nos jodio un poco el dia.
    Muy guapes les fotos.
    Salud compañeru!!

    ResponderEliminar
  2. Mil gracies Sito, cada comentariu son más ganes de siguir escribiendo.

    Un abrazu

    ResponderEliminar
  3. Veo que trabajas y bien. Pero al Aneto te llevar tu padre je, je, je. je como me pongas esas cosas.
    El aniversario de la Xuntanza lo haremos el 12 del 12 con un Elkarte eusko-astur.
    Bihar arte.

    ResponderEliminar
  4. jajaja, nun se te pue dicir na.

    N'Avientu, a ver esi Gorbea, llevo la radial, pa quitar el trastu esi que tenéis enriba o que?, jajaja

    ResponderEliminar
  5. Extraordinario dia que realza aún mas las impresionantes vistas que se disfrutan desde el Cabroneru. Además con inmejorable compañía...¿que mas se puede pedir?. Enhorabuena y que no decaiga esa xuntanza.
    Saludos

    ResponderEliminar
  6. La verdá ye que'l Cabroneru foi un monte que dende que xubimos a Ordiales y Cotalba, teniamos-y ganes.

    Un abrazu a los 3

    ResponderEliminar
  7. Berto, cuando vas a meter las fotos de la excursion del domingo con el hermano (Fernando) de nuestra andereño Itxaropena?

    ResponderEliminar
  8. La última en Picos, el infiernu de ventisca??? Tovía quédame un pelín. Me queden 3 rutes con esa.
    Paciencia, faigo lo que puedo, jeje

    ResponderEliminar