lunes, 27 de febrero de 2012

Ortigueira (Cuaña) - Costa de Cuaña

25 de Xineru de 2012

Track: Ortigueira (Cuaña) - Costa de Cuaña



Dempués de la ruta al Cuetu La Cerralosa, Paula y yo necesitamos garrarnos unes vacaciones y pa ello fuímos a pasar una selmana a Ortigueira en Cuaña. En rialidá, les vacaciones taben igualmente programaes, pero vino bien descansar de la paliza de montaña, jeje.

Esta ruta fuera de Domingu, asína que tuviemos un par de díes de turistéu-fartuquéu nos Ozcos-Taramundi y el miércoles ya yeramos persones pa caleyar un puquiñín y que meyor que conocer tola costa d'un conceyu tan guapu como Cuaña.


Partimos del puertu pesqueru del Ribeiro n'Ortigueira

Tamos de vacas, así que de madrugar nada, jeje. A les 12 menos venti de la mañana, vamos salir caleyando del protexíu puertu pesqueru del Ribeiro n'Ortigueira xubiendo peles cuestes d'A Cabana, onde algamaremos meyores vistes de la mar, del puertu y del cabu San Agustín col so míticu faru.


Xubiremos per A Cabana, ampliándose les vistes a la mar

Na última casa del barriu d'A Cabana, alcontrarémonos col cartelu qu'afita l'entamu de la ruta senderista Ortigueira - Viavelez, la cual vamos siguir hasta la llende col conceyu vecín d'El Franco.

Dempués d'acolumbrar la guapa costa dende una rasa preciosa, na qu'hai bancos y meses pa facer una bona merienda, vamos meténos un pelín hacia l'interior, pasando con tranquilidá pelos praos d'As Carrileiras, col envís d'empobinanos hacia'l pueblu de Medal.


Caleyamos polos praos d'As Carrileiras hacia Medal

Pasaremos travesando Medal, per delantre de les Antigües escueles y el campu de fútbol y magar d'ello tornaremos hacia la costa, per otra grandísima rasa con praos verdes que contrasten col cielu azul del día.


Dende Medal baxamos hacia'l regueiro la Veiga Pinto

Hai díes que presta munchísimu caleyar colo playeros de trekking y escaecer un pelín les botones de montaña y con esti día y nesta costa ta siendo una pasada caminar ensín priesa y esfrutando de les vistes.


Asomámonos al sableru d'A Figueira

Los nuesos pasos pela rasa fadránmos descender a la vera del regueiro de Veiga Pinto, el cual va desaniciase nel preciosu roqueru d'A Figueira. Dempués d'acolumbrar de nuevu la mar dende riba'l roqueru, vamos siguir alantre pela sienda que baxa hasta'l propiu regueiru pa dempués xubir per una guapa viesca dirixéndonos al pueblu cuañés de Lloza.


Travesaremos dellos regueiros pa xubir hacia Lloza

Si vese'l trazáu marcáu d'esta costera, tiense la sensación que tien munchísimu que meyorar, ya que quiciás estos tramos nos que metémonos de nuevu al interior, seríen dafechu más interesantes siguiendo la costa, polos cabos y playes esistentes, agüeyando verticales acantilaos y los sableros más escondíos,... pero d'otra miente'l cursu del senderu llévanos a conocer tamién los pueblos. Nun se pue tener too supongo.


Baxando de Lloza a la playa de Torbas

Pasaremos per Lloza (podéis sentir el tema de Xera dedicáu al güelu de la vigulinera del grupu), pueblu nel que tenemos otra rasa increyible y qu'al igual que dende Medal, vamos de nuevu a averanos a la costa pa conocer un nuevu sableru que nesti casu ye roqueru tamién, la playa de Tórbas.


Guapísima semeya de la costa astur occidental

Fai dellos años una riada llevóse per delantre la ponte que facía pasar d'una vega'l regueru a la otra y la ruta continuaba ensín dar rodeos. Inda nun ta'l pasu iguau y por mor d'ello tuviemos que dar un bon rodéu a esti regueru, que fízonos pasar pol barriu d'As Ermitas de Lloza y dempués per parte del pueblu de Llugarnovo, enantes d'empatar de nuevu col senderu. Aún así, Paula y yo quisimos baxar hasta Torbas porque les vistes bien lo merecen.


Arrodiando tola parte cortada de camín por Llugarnovo

Había obreros na obra, asína qu'espero que finen dalgún día'l ponte nuevu. Nós, magar d'enllazar col senderu tocónos baxar un pelín hasta cruciar el regueru de L'Esteler y tornar a xubir pa dir a ún de los llugares más guapos de la costa, el mirador de la rasa de Salías y Acibús.


Cruciamos la riega L'Esteler pa empobinanos al mirador de Salías

Hai que dicir, que ye un sitiu perfectu pa xintar el bocata, tomar el sol, echar un pigazu y simplemente pa llevar un bon grupu de collacios a facer una parrillada nel área recreativa. Llugar guapu y con mui prestoses vistes pa tola costa y la mar.


Guapu llugar con área recreativa onde toca parase a xintar

Hasta la mesa onde nos sentamos, llevamos casi dos hores y media de ruta, anque casi podríase quitar media hora si nun fuera pol rodéu. De toes formes, los 40 minutinos que tuviemos tiraos equí foron bien prestosos, ya qu'a pesar de tar en xineru la temperatura yera perfecta.


Baxamos a la riega de Miudes que tenía molín antañu

Magar del descansín, tenemos de nuevu, una nueva baxada más pa sortiar otru regueru, el de Miudes. Defechu, ye una constante nesta ruta los xube-baxes a travesar regueros y los guapos paseos per inmenses rases de costa.


Xubimos hacia San Cristóbal onde acábase'l conceyu Cuaña

Nesti casu, la xubida correspondiente va llevános al pueblu de San Cristóbal, onde tenemos la llende col conceyu d'El Franco, poro vamos siguir la carretera empobinándonos hacia l'interior travesando la N-634 col envís de camudar la nuesa direición al oriente pol camín de Santiagu.

El problema del camín de Santiagu, ye que va casi na so mayor parte pela carretera y esti tramu ye aún dalgo mui, pero que mui transitáu al nun tar fináu'l tramu d'autovía'l Cantábricu correspondiente.


Cruciamos les distintes infraestructures pa dir a Cartavio

Asína que primeru, caleyaremos pela parte interior de Cuaña, averándonos per un camín al pueblu de Xonte, pa dempués tornar a la rasa costera, travesando la N-634 penriba, usando pa ello a la carrera una ponte del ferrocarril. Güeyu, el pasu nun ye peligrosu, ya qu'hai bona visibilidá, pero ye meyor facelo cuanto más aína meyor. Pue ser más peligrosu cruciar la carretera, na que pasen camiones y coches a fueu.

Dempués del crucie ferroviariu, ya garramos una carretera llocal, que tranquilamente fadrános esfrutar del pueblu de Cartavio, hasta aportar al hostal Cartavio, onde quisimos facer la nuesa segunda parada col envís de bebenos una cervecina.


Caleyamos esfrutando del pueblu de Cartavio

Dempués del refrixeriu, siguimos camín alantre pelos distintos barrios de Cartavio y xusto al par de les antigües escueles, vamos camudar la direición en Llugarnovo pa non tornar al camín d'ida, averándonos a los praos d'A Poceirúa, As Pedrigosas y As Cuandías, al travíes de los cuales fadremos llargues envueltes pelos caleyos que los parten.


Meterémonos en tarrén de praos: A Poceirúa, As Pedrigosas, As Cuandías

Llueu d'As Cuandías, meterémonos per una pista nuna viesca de pinos que van dexános en plena industrialización nel polígono de Veiga Pinto, el cual travesamos dafechu hasta garrar la llarga recta que va facénos pasar al llau del hospital de Xarrio, dempués de superar otra vegada la llínea de ferrocarril.


Caleyando delantre l'Hospital de Xarrio hacia'l Canteiro y Mouguías

Al altor del hospital de Xarrio, tamos bien cerquino ya del mio pueblu, Ortigueira, pero enantes vamos conocer otros tantos pueblos y la parte oriental de costa de Cuaña que fáltanos. Pa ello, vamos pasar pol Canteiro, onde vemos con pena'l mal estáu de la casona con capiya esistente y garramos el camín que lleva al palacio de Mouguías.


Palacio de Mouguías

Esti palaciu, paez ser que data del sieglu XVIII y nelli tuvu'l mesmísimu Xovellanos. El casu ye que paezme una guapa edificación típica d'esta fastera d'Asturies, con teyáu de llosa y almenes penriba d'elles. Paga la pena'l paséu pela redolada d'esti palaciu.


Pasando pol pueblu de Foxos, mirando hacia Navia y a Ortigueira

Escaeceremos el palaciu y col atapecer garrando protagonismu, asína como un airín friucu, vamos caleyar pela carretera que va llevános al pueblu de Foxos, onde tamos de nuevu nuna guapa rasa costera, con vistes a tola ría de Navia y al pueblu de Navia.

Dende Foxos, aportaremos a un crucie nel que vamos tomar el ramal esquierdo hacia'l sableru d'Arnelles. Si garrásemos el drechu, baxaríemos a la playa de la Barra, onde tantes vegaes bañeme de guah.e, asína como a la ría del Navia, onde prefiero nun alcordame de los baños, polo frío del augua, jeje.


Pau na baxada a Arnelles col faru d'Ortigueira detrás

Na baxada a Arnelles, tendremos una guapa vista de la Rasa d'Ortigueira y de la capiya del cabu San Agustín, presidida pol míticu faru prietu y blancu, y pel faru vieyu. Magar de sentase un ratín na parte cimera de la playa, vamos baxar hasta ella, pa cruciala sele oyendo'l ruxir del mar pa dempués facer un pocu de xemelu xubiendo cientu y picu escalones p'aportar finalmente al barriu d'A Capiya d'Ortigueira.


Atapez nel pasu del sable d'Arnelles al Cabo San Agustín

Son casi les 6 y media y el día va tocando a so fín. Aún así, inda queda tiempu pa sentáse un ratín al llau del faru, a ver l'atapecer nel que'l sol escuéndese per detrás del pico Xarrio y de los molinos del Alto d'Abara, los cuales llevamos viendo tol día en milenta posiciones distintes, jeje.


Cola nueche pisándonos los calcaños dende A Capilla al Ribeiro

Con pocu más, siguiremos la carretera d'A Capiya al centru del pueblu, pa desviános al pocu pel barriu d'El Cambaral, el cual pente les estreches cais fadrános pasar per un antiguu llavaderu y d'esti aportaremos a una pista formigonada que baxa al puertu del Ribeiro, onde entamábemos la ruta fai 7 hores esáutamente.

Nun pueu tener males pallabres pal conceyu de mio ma y ye que ye imposible tenéles, ya que nes 7 hores que tuviemos conociendo la costa y parte del interior, alcontrámonos col mar Cantábricu en tola so fondura. Pa conocelo, hai que tener ganes de caleyar y pasar un bon día, pelos 22,3 kms que ficimos de ruta sumándo-y una ascensión acumulada de 475 ms d'altor.

Ta la prósima ruta per Cuaña....


Camudando'l Camín mirando al Norte

2 comentarios:

  1. Vaya ruta costera guapa y vaya lluz que tienen les fotos. Qué prestoses son les rases costeres, coime. Y la variedá que-y da al blog.

    Lo de los eólicos que dices que se veíen... nun te pasa que si faes dalguna actividá cerca d'ellos depués jódete menos velos?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Non, la verdá, jaja. Camiento que tanto Paula como yo, conocemos esos eólicos como si fueran nuesos ya. Buff, dímos-yos vueltes per tolos llaos en varies rutes, jeje

      D'otra miente, tuviemos un día increyible pa caleyar pela costa

      Eliminar