jueves, 1 de marzo de 2012

Llusoiro (Cuaña) - Pico d'A Vidrosa

28 de Xineru de 2012

Track: Llusoiro (Cuaña) - Pico d'A Vidrosa

Últimu día d'esta selmana de vacaciones y pa finar enantes de tornar a Xixón, que meyor que dir conocer otru puquiñín del conceyu de Cuaña, por mor d'una rutina corta pero prestosa na redolada de la capital, Cuaña.

Pa ello, vamos salir d'Ortigueira pela Cñ-4 hasta'l crucie cola N-634 en Xarrio, onde tomamos la Cñ-1 pasando pelos pueblos de Folgueiras, A Esfreita y Meiro enantes de dar al pueblu de Cuaña, onde siguiremos pela Cñ-2 hasta Llusoiro, puntu d'aniciu de la nuesa ruta.

Partimos de Llusoiro (202 ms)

El día ta húmedu y nun fai demasiáu fríu, a lo que-y amestamos nun tener priesa ya que llevamos el bocata pal camín. Poro, vamos entamar sele a caleyar, pelín enantes de les 12, baxando pel ampliu camín hacia'l ríu Meiro, teniendo dende'l primer pasu, l'oxetivu del día enfrente, el pico d'A Vidrosa.

Baxamos hacia'l riu Meiro

La baxada la fadremos nun par d'envueltes, pa meténos nun prau que llévanos direutos al ruxe rux del ríu Meiro, el cual vien cargáu d'augua sobromanera faciéndo perdifícil poder travesalo pel pasu que teníemos planeáu.

Magar d'unos minutinos de da-y vueltes a la vega'l ríu p'arriba y p'abaxo, ye Paula la que toma una decisión que nunca tuve que tomar en tolos años de monte que llevo. Descalzase y crucialu ya que con playeros de trekking, podríemos fadiar la ruta entera si los moyamos. Eso sí, lo primeru tiralos pal otru llau, pa que nun hubiese vuelta atrás, jeje.

La mio cara dizlo too: L'Augua ta frío, non, lo siguiente!!

La mui perraca tiró p'alantre la primera ensín gurgutar, colo que yo camenté que nun taría mui frio l'augua al non gritar. Así que, fui detrás to convencíu y faltóme un tris pa soltar dalguna llárima cuando aporté a la otra oriella.

El siguiente pasu,... cuando dexaron de doler los pies?? Sacar un forru que tenía na mochila y secar los pies, calzar los calcetos y los playeros y ponese, a caleyar pa calecer los pies cuanto enantes.

Calecemos los pies primeru per sienda y llueu per pista

Garraremos namái dexar atrás el ríu, una sienda que va llevanos a travesar A Faya, de la poca viesca autóctono que queda, ya que nel momentu que topámonos con una pista forestal, vamos meténos nel típicu monte occidental de pino y ocalito.

Siguimos pel marabayu de pistes forestales d'Os Bois

Pensaréis que ye fácil xubir a un monte d'estos, ya qu'al tar estráu de pistes forestales pa garrar la madera, nun habrá perda posible. Pues non!!! El marabayu de pistes esistentes, unes antigües, otres nueves, unes apaecen nel mapa del gps, otres non, unes arrodien demasiáu, otres acorten pero acábense na nada.... pues ye un fedor fino.

Así que, llueu d'errar cola pista o senderu unes tres o cuatro vegaes, avanzamos desnivel hasta que vémonos cerquino del nuesu primer picu a facer, el d'Os Bois. Poro, decidimos tirar a lo xole p'arriba agüeyando que'l tarrén taba fácil d'andar sortiando les cotolles baxeres.

Decidimos xubir a fueu dexando atrás L'Alto la Montería

Aportaremos al collaú (525 ms) pente'l Pico d'Os Bois y L'Alto La Montería, onde empobinarémonos hasta'l Pico d'Os Bois, al travíes de la pista que vien per tola cumera d'esti cordal d'A Vidrosa.

Cordal de Cuaña dende'l Pico d'Os Bois (563 ms)

El picu nun tien mayor interés, que cotar los sos 563 ms y echar una güeyadina al cordal d'enfrente al nuesu, el de Cuaña, al que tenémos-y una visitina pendiente, casi de xuru pa la primavera.

Cabera rampa al Pico d'A Vidrosa

Escaeceremos esti piquín y vamos descender al colláu que va dános permisu pa xubir, siempre per pindia pista, hasta'l garrapiellu d'antenes qu'encumen el picu d'A Vidrosa colos sos 646 ms d'altor.

Pico d'A Vidrosa (646 ms)

Dos hores y media de ruta y les 2 y cuartu de la tarde, ye la hora perfecta pa xintar con tranquilidá, sinon fuera pola ñube y el vientu fríu que metíose enriba del cumal, que faen amás escupir dalguna gotina pa tar menos agusto inda.

Guapes vistes de la costa cuañesa

Nos pocu más de quince minutinos que tuviemos enriba d'esta cota de Cuaña, tuviemos les vistes al norte de la costa de Cuaña, detrás de picos como'l Xarrio y Abara; al sur el cordal de Penouta; al oriente'l de Cuaña y al occidente tol valle del ríu del Mazo. Con un día pelín más prestosu, serían muncho meyores inda. Lo que sí cansónos enforma ye ver los eólicos d'Abara, dende toles posibles perspectives no que va de rutes per Cuaña, jeje.

Baxamos agora pela faldera del Pico d'A Vidrosa

Como suel pasar siempre, dempués d'unos cuantos metros descendíos per pistes de cenciellu caleyar, entamó a abrir el día y salió Llorienzu, lo cual agradecimos, ya que quedáramonos pelín frios nel cumal.

Valle del Meiro

Baxando, les distintes pistes y envueltes que vamos faciendo serán aparte de cómodes, más fáciles de dixebrar si acaben en bon puertu o non, poro taremos más pendientes de echar una güeyadina al soleyeru valle del Meiro o nes apertures pente los árboles de vistes hacia'l Navia.

Acolumbrando Navia y el pueblu de Nadóu

Magar de la hora de descensu ya tendremos a vista'l guapín pueblu de Nadóu. L'únicu llugar reseñable de la baxada será'l Corno d'A Faya y non polo guapu, sinon porque hai que pasar corriendo ya que ta semáu d'abeyeres y nun vaya ser que tean gafes, jeje.

Nadóu col pasu del ríu Meiro

Al aportar a Nadóu (179 ms), vamos tener la segunda aventurina del día, dempués de la travesía al ríu Meiro. Nesti pueblín, díbemos conocer al fín a Satán, que nun ye otru que'l guapu perru que vese nes semeyes.

Ésti tiróse corriendo al venos y dempués del sustu inicial, lo únicu que fizo ye llambenos un puquiñín, a lo que'l dueñu dixo: ¡E qu'e novo y ta sin enseñar!. La verdá ye que'l cachorru a pesar del nome tan malignu foi un bon collaciu nos siguientes kilómetros ya que quiso facer comuña con nós, no que restaba de ruta.

Garramos con Satán una pista de viesca autóctona

Poro, cruciamos con Satán el Meiro, pela ponte del pueblu y siguimos carretera n'ascensu hasta desviános a la manzorga per una pista que dirá paralela al ríu Meiro. Esta pista travesará una guapa viesca autóctona, lo que fízonos escaecer tol ocalital que tuviemos que soportar nos ascensos y descensos a los picos d'A Vidrosa y d'Os Bois.

Les dos cumales del día de güei

Dempués d'un bon ratu de prestosu caleyar per esta pista, vamos dexala atrás xubiendo pel llau d'una cabaña hasta dar de nuevu cola carretera. Nella, xubiremos un pelín hasta L'Alto d'A Zoreira onde acolumbramos cerquino ya'l pueblu de Llusoiro.

Aportamos a la carretera nel L'Alto d'A Zoreira de camín a Llusoiro

A partir d'equí, ya intentamos encamentar a Satán, pa que tornase al pueblu, porque taba en llugar non amigu y en peligro polos coches que pasaben. La so mocedá nun quiso facénos casu y al final dióse cuenta de porque intentamos escorrelo de vuelta pa casa, cuando salió un pastor alemán de Llusoiro a la so gueta.

En fin, Satán tornó pa so casa y nós camudámonos de ropa nel coche pa tornar a casa tamién dempués d'una selmanina de vacaciones nes que turnamos les fartures turístiques con dalguna rutina senderista pa non aportar a casa rodando envede caminando.

En resume, foron 4 hores y 55 minutinos, pa caleyar un total de 13 kilómetros nos que pa superar les cotes del cordal d'A Vidrosa xubimos 710 ms de desnivel acumuláu.

Camudando'l Camín con Satán

Nesti paseín pelos montes cuañeses ficimos: Pico d'A Vidrosa (646 ms) segunda cota y vértice xeodésicu de Cuaña y el Pico d'Os Bois que ye cuarta cota de Cuaña