lunes, 5 de octubre de 2009

Puirtu Braña (Ayer) - Peña'l Vientu - Picu'l Cascayón - Llagu Ubales

27 de Setiembre de 2009

Track: Puirtu Braña (Ayer) - Peña'l Vientu - Picu'l Cascayón - Llagu Ubales



Una vegada más vamos facer una ruta partiendo del puirtu ayerán de Braña y nesta ocasión vamos adientranos un pelín en Llión, más en concretu vamos baxar dalgo del puirtu y pasando la urbanización de San Isidru nuna curva de dreches, tendremos sitiu abondo p'aparar el coche no que se llama'l Puente de Wamba.


Dende'l aparamientu col Tonéu al fondu

Esti ponte tien el nome d'un rei visigodu nomáu Wamba, que de xuru qu'anduvo a hosties colos astures, jeje. Pa más información echar una güeyada al enllaz, qu'anque solo seya por saber d'au vien el nome pue ya pagar la pena.

Como siempre, pa llegar equí, partimos de Xixón garrando la autovía minera y dempués en Mieres del Camín garramos la autovía A66 saliéndonos na salida de Morea, pa percorrer la As 112, pasando polos siguientes pueblos nel nuesu camín: Caborana, Morea, L'Escuyu, Cabanaquinta, Col.lanzo, La Pola Vieya, Felechosa, Roseco y La Braña.

Pa que nun se faiga la ruta dalgo repetitiva, vamos meyor salir d'un senderu un pelín más abaxo, travesando una portiella, ya que sinon repetiríamos camín al traviés de la pista Wamba. Namás que travesemos esa portiella, llegaremos bien ceo a unes cabañes nuna vega nomada L'Aliviada, la cual recibe'l nome d'un arroyu que sírvenos de guía nel nuesu caleyar.


Vega y arroyu de L'Aliviada


Vistes perguapes del Picu Torres

Esti arroyu aparte de da-y bona belleza a la travesía, aportaranos a la fin, a la collada Les Aguyes (1844 m), onde podremos echar el primer descansu, y acolumbrar en toa plenitú los macizos del Cornión y Urrieles de picos d'Europa. Esta collada, danos pasu a la manzorga a la Peña'l Vientu (1997 ms) y a la mandrecha a les Rapaínes (2023 ms) .


Caleyando col Cascayón al fondu y echando un vistazu a la Peña'l Vientu


Les Rapaínes y Picos d'Europa dende'l Colláu Les Aguyes

Dende esta perguapa collada, ya tan solo tenemos que dir siguiendo los h.itos del camín o la nuesa propia intuición pa dir ganándole altor a la montaña hasta algamar la cume de la Peña'l Vientu (1997 m), na que nel día nel que xubimos a pesar del so nome, nun cuerría malpenes una brisina.

Les vistes del parque de Redes en tola so estensión nesta cume son una auténtica pasada, y como ca día que vamos de monte, damos conocencia de nueves cotes, siempre somos a echar unos minutinos dixebrando tolos montes que mos rodeen. Una bona amuesa ye la siguiente semeya en direición a picos d'Europa, pero les vistes a picos como Torres, Retriñón, Tonéu, Ausente y más al fondu el macizu de les Ubiñes son tamién impresionantes na otra direición.


Vistes dende la Peña'l Vientu

Descansando y posando na cume d'esta peñona de 2000 ms


Ese Fernan que volvió a acompanganos nesta ruta

Con esta ascensión ya teníemos l'oxetivu cimeru nel bolsiellu, pero como soi dalgo perro, tenía un par de sorpreses más pa una ruta que de primeres nun tenía muncha dificultá. Se qu'hubo xente qu'acabó sofriendo más de lo que pensaba, así que pa ellos va dedicada la entrada al blog, sobretou pa la prima del collaciu Simón, que pasólu pelín mal. Anímala a venir más, que si fizo esta fae cualquiera, jeje.

Dimos baxada a la peña'l Vientu, pola mesma crestería que la forma, siempre con curiáu, hasta llegar a un pequeñu colláu qu'hai pente esta y la Peña Fornos de 1937 ms, de la cual dimos bona cuenta tamién, demientres dellos collacios diben baxando más rezagaos.


Na Peña Fornos (1937 ms) nun día increyible


Dende esta peña, veíamos a les clares el siguiente pasu na ruta, que yera descender al colláu L'Acebal (1711 ms). Este descensu lo faeremos tamién pela cresta pa a lo postreru desvianos a la manzorga un pelín evitando una paré con bona caída.

Abaxu nel colláu L'Acebal, partiríamos el grupu debíu al cansancio de dellos miembros, poro unos faeríamos la cabera ascensión al Picu'l Cascayón y los demás diríen caleyando pola pista fácilmente hasta'l Llagu Ubales.


Descensu hacia'l Colláu L'Acebal

Pa enfilar l'ascensu al Cascayón, vamos primeru averanos a un colláin nomáu Los Traves a 1766 ms y d'ellí ya xubiremos de forma continua, con dalguna parada na que xintaremos aréndenos qu'alcontramos nel camín. Una vegada que tamos na cume'l Picu'l Cascayón (1947 ms) ya podemos descansar viendo debaxu nuesa'l Llagu Ubales, de orixe glaciar, y que ye final (pal que lu algame, jeje, otros piérdesen, benditu gps) de la perconocía ruta del desfiladeru de los Arrudos.


Al fin na cume'l Cascayón y el llagu Ubales

Namás quedanos averanos a la paré esquierda que forma'l llagu pa descender por él, con curiáu tamién, ya que báxase per una zona de piedres. Al fin nel llagu vamos poder xintar con tola fame del mundiu, ya inclusu echar un pigacín si'l cuerpu lu pide.


Xintando y apigazando nel llagu Ubales

Pa finar, quédanos solu tornar al colláu Acebal. Esta será per senda n'ascensu hasta la collaína La Xara onde tenemos una fonte d'augua bien frío, y d'elli en descensu hasta L'Acebal onde tomaremos la pista Wamba, hasta'l coche. A decir verdá de toles pistes, formigonaes y de tierra, ye de les menos cansines pa lo que suel ser lo pior d'una ruta montañera, la vuelta'l coche.


Baxando desperdigaos pela pista de Wamba cola Peña'l Vientu detrás

Por comentar dalgo negativu d'esti gran día foi la perda de la cámara del collaciu de Solsticiu de Branu, qu'ente, más bien el robu de la cámara y que venía cansáu de xubir a la vega Urriellu'l día anterior, nun tuvo'l meyor día montañeru. Dicir, qu'hai que ser ruín, p'alcontrase una cámara de fotos habiendo xente pela zona, y quedásela. Oxalá que'l que se la quedó l'aproveche, será pola crisis tamién?

Otra cosina que nun me voi callar, como ye vezu en mi, ye dicir lo rancio que foi'l paisanu que lleva'l chigre del Puirtu Braña. Nun se si tará fadiáu d'aguantar a los pih.os que van esquiar n'iviernu, pero pa un grupín curiosu de xente montañera que vamos enantes y dempués de la ruta a tomar un cafetín, ya podía ser más agradecíu. Hai que dicir lo bono y lo malo digo yo. Lo mesmu que tenemos nuna ñube a Juanín en Pendones y a dalgún sitiu más en Pola Somiedu o nel mesmu Puertu Tarna, esti chigre, téngolo cruzáu.

Un saludín y ta la prósima.



2 comentarios:

  1. Nun foi'l meyor día montañeru pa mi. El que me jichó la cámara podía polo menos mandame les semeyes de vega d'Urriellu, que nun me dio tiempu a pasales al ordenador.
    En fin, la escursión fue durina pero guapa.
    Un saludu.

    ResponderEliminar
  2. Hai que ser fiu puta, pa quedáse con una cámara tando aquello estrao de xente. En fin, vémonos esti finde gallu

    ResponderEliminar