miércoles, 7 de octubre de 2009

Bezanes (Casu) - Brañagallones

29 de Setiembre de 2009

Track: Bezanes (Casu) - Brañagallones



Nueva ruta bicicletera por Asturies, que dende cuantayá nun facía nenguna, ya que la paliza de la vuelta al Conceyu Xixón, quitóme les ganes, jeje. Agora en serio, había qu'aprovechar ya que finábase l'horariu de branu, poro Jose y yo, llamamos a Cesar, y nos fuimos namás salir de currar al conceyu de Casu, y más en concretu al pueblu de Bezanes, al cual llégase pol corredor del Nalón en direición al puertu Tarna, sin perda nenguna.



Ya van siendo unes cuantes vegaes que toi pol parque de Redes, y cada día préstame más. Por eso, esta ruta en bici xurdió preparando la ruta pa la Peña'l Vientu, a la cual tamién xúbese dende'l nuesu destín que ye la vega de Brañagallones.


Xintando nel Parking de Bezanes (Casu)

La ruta sinceramente, para senderismu, ye un auténticu coñazu falando bien nidiu, porque anque haya mui bones vistes, quieras o non, son 10 kms y mediu de pista, poro ida y vuelta ya se faen 20 kms y eso faese aburríu, sobre too al tornar. Sin embargu, en bici, polo que pudimos agüeyar y por qué non sufrir, pa la bici, al menos pa min, ye un bon desafíu.

Partimos del parking dempués d'amañar les bicis, anque por mi parte non muncho, ya que tengo que revisar los cambios cuanto antes, y travesamos varies cais del pueblu bien señalizaes pa la braña. Una vegada que tamos fuera'l pueblu ya vamos camentando lo que va tocar sofrir, ya que dende'l primer momentu la pista empínase tolo que puede y más, y amás súmase'l so mal estáu, con riegues continuaes y piedrines sueltes, que faen que cuando vas madurín un patinazu de la rueda trasera sea sinónimu d'echar pie a tierra.


Parte infernal de la ruta con desniveles

La mayor dureza de tola pista la salvamos en los primeros 4 km y medio pasando del altor d'aniciu del parking de Bezanes (655 ms) hasta los 1107 ms de La Cardosa, teniendo les mayores dificultaes na recta de Les Arrielles (1,5 km), la curva'l Texu la Oración (2,5 km) y ya xubiremos de forma más tendía pola recta del Raigáu (3,2 km) hasta llegar a les curves de La Rebollada y La Cardosa onde se mantíen el desnivel.


Distintes cares na mesma xubida (vaya diferencia)


Hasta equí se pue dicir que nunca xubiera dalgo tan escesívamente duro y con tanto desnivel de forma tan continuada, ye dicir durante tantos kms. Asína foi que tuve que poner pie a tierra en varies ocasiones porque nun yera a da-y tración a la rueda trasera, momentu nel cual aprovechaba pa echar una semeyina. A dalgún qu'otru nun-y facía falta baxar de la bici pa ello.


Semeyuca con Cesar en La Cardosa demientres Jose igüaba'l pinchazu

Na Cardosa pue echáse un descansín enantes de tornar al infiernu ya qu'amás agora tocaranos baxar un pelín pola cuesta de Romaní p'arribar finalmente a la fonte de L'Andorviu, la cual garra l'augua del arroyu La Trapiella. Dende equí ya tornamos a garrar desnivel hasta l'Argayu'l Llobu onde baxaremos pa tornar a xubir de nueu hasta'l Túnel del Crestón (1199 m, 8, 5 km).


Porrón de Cerrosa y Les Planes enriba de Brañagallones
dende'l Túnel del Crestón



Llegando al Túnel del Crestón



Jose y Berto col Cantu L'Osu detrás y Cesar nel Túnel del Crestón

Ya solo nos queden 2 kms y 240 ms de desnivel por cubrir polo que'l restu la xubida ye más lliviana y faerémosla sabiendo y viendo que la vega Brañagallones ta a tiru japu. Coles ganes de xintar dalgo, di-ymos l'últimu apretón y llegamos cola berrea de los venaos animándonos y les bones vistes de los montes del Cantu L'Osu, la Peña'l Vientu y el Picu'l Cascayón a la entrada de la nomada vega de (1240 ms).


Entrada a Brañagallones

Namás quédanos esfrutar d'una vega bien conservada y del remocicáu refuxu de cazadores, al cual nun-y falta de na, supongo que namás faltará que te den les pieces a cobrar a tiru de los sofás oreyeros y de la barra colos meyores güisquis y café que teníen. Tenía bona pinta, pal que tenga perres pa ello.


Semeya de grupu en Brañagallones


Dando fe de que llegamos coles máquines

Dempués de xintar tolo que tenía na mochila, ya que llegué pelín cansáu y con poques reserves, lo cual noté a cada mínimu repechu a la baxada, tiramos de vuelta, ya que se nos facía de nueche. De la baxada pocu que decir namás qu'hai que facelo con curiáu ya que tan les riegues y piedres desprendíes y una patinada de rueda delantera ye dase un bon fogón aseguráu.


Tiatordos y Maciédome durante la baxada

A la fin, llegamos casi de nueche a Bezanes, personalmente mui cansáu y cargáu de pates, y tomamos un refrescu enantes de tornar pa casa, qu'al día siguiente tocaba trabayar nel caberu día de horariu de branu y los 21 kms y casi 600 ms de desnivel llibraos solo pedíanme meteme nel sobre hasta'l día siguiente.

11 comentarios:

  1. Las cabras tiran p'al monte, aunque parece que en bici eres menos cabra.
    Seguir bien y gastar poco. Agur

    ResponderEliminar
  2. Si la verdá, la bici cuéstame un pelín más, pero tamién ye porque voi con xente, que tien munches tables nesto de la bici y quedo mal, jeje. Pero a sufrir nun me gana naide.

    ResponderEliminar
  3. Compañeru, que razón tiés en lo de la pista. Imagínate yó que la faigo a pata. Yé un poquiñín cansina, la verdá.
    Fícela haz pocu tiempu, téngola puesta en Picasa, por si la quiés ver.
    Téngo que decite que lo que tú llámes Cantu L'Osu en la semeya que entitúles "Cantu L'Osu enriba de Brañagallones dende'l ...", nun yé la "mi montañiña", sinó el Porrón de Cerrosa y Les Planes, el Cantu, tá más pa la izquierda y nun lu vés, dende esa semeya.
    Un abrazu, compañeru.

    ResponderEliminar
  4. Gracies polos nomes de los picos, Pisapraos

    Ya supe a posteriori, qu'esa ye la Sierra Príes, pero debió escaecérseme camudalo nesa semeya. Voi a ello.

    La verdá que la pista ye un infiernu, jeje.

    Un abrazu

    ResponderEliminar
  5. El toponimu correutu de REDES ye RERES,asina foi nomau siempres fasta que camudo de reserva de caza a parque y la xente de fuera entamo a conocelo y deformar el nome.Soi de Bezanes ya toi fartu de correxir a la xente y esplica-y que Reres per estes fasteres ye VIESCA o ZONA BOSCOSA.

    ResponderEliminar
  6. La verdá ye qu'esti topónimu si que traeme de cabeza. Según delles páxines el topónimu orixinal ye ún o otru y tracamundióse al facese la reserva de caza o al revés cuando fízose parque.

    Si pues dame más info... encantáu d'usar el topónimu correutu de Reres a partir d'agora.

    Un abrazu

    ResponderEliminar
  7. También yo tenia la misma duda con respecto al nombre correcto de la zona. La verdad es que siempre lo nombro en mis reportajes como Redes, pues estaba en la creencia de que esa era la definición correcta. Atendiendo a los conocimientos de la gente de la zona (comentario anónimo: 31 de diciembre), a partir de ahora, lo haré con el nombre (espero que correctamente)de Reres.
    Recuerdo que en una de mis primeras rutas (novato total), encontramos por el monte, un antiguo letrero de metal, en el que se podía leer con claridad, la palabra RERES.
    Un saludo, montañero.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Que tal Viti? Pues sí, sigo coles duldes del topónimu, pero yo tamién voi usar dendagora Reres,a falta de que dalguien dígame lo contrariu otru día, jaja.

      Aún así Reres, p'alantre..

      Eliminar
  8. buenes xente,voi confirmavos con un fechu demostrable que el nome correchu ye Reres, amas tamien de que la xente´l llugar asina lu llama...Si faceis la sienda del camin de Wamba,cuandu teis casi aportando a la collá acebal,onde ta la portiella, nel suelu ta tirada una señal toda furruñosa que pon `` coto nacional de caza de reres ´´ si vos peta tengo fasta la semeya comu preba y todo...
    un saludu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Mil gracies... pues entós Reres n'adelantre.
      Un abrazu collaciu

      Eliminar
  9. se m´escaecia,ya nun soi `` anonimu ´´ je,je,je...

    ResponderEliminar