lunes, 23 de mayo de 2011

La Campa Torres (Xixón) - Costa de Xixón - Playa La Ñora (Villaviciosa)

30 d'Abril de 2011

Track: La Campa Torres (Xixón) - Costa de Xixón - Playa La Ñora (Villaviciosa)



Entamamos lo que podría nomáse como "rutes costeres d'Asturies" col envís de conocer toles posibles siendes que nos dean la posibilidá de caleyar la costa de cada conceyu asturianu. Como non, vamos dar aniciu en casa, en Xixón, y pa ello, vamos madrugar Paula y yo, ya que tenemos que facer una travesía col consiguiente acesu en coche al entamu y final.

Poro, salimos colos dos coches del centru de Xixón, más en concretu del barriu de Laviada, y vamos garrar l'autovía del Cantábricu, en direición al conceyu de Villaviciosa, y más en concretu a la Playa La Ñora, entamu d'esti. Pa ello, abandonaremos l'autovía, na salida de Quintes y Quintueles, pasando unes retondes y tomando una carretera hasta'l crucie cola N-632, onde tiraremos a la manzorga hasta garrar la VV-1 en Friúz, y nun abandonala hasta la propia playa, pasando polos pueblos de Cazamular, Capellanía, San Clemente y a lo cabero, El Peñucal, xustu enriba la Ñora.


Partimos de La Campa Torres y el so vértices xeodésicu (124 ms)

Equí dexamos un coche, y damos vuelta atrás, hasta l'autovía onde conduciremos en direición Avilés, hasta la salida de Tremañes, onde garramos la As-118 que va a Candás, pasando al llau de la Xuvería y el polígono industrial de los Campones, hasta qu'en Veriña, tomaremos a la mandrecha'l cruce a la As-17, pa unos metros más alantre, tomar la carretera a la manzorga que nos dexará en La Campa Torres, dempués travesar el barríu de Les Cabañes.

Dexaremos nel aparcaderu'l coche, y garramos mochila col augua y sobretou chubasqueru, porque'l día ta murniu enforma, y nun tenemos nidiu si llibraremos de moyanos. D'aniciu, vamos xubir un pelín hacia la parte más alta de La Campa Torres, hasta alcontrános col vértice xeodésicu de 124 ms, y coles vistes de les playes carreñes d'Aboño y Xivares como meyor vista, ya que lo demás, son aberraciones como les bombones de gas, la térmica d'Aboño,l'horrendu y sobrecostosu muselón, etc, etc,...


Playes d'Aboño y Xivares y l'horrendu Muselón

Nun ye la meyor vista, así que casi presta que tea'l día dalgo borrinosu, pa nun acolumbrar a les clares tol fedor industrial, anque nesta fastera de Xixón, paezme a mi, que nunca ta'l día nidiu, nin llimpiu mediuambientalmente falando. En parte, esta semeya, faínos refugar la baxada hasta'l faru, y d'elli baxar más al Musel, y escoyemos baxar pola carretera dexando'l barriu La Campa Torres pa metenos nel de Les Cabañes y más tarde, baxando per un caleyu asfaltáu a la manzorga, nel barriu de Xove de Riba.


Dexamos la parroquia de Xove p'aportar a la playa L'Arbeyal

El camín de Xove de Riba hasta la parte baxera de Xove, fízosenos de lo más entreteníu, fixándonos en cases de tou tipu, dende grandes a pequeñes, esbarrumbaes, solares abandonaos, chalés nuevos, pequeñes urbanizaciones,...too ensín xacíu, hasta aportar bien cerquino de la retonda d'al llau de la Playa L'Arbeyal, la cual percorreremos ensín priesa, empobinándonos hacia la cai principal de La Calzada.

Llevamos una horina caleyando, cola amenaza incierta del tiempu, y entamamos a sentir dalgo que ruxe más que'l ñuberu penriba, y nun ye otru que l'estómagu, colo que toca restolar una cafetería abierta y metése un cafetón con dalgo que lleve bien d'azucre. Venti minutinos dempués tábemos de nueu caleyando dende'l barriu de Santolaya hacia El Natahoyo, onde pasaremos pente los "edificios barcu" que faen risión del pasáu industrial astilleru xixonés, pa topanos cola otra playa artifical de Xixón, Poniente.


Caleyando hacia la playa de Poniente

Dexamos atrás tanta especulación urbanística, y vamos mudanos al papel de turista típicu foriatu de Xixón, pa facer camín pela playa Poniente y el puertu deportivu, hasta garrar la Cuesta'l Cholo, xubiendo a L'Atalaya de Xixón, onde asítiase l'Eloxu l'Horizonte, y quiciás la vista más guapa de Xixón acolumbrando tola so costa d'ocidente a oriente.


Puertu deportivu y Eloxu L'Horizonte en L'Atalaya

Escaecemos semeyante mole de formigón, pa baxar pel llau de la Ilesia de San Pedro, y tomar d'entamu a fin, el Muro San Llorienzo, onde entretenémonos viendo dalgún partidín de futbol playa, con paisanos de muncha edá, corretiando pel sable.


Playa de San Llorienzo

Llevamos dos hores y media de camín andáu, y tamos nel Piles, onde siguiremos la sienda costera que va llevanos pel Rinconín, onde vamos echá-y un saludín a la Lloca, que sigui acolumbrando pa la llende'l mar, a la gueta d'un requexu d'esperanza.

Pocu más enriba, vamos meténos n'otra continuación de la sienda, ya col firme empedráu, que suel ser onde doi la vuelta cuando salgo a correr un ratín dende'l gimnasiu, ya qu'hai una fonte afayaiza pa echar un tragu.


La lloca'l Rinconín y escultura prestosa

Como nun ta'l día mui calurosu pa paráse a beber que digamos, vamos de secute a meténos na parte más "dura" de la ruta, con dellos xube-baxa, al tomar la sienda continuidá penriba de los acantilaos de delles pequeñes sableres.

Fadremos dalguna ascensión pindia, y tendremos a lo lloñe'l nuesu prósimu oxetivu tachable, la Providencia, onde alcuéntrase l'últimu vértice xeodésicu de Xixón que-y da xacíu a esta ruta. Pero enantes, tendremos bon camín averandonos a la baxada a la playa de Peñarrubia, y xustu dempués d'ésta tendremos una xubida n'envueltes, a la que sumóse-y una xarazada que mos puso pingando a pesar del chubasqueru.


La Providencia col so vértice xeodésicu

Bordiando'l mediudía marcábemos col gps y baxo una lluvia pelín incómoda los 95 ms d'altor d'esti cabu xixonés, y nel puntu nel que tábemos nun mos quedaba otra que siguir baxo la lluvia hasta'l conceyu vecín de Villaviciosa.


Pingando nel vértice de la Providencia (95 ms)

Asína que, moyáos pero contentos, vamos garrar la carretera hacia la capilla de la Providencia, pa tomar de nuevu la sienda costera, qu'abandonáremos pa dar preste al vértice, ya qu'esta sigue más baxa pegada a la mar. Nós, caleyaremos un pelín per carretera y detrás de la capilla, tornaremos al camín, al llau d'un nuevu hotel de gustu pelín sosu y espartanu.

Darréu, meterémonos nuna parte desconocida pa mi, ya que corriendo si que llegara hasta la Providencia, pero nun sabía que tal taba'l restu'l senderu, y sinceramente, paezme casi lo más guapu, sobretou pol toque rural de la zona, alloñada ya del Xixón más urbanu.


Costa xixonesa y mirador de la Playa Serín

Nesti tramu, vamos caltener l'altor nel nuesu caminar y tener la suerte de poder ver el sableru de Serín dende un mirador bien guapu, pa posteriormente xubir al monte Serín y baxar hasta l'arroyu que fina na sablera d'Estañu, la cual acolumbramos tamién dende riba.

Nesti puntu, ya tamos mui averaos al final de la ruta, y ya ensín llover, y dalgo más secos, vamos baxar hasta La Ñora, onde fina esti senderu, que por poner pegues diría que'l firme de piedra, faise pelín peligrosu nos díes de lluvia, aumetando la posibilidá nes baxaes de pegáse una culada perguapa.


Aportando a la Playa La Ñora

Finalmente, el total de costa xixonesa foron casi 19 kms, fechos en 4 hores y media clavaes incluyendo'l desayunu de 20 minutinos. D'otra miente paez mentira, pero estes rutes de costa tamién tienen un desnivel acumuláu potente, 530 ms, ya que vamos dir xubiendo a cabos y acantilaos y baxando a sableres, colo que ye un terrén pelín quebrapates.

Ensín más, pueu recomendar y recomiendo, facer esta ruta, pero si garráis un día soleyeru de branu, nel que podáis pegavos un bañín de xemes en cuando, y aparte'l desayunu parar a tomar una botellina sidre en dalgún qu'otru sitiu, faciendo de la ruta, pasar el día enteru, ya tórnase perfeutu.


Camudando'l Camín peles cais de la Calzada

Nesta ruta dimos preste a dos vértices costeros de Xixón: La Campa Torres (124 ms) y La Providencia (95 ms)

Ver progresos en: Retos montañeros

2 comentarios:

  1. Bones, Berto.

    Si nun quies facer tantes maniobres colos coches, se pue usar el tresporte públicu. El bus 21 xube a La Campa (namái 4 vegaes al dia), y los buses 14 y 25 van per La Providencia a L'Infanzón (estos pasen cada hora), polo que nun cuesta empatar de La Ñora a una de les paraes de La Rasa.

    Norabona pol to blog (de lo meyor n'ast)

    ResponderEliminar
  2. Si, si, miráramoslu too, pero nun mos concidien los horarios (en fin de selmana) pa poder llegar a xintar en casa, jeje.

    Así que nun tuvimos otra, que tirar de coche.

    La opción que das ye meyor que la mía

    Un abrazu

    ResponderEliminar