jueves, 2 de abril de 2009

Llagu La Ercina (Cangues d'Onís) - Peña'l H.ultayu

19 d'Ochobre de 2008

Track: Llagu La Ercina - Peña'l H.ultayu



Voi intentar dar preste a la ruta na que más sofrí de toles que llevo faciendo, que ye la que mos empobina del Llagu La Ercina (Llagos de Cuadonga en Cangues d'Onis a la Peña'l H.ultayu nel conceyu d'Onís, na mesma llende col país Llionés.

Esta ruta que n'ida y torna faese nunes 7 hores y media aprox. parte del Campu La Tiese nel Llagu La Ercina, colo que podemos dexar el coche nel parking, qu'agora ta remocicándose pa que seya más ecolóxicu. Esta ruta pue dividise en dos partes bien diferenciáes: Del Campu La Tiese a la Vega d'Ariu como se ve nel cartelu y d'ellí al Peña'l H.ultayu, pa los que siéntanse con fuercies inda.


Cartelu d'entamu de la ruta dende'l Campu La Tiese

Dende equí arrodiamos el llagu pola so manzorga hasta llegar a una zona de cabañes, nomada como la Veguina que xúntase al traviés d'El Brazu con otra conocía como la Vega Vieya un pelín más enriba. Siguiremos caleyando para pocu a pocu y con bon desnivel dir xubiendo hacia la Cueñe Las Bobias, dexando a la nuesa manzorga los Picos: Llúcia y Braña de Sotres, hasta llegar a una mayada bien grande conocía como Las Bobias onde echar el primer descansín y xintar daqué.

Mayada de Las Bobias

Dempués d'esti descansu llegamos a una parte que se fai bien dura pol desnivel a superar, ya que baxamos un puquiñín pasando pola fonte la Canaleta, hasta llegar al Reguerón y dempués de superalu, ya que ye una llamarga importante, va tocanos xubir polas Reblagas en ziszas hasta llegar al valle y posterior altu de Las Campizas, donde tornaremos a echar un breve respiru, con unes vistes de la costa asturiana espeutaculares.


Las Campizas, con vistes bien guapes del Sueve al fondu

Siendo sinceros, acabamos d'echar por delantre una bona parte de la ruta y a partir d'agora tenemos un camín cenciello hasta lo que se pue nomar metá de la ruta. Poro, siguimos dando pasu por unes camperes nomaes Les abedules pa xubir un puquiñín más hasta llegar al Colláu del H.itu. Nesti puntu, ya tamos bien cerquina de la Vega d'Ariu como nos amuesa un cartel al Refuxu del Marqués de Villaviciosa.


Vistes del Macizu de los Urrieles dende'l H.itu y de les Peñes Santes del Cornión

Dempués d'echar un vistazu a la mesa de piedra qu'atópase equí colos nomes de los picos que podemos acolumbrar d'ambos macizos (Cornión y Urrieles) baxamos un pelín ya hacia la Vega d'Ariu, onde echaremos un bon descansu y xintaremos daqué pa recuperar fuercies. Equí ye un bon sitiu pa que la xente del grupu, que nun s'agüeye bien físicamente de por zarrada la ruta, y descanse paseando polos verdes praos d'esta vega, disfrutando de lo increible del sitiu.


Orientándonos na Vega d'Ariu

Ensín llegar a les 3 hores de ruta, dando cera abondo, llegamos a esta primera parte de la ruta. Agora "simplemente" quédanos la xubida al Peña'l H.ultayu de 1940 ms. Pa xubir a esti, tenemos que dir averándonos al traviés de les marques que mos orienten pa la Canal de Trea, pa pocu dempués torcer a la mandrecha hacia un altu llamáu la Cabeza Corroble con un h.itu de piedres en tolo alto.

Nun fai falta xubir a él porque nos retrasaría, polo que con rodealu polo so drecha, y siguir tolos h.itos que van marcándonos el camín, llevaríamos una bona direición hacia la cume. Hai que dicir que la xubida ye durina, y que tenemos que dir pocu a pocu parando a garrar resuellu. Dos bonos sitios pa ello seríen el Colláu les Cruces y más enriba inda, dempués d'un ratín de xubir La Vallera.


Garganta'l Cares al fondu, dende La Vallera

Equí les vistes del cares son espeutaculares, de igual mena que la Canal del Agua amuésase infranqueable en su ascensu al macizu central de los Urrieles. Quedanos pocu ya pa la cume, asína qu'hai qu'echar l'últimu aliendu y tendremos la recompensa final.... Peña'l H.ultayu, con una caída hacia Caín de 1500 ms, que da ciertu respetu.


Na cima de la peña'l H.ultayu con Caín abaxu y el macizu de los Urrieles detrás na semeya de grupu

Namás dicir, que ye una ruta mui recomendable, y que simplemente lo meyor ye garrar una dómina del añu con munchu tiempu de lluz, pa llevala lo más sele posible y nun machacase n'escesu, ya que les 7 hores de caminar son casi segures, entre la ida y la torna. Esta fadráse pol mesmu sitiu, anque pue baxase más averáu al picu Cuvicente, pasando pol furacón del H.oracau, hasta llegar a la Vega d'Ariu.

1 comentario:

  1. Aupa Berto, perdona que te moleste otra vez pero es que en esa foto de la cima del Jultayu con la bandera se ve la Canal de Agua justamente tapada desde tu oreja izquierda hacia abajo. Me preguntaba si ese día no habrías hecho una foto en la que se viera toda la canal.Si fuera el caso, te agradecería que me mandaras una copia por que este verano no pasará sin que caiga esa canal.Me la puedes mandar a mi correo jfz1102@gmail.com.
    Eskerrik asko.
    Un saludo y un abrazo y aupa el Sporting.
    Por supuesto que estás invitado a subir a la canal.

    ResponderEliminar