viernes, 20 de marzo de 2009

La Pesanca (Piloña) - Picu Vizcares

15 de Marzu de 2009

Track: La Pesanca (Piloña) - Picu Vizcares


Otra vegada más, tenemos la intención de conocer otra fastera d'Asturies, nesti casu, tocónos el conceyu de Piloña, y l'ascensión al so picu más famosu, el Picu Vizcares de 1420 ms. Foi un día pelín complexu y que como non, finamos por facelu más complexu inda de lo que yera de por si.

De primeres, garré un par de tracks qu'andaben perí n'interné, y ún dellos saliónos rana, ya que la posible ruta dende l'area recreativa de la Pesanca, yera imposible de facer, por culpa del tamañu de les cotolles que teníemos que travesar. Nun se, si notra dómina del añu, pudiera facese per ellí, pero nós, dempués de perder el tiempu un bon ratu, a la gueta del camín a tomar acabamos por desistir, y nos fuimos a la otra ruta que tenía preparada.


Área Recreativa la Pesanca (Piloña)

Hai dos ociones pa esta, una sería salir tamién de la Pesanca, y caleyar durante una hora aprosimádamente al llau del riu Infiernu hasta llegar al Puente'l Mercaín en Degoes onde se pue decir qu'entamaría la ruta de verdá. Yo casi que si nun tenéis mieu a meter el coche por un camín empedráu, garraría esta oción y tiraría hasta esti puente onde se pue dexar el coche más o menos bien aparcáu.

Pistes del Monte la Zrezal y ponte sol ríu Infiernu

De ehí, sal una pista formigonada, con dures rampes de xemes en cuando, qu'atraviesa'l nomáu Monte la Zrezal. Una vegada que pasamos p'enriba de una ponte de madera sol riu Infiernu, entamamos a xubir metros d'altor con ciertu desgaste pasando por mayaos como Les porquerices y la Campona, hasta parar na mayada de Cureñu (859 ms), sitiu perfeutu pa xintar daqué, que nos dea fuercies, garrar agua de la so fonte y descansar un ratiquín.


Mayada de Cureñu

Dempués de descansar un ratín, hai que preparase pa siguir ascendiendo con cierta dureza al traviés de la Texuca y sobretoo de la Cuesta la Collada, el nome ya lo diz too. Ye un tarrén pelín duru y que si'l sol ta con ganes de picar, pue mermanos muncho, hasta llegar a Treslafuente (1094 m), colláu onde nos empobinaremos a la fin, hacia'l Vizcares.


Xubiendo la Cuesta la Collada y vista del colláu de Treslafuente col Picu Maoñu al fondu

Esti colláu ye un sitiu bien guapu, pa acolumbrar Picos d'Europa al fondo, col Pierzu delantre dellos, y a la nuesa mandrecha les ablucantes paredes de Peña Taranes. Darréu nos decidimos a llibrar el Cantu la Teya pola so manzorga cola intención de xubir lo másimu posible a traviés del Campu la Culebrina hasta la cresta del Picu La Verdá (1288 ms) onde a partir d'ehí ya podremos crestear tol camín.


Picu Pierzu col macizu ocidental de Picos y les paredes de Peña Taranes


A la fin, crestiando en ruta hacia'l Vizcares

Ta faciéndose duro, ya que'l desnivel del que partíamos na ponte foi de 557 m y nesti momentu son munchos los metros salvaos de desnivel. Dende la nuesa posición acolumbramos el siguiente picu a crestear que d'entamu pensamos que yera'l Vizcares. Erru importante, ya qu'na vegada que llogramos tar n'él, dámonos cuenta que inda nun yera l'oxetivu marcáu. Tábemos nel picu El Cabezu (1369 m) onde nes sos faldes quedámonos sin l'acompangamientu de varios del grupu, que pelín desanimaos por nun ser esti'l picu y cansaos a la mesma vegada decidieron esperanos ellí.


Vista del Vizcares a lo lloñe dende'l Cabezu con parte'l grupu na cume

Al final, nun yera tanto como paecía, en tan solo venti minutos ficimos cume nel Vizcares dende'l Cabezu. Una pena que nuesos collacios nun tuvieren un pelín más de gasolina, pa llegar con nós a xintar a la cume. De xuru, que la siesta esperándonos nun-yos sentó nada mal, ya que nos quedaba tola baxada col cansanciu acumuláu de 4 hores d'ascensión y col mal vezu que tenemos de buscanos problemes onde nun los tien porque haber, y baxar por onde nun debemos, pero d'esto val más nun falar.


Na cume del Picu Vizcares de 1420 m

Como siempre, déxovos el track pa que nun vos pase como a nós, y llevéis la ruta correuta tol tiempu y pol camín más llivianu posible.

3 comentarios:

  1. Tamos faciendo grupín. Cá vegada vamos más de monte, presta ver cómo la xente va garrando afición

    ResponderEliminar
  2. D'eso trátase gallu. Pa qu'añu tarás ho??

    ResponderEliminar
  3. Buena subida muchacho.
    Puxa Asturies.
    Gora Euzkadi.

    ResponderEliminar