jueves, 5 de marzo de 2009

Melendreros (Bimenes) - Picu La Triguera

15 de Febreru de 2009

Track: Melendreros - Picu La Triguera


Esta vegada, y como siempre nestes feches, toca guetar dalguna rutina que nun teníemos programada por culpa del tiempu, y del iviernu en xeneral tan ñevosu que tamos sofriendo. Poro, como nun se pue caleyar con seguridá por rutes que nun conoces anteriormente habiendo ñeve, decidímonos a xubir al Picu La Triguera (1293 m) nel cordal de Peñamayor.

Nós, decidimos xubir dende Melendreros nel conceyu de Bimenes pero tamién pue xubise dende Llaviana onde ta asitiáu el Picu La Triguera, y digo la Triguera porque tuve informándome y esi ye'l so verdaderu nome, y non Picu Triguero o Trigueiro o Trigueiru, como pon nes cartografíes antigues como la que pongo yo d'amuesa del track. Por embargu, ya na cartografía dixital d'Asturies del 2007, indica corréutamente'l nome del monte o picu La Triguera.

Dempués d'esti aclaratoriu, fálovos de la ruta: Salimos dende Melendreros nel conceyu Bimenes, yo a mi mou d'entender, pa nun gastar fuercies en pistes de formigón que nun aporten res a la ruta, xubiría col coche lo más arriba posible, ye dicir, si pue ser, xubiría hasta l'albergue de Fayacaba. Como nun conocíemos el terrén, pues quedámonos un pocu más embaxo col coche, como se pue ver nel mapa del track.


Pista forestal de Melendreros a la Campa Gües

Pol momentu caleyaremos per una pista asfaltada con una pendiente curiosa, na que de xemes en cuando alcontramos ñeve y xelu, hasta llegar a la Campa Gües. Nesti llugar, tenemos un barín bien guapu, pa tomar un cafetín de la que sigues ruta, y qu'a la torna del picu, préstase más a tomar una botellina sidre. Hai que dar les gracies a los sos dueños, peratentos con nós, y que nos dieron una idega a posteriori, pa xintar nel so bar dempués de metenos pal cuerpu'l cordal de Peñamayor enteru.


La Campa Gües

Dende equí, les vistes nun día espeyáu de los 3 picos más importantes del cordal son perfectes y como diximos, anima a intentar facer tol cordal nun día.


Cordal de Peñamayor (Picu Peñamayor, Picu Texíu y Picu La Triguera)

Dende la Campa Gües nos empobinamos por unes praderíes precioses, siempre y cuando tea'l día espeyáu, como tuvimos a la baxada, que no a la xubida, que nos fuimos orientando gracies al gps, porque nun acolumbrábemos nada na nuesa redolada. Esto foi una pena, porque a la vuelta, si que vimos que'l camín en tou momentu yera bien claru y el senderu llevábanos con una xubida continua pero nada fuerte.



Descansando pente la ñublina na Peña de Raigáu

Como bien diximos, caleyaremos por un senderucu que traviesa varies fasteres de praos, como el Raigáu, los Xierrucos, Vallina la Seca y la Ventanona, enantes de llegar a unes viesques de texos, que se conoz como Funeres.

Xusto'l primer texu que nos alcontramos ye un de los sitios más tristes nos que tuve nunca: Pozu Funeres. Nesti pozu nel 46 abandonáronse dellos cuerpos de repúblicanos a la so suerte polos facistes, y bien digo a la so suerte, porque nun too foron cadabres, munchos de los homes arroxáronse con vida inda, y los sos gritos oyíense nos pueblos de más abaxo peles nueches. Ye un capítulo bien triste, y que nun se debe escaecer nunca. Valgan estes semeyes d'homenaxe a los que dieron la so vida pola llibertá y pol socialismu nel qu'ellos creían y non el que sofrimos agora.


Pozu Funeres, pon los pelos de punta inda

Encamiento a la xente, a que nun dexe de visitar esti llugar, pol so sentimientu. Ye tar ellí y paeznos escuchar les voces d'eses víctimes y al empar, sentir a lo lloñe, el gran tema de Nuberu col nome d'esti sitiu. Si naide lo sintió nunca, que faigan por ello.

Dende equí poco más nos queda que xubir pocu a pocu, pero con más pendiente hacia'l monte la Triguera. El meyor camín ye'l que nós mesmos, vayamos tomando, ya que dempués de cruzanos cola pista que xube al repetidor de telefonía, preferimos crestear pel cordal hasta topanos col vértice xeodésicu del picu.


Mar de ñubes dende la pista que va hasta'l repetidor

Como suelo dicir siempre, nun hai un sitiu meyor pa xubir qu'otru hasta la cume, caún tien que siguir el so istintu y tener el so xeitu a la hora de facer camín na montaña. Eso si, pal que nun quiera perdese, déxovos el track del gps, pa que la ruta seya lo más prestosa posible.

Vistes na cume del Picu La Triguera colos Picos d'Europa al fondu

La vuelta, ye pol mesmu sitiu, esfrutando de tolos paisaxes que nos amuesa esti cordal, gracies a qu'emerxe nel centru d'Asturies. Que vos preste.

1 comentario: