martes, 14 de abril de 2009

Ermita de Hontanares (Riaza) - Pico La Buitrera - Puerto de la Quesera

9 d'Abril de 2009 

 Track: Ermita de Hontanares - Puerto de la Quesera 

  

Aprovechando que taba de vacaciones pel pueblu mio pa, Recuerda en Soria, y que tengo collacios nesa fastera que-yos presta la montaña, amañóse la forma de dir de monte. Nun yera pa perdelo ya qu'anque nun seya Asturies tamién hai montañes guapes n'otros llugares y conocer parte del sistema central, como ye la sierra d'Ayllón en Segovia yera una bona oportunidá. Hai que dicir que dende esta sierra les vistes del Parque Natural del Hayedo de Tejera Negra son impresionantes, ya qu'alcuentrase na mesma falda d'esta sierra. 

Aparte d'esto, dir de monte con otra xente de los que pues deprender dalgo, y compartir esperiencies ya ye más que xustificáu p'averáme a esta ruta, y más cuando fales con xente que tien esperiencia en Pirineos y xubió montañes asturianes, a les qu'enantes o dempués me prestaría xubir, como ye'l Urriellu o cualesquiera de les Peñes Santes en Picos d'Europa. Poro, dempués d'un bon madrugón, empobinámonos hacia'l pueblu de Riaza na provincia de Segovia, y d'ellí como diba ser una travesía, azotamos ún de los coches al final del puertu de la Quesera, y nel otru baxamos otra vegada hacia Riaza, pa dir dende ellí, al que sería l'entamu de la ruta, la ermita de Hontanares.

 
Ermita d'Hontanares cerca de Riaza  
Ref: www.segovia-sp.com 

Esti ye un sitiu bien guapu, pa dir inclusu a pasar el ratu per ellí, preparar una bona merienda, o lo que se tercie, debíu a l'área recreativa que tien na so redolada. Amás el nome, fizome alcordame d'un d'estes frases feches que se diz nel mus: la de Hontanares, 2 a grande, 3 a chica y 4 pares, jeje. Nun se si vien d'ellí, pero bono, ehí queda eso. De primeres anque seya una bona ruta de senderismu, nós aprovechamos pa facer dalgo d'entrenamientu trepando en crestes, polo que'l track que dexo nesta entrada, va per enriba de tola cresta de picu en picu.

Aún así pue servir d'aida pa los que quieran facelo igual pero más sele, ya que poco más abaxo hai pola falda'l monte senderu pol que dir. Salimos de la ermita d'Hontanares y travesamos la viesca que tenemos enfrente de nós, por un senderu marcáu. Nun facer muncho caso del track nesti aniciu ya que se-y fue un pelín la pinza y tuve que retocalu nos mapas a güevu, así que lo importante ye dar bona cuenta de la viesca, la cual tien una bona pendiente pa calecer, y llegar al colláu de la Fuente. Nel cual garraremos aliendu y veremos les bones vistes qu'hai a tol llanu que supón Castiella, dalgo a lo que toi pocu avezáu. 

 
Picu Merino, parte más alta del Colláu Cimero
 Ref: www2.uah.es/senderismo/buitrera.htm

Una vegada ellí, disponémonos a echar la primer trepada dexando a la nuesa drecha la Cruz d'Hontanares pa xubir al Picu Merino (1799 m) que tien na su cume vértice geodésicu y que siguiendo a través del colláu Cimero (1787 m), daremos bona cuenta con una pequeña trepada del Cerro Gordo de 1905 ms. Dende esti cerru, ya acolumbramos lo que vien a ser la nuesa cota másima en tola travesía, que ye'l Picu Buitrera de 2040 ms, nome que-y bien por tener bien dellos buitres volando al so alredore. Pa llegar a él siguimos col continuu xube y baxa ganando y perdiendo altor a cada colláu que pasamos hasta a la fin, pegar la xubida final a la Buitrera que corona'l cerru de la Mesa Peñota. 

Picu Buitrera Ref: www.pirineos3000.com - Ascensión desde Hontanares
 
Equí finalmente, ye onde paramos un ratín a xintar daqué y descansar viendo'l paisaxe de les provincies de Segovia y Guadalajara del que ye llende esta hermosa sierra. Dende equí ya decidimos guardar los bastones na mochila, pa dedicanos a facer toles crestes, con dalguna trepada bien guapa, baxando pol colláu de la Buitrera (1983 m) pa tornar a xubir a el alto del Cervunalillo (2016 m) hasta llegar al colláu del Cervunal que ya nos amuesa nuesu siguiente h.itu, el alto del Parrejón de 2011 ms.
 
Alto del Parrejón 
 Ref: Ángel L. Marcos Picasa 
 
Equí ya, bebemos daqué y pensamos n'echar l'últimu esfuerzu pa dir baxando y caleyar pola falda de la sierra pasando pol colláu de Las Lagunas y xubir otru puquiñín bordiando la peña La Silla (1935 m) hasta llegar a la fin onde dexáremos el coche pola mañana, nel puertu de la Quesera. Namái quédame dicir que foi una travesía fecha en 4 hores y cuartu, pero too sea dicho, fecha a una velocidá importante ya que los mios guíes yeren mui bonos montañeros, colos qu'espero poder facer dalguna ascensión por Asturies y deprender dellos tolos posible. 
 
 P.D: Escaecióseme llevar la cámara colo que nenguna semeya de los paisaxes ye mía. Pongo les referencies, Si dalguien quier que la esborre namái tien que dicímelo.

4 comentarios:

  1. ficisteis una ruta muy guapa, pero parezme que corristeis muncho. No llevaste ni la cámara. jejejejeje. No se quier ser domingueru pero tampoco ye pasase.
    Tu fae rutes complicaes y lluego faes de guía.

    ResponderEliminar
  2. Hai que saber esfrutar de rutes cencielles y tamién entamar a metese en coses series y deprender de la montaña tolo que se pueda.

    Hai qu'abandonar el dominguerismu

    ResponderEliminar
  3. Q ye el dominguerismu??? Lo que facemos nosotros??? Tamos guapos. Por un llau qeremos ser más pa facer grupu y por otru dir a esgaya pel monte.
    Home gústame dir fuerte, pero préstame que vengan tos, pa pasar un día con los collacios, ocmo de guajes, y xuntanos reínos contar batallitas. Y si vamos en plan pseudo-pro borranse algunos.
    Parezme a mi que el dominguerismu nun ye facer semeyes ni dir lentu.
    Sólo en Vizcares entamamos con mal pie. Q si q nos acercamos al dominguerismu (de sábado).

    Toi contigo en saber esfrutar tanto de les rutes cencielles como les complicaes.

    ResponderEliminar
  4. Home, en nengún momentu dixe que lo que facemos ye dominguerismu, que poquín a pocu ca día somos más xente y ca día sabemos más, y eso ye lo importante.

    Con ello quiero dicir, que hai que facer de too, pa ser munchos, pero tamién dalgún día, dicir vamos tirar a esti que ye dificil, pa saber tamién más, y que los que vengan con nós, tean más seguros.

    ResponderEliminar