martes, 30 de octubre de 2018

Directa Yerai (L.luna)

31 de Xunetu de 2018

Un branu pocu efectivu y desmotivante pa la escalada deportiva, fae que decida parar de trepar por un tiempu, siendo la idega colar pal pueblu y nun llevar res que tenga que ver cola escalada, poro sólo ropa pa correr pel monte y fuera.

Aun así, Dani ye a picame, enantes de colar, pa facer dalgo d'alpina y nun refugo'l convite, porque na realidá apetezme facer dalgo d'esguilada que tenga más que ver col monte y menos con intentar apretar a muerte nes escueles de deportiva.

Averamientu y entamu del primer llargu

Desempolvamos los trastos y a les 3 tamos tomando un café nel Alambique en Xixón y a les 5 tamos arrancando hacia'l pie de la vía en Rabanal de L.luna. El día, pues como siempre inmeyorable, de solana, pero a les hores qu'entamamos la vía como que nun mos esmolez precísamente.

Llevábemos un branu gafu cola meteo per Asturies y un escesu de sol casi hasta qu'apetez y como los graos de la Directa Yerai son agradables, pues nun díbemos tener dengún problema. La vía en cuestión, fué abierta per Ramón Canales a l'alcordanza del fíu d'otru gran montañeru como yera J. Blas, poro una vía con munchu sentir.

Pasándolo podre nuna reunión vexetariana

Como siempre, tenéis el croquis y una reseña detallada na páxina web del Maquis, poro nun me voi estender en graos, sinon en sensaciones como siempre. Nesto de l'alpina lo que más cuesta ye poner la tiesta nel sitiu y el primer llargu quiciás nun ye'l más afayaizu pa ello, ya que tenemos les mayores dificultaes concentraes nestos primeros 45 m.

Personalmente, costóme muncho entrar en xuegu, siendo una primer parte mui cenciella onde déxase protexer pa dempués tener los pasos duros de placa protexios per parabolts, pero bastante duretes con dalgún bloqueu fuerte pa salir a bon cantu.

Esfrutando a tope con llargos bien guapos

Namás salir de la placa entraremos na parte alta del "Sarcófago" onde la cosa se pon seria, al tar rota la roca y nun poder meter trastos p'asegurar. La verdá ye que voi solucionando'l percal como puedo y aporto a la reunión con muncha tensión y sin protexer tolo que diba prestame.

Na primer reunión, tocó baxar les pulsaciones, montar la reunión con calma y asegurar a Dani, que cuando llega dizme que paez que sufrí un pocu y que paez que vamos dir pillaos de tiempu. Por suerte, nel segundu llargu reláxome, la roca tórnase mui buena y déxase protexer, esfrutando esti llargazu munchísimu.

Dani colos sos retratos al vacíu

La verdá ye que ya pongo la directa y dempués del esfrute del segundu llargu, guapísimu d'escalar, zampo'l terceru con una tirada llarguísima (55 m) costándome alcontrar la reunión y métome nel cuartu qu'empobínase a un techín con una pinta preciosa de superar.

Enantes del techín, tenemos una placa fina mui disfrutona y la verdá ye que'l techu nun tien denguna dificultá y protéxese enforma, poro siguimos volando hacia l'últimu llargu de la vía, que ye un pilar IV grau, onde hai que dir negociando la roca más segura, por mor de dalgunos bloques sueltos.

Relaxación na última reunión de la vía

Ensin mayores problemes aporto al cumal de la Peña Rabanal, onde aseguro a Dani y queriendo dirse la lluz del día, facemos les semeyes de rigor y esfrutamos de la tranquilidá del atapecer, demientres recoyemos tol material.

Como tiros garramos la canal de descensu hacia la ermita de Pruneda, teniendo qu'andar sollerte pa nun enmarronanos per destrepaes innecesaries, tomando la canal siempre pela mandrecha y saliendo hacia unos praos enantes de tornar hacia la manzorga hasta la propia ermita.

Cellebrándolos y p'abaxo que se fai de nueche

Finalmente, un aciertu total averase hasta Rabanal a facer esta vía, quedándome con un perbon tastu nos 240 m de percorríu de la vía qu'anque de primeres fízome trabayar y sudar, dempués ya dexóse trabayar ensin dengún problema.

Tornaremos per Llión a por más... eso de xuru... la cordada con Dani Asturwaterman tien futuru jeje 

No hay comentarios:

Publicar un comentario