miércoles, 24 de agosto de 2011

La Pinilla (Sepúlveda) - Pico Lobo

10 d'Agostu de 2011 

 Track: La Pinilla (Segovia) - Pico Lobo

 
Una vegada más tando de vacaciones en Soria, voi averáme a la Sierra d'Ayllón, a facer dalgo de monte porque los picores yeren enormes dende la famosa Travesera 2010-2011. L'anterior vegada y ya llovió foi tamién saliendo de les cercaníes del pueblu segovianu de Riaza y ficimos lo siguiente: Ermita de Hontanares - Puerto de la Quesera, pasando por dellos dosmiles de Segovia como la Buitrera y el Parrejón entre otros. 
 
 
Aparcaderu de la Estación de la Pinilla
 
Nesti casu vamos arrimanos tamien a Riaza y más en concretu a la estación Invernal de la Pinilla, que la verdá seya dicha, tien un puntu d'abandonu y vieyera que mete casi mieu. Voi dexar les mios oxeciones a la escontra del esquí pa otru día, pero ye abondo penosu, ver los montes estrozaos pa qu'en dellos mesinos al añu, tol montaxe esistente tenga cierta vida. 
 
 
Alcontrando la pista bona al fin
 
Pasen les 9 y media cuando salimos del aparcaderu de la Pinilla (1502 ms) y vamos perdénos un ratín pente les cais de la estación a la gueta de la pista qu'anicie la xubida al Pico Lobo, el cual ye'l oxetivu del día. A la fin, alcontrarémosla pasando per una portiella al llau del remonte y cerca d'un depósitu d'augua pergrande. Equí tendremos que torcer a la manzorga y ya nun dexaremos esta pista que travesando una viesca, nos fadrá ascender n'envueltes, baxo una capa de mosques pesadísimes, hasta la cresta que vien del Cerro del Aventadero. 
 
 
Saliendo a la cresta que vien del Cerru del Aventaderu
 
Durante una hora taremos pela pista hasta este puntu, onde superamos los 2000 ms ganando por tanto dende La Pinilla unos 500 ms. Ciertamente, la xubida ye pelín monótona pente la viesca, pero equí tol desnivel ganáu paga la pena, ya que tenemos vistes bien guapes, hacia'l restu de la Sierra de Ayllón y tamién a tola planicie castellana que paez nun tener fin. 
 
 
Vista de cordal de la Buitrera
 
Magar d'alcontranos na cresta, ya tenemos casi tol trabayu fechu, polo que los menos avezaos al monte (Mari, Raquel y David), tarán a piques d'acabar el so sofrimientu, o eso yera lo que pensaben, jeje. D'otra miente, los más andariegos Miguel y Bego, llanzaránse con fuercia hacia'l colláu de pasu de las Peñuelas, onde al fin, tendremos a vista'l Pico Lobo. Con más tranquilidá llegaré yo, acompañando a los demás hasta esti puntu, onde doi cota másima a estas Peñuelas nel cumal esquierdo con 2213 ms d'altor.
 
 
Aportando a las Peñuelas y vista del Pico Lobo
 
Dempués del xube-baxa tan solo quédanos dir selemente hacia'l Pico Lobo que ya tenemos tan cerca, poro somos a ver l'horrible casetón en ruines que tien nel so cumal, perteneciente a l'antigua estación d'esquí d'antañu. Son d'estes coses que te faen pensar demientres camines, ya que con tal de nun mirar pal enorme edificiu ruinosu, mires pal suelu camentando que ya podíen retirar toa esa basura arquitectónica o al menos reutilizala en refuxu, porque agora mesmu namái que sirve pa que les oveyes métanse a garrar la solombra. 
 
 
Pico Lobo (2273 ms)
 
Media horina llevóme dende'l primer pasu de la cresta hasta las Peñuelas y otra media hora aprosimáu, va llevanos aportar dende'l colláu hasta'l mesmu cumal del Pico Lobo (2273 ms), el cuál la única dificultá que tien ye llibráse de los lladríos de los mastines oveyeros. Ellí, alcontrámonos con un garrapiellu de montañeros y con un grupu infinitu de mosquines que dieron el coñazu hasta que nos ficieron baxar un pelín del propiu cumal hasta un llugar onde poder picar dalgo. 
 
 
Cresta hacia'l Tres Provincias y baxando del Portillo del Lobo
 
Un pocu de chorizu, frutos secos, chocolate y augua, ye más que suficiente, pa ponenos en marcha otra vegada col envís d'entamar una baxada pela fastera de les pistes d'esquí. Con ello, queremos facer la ruta circular y adelantar tiempu cola baxada, cosa qu'al final nun foi tanto por mor de facer baxar per una lladera pindia a xente que nun ta d'ello. El casu ye que pa ello, vamos averanos al siguiente picu del cresteríu de la Cuerda de la Pinilla, que nun ye otru que'l Portillo del Lobo, y n'él xustamente hai una puerta, que nos va facer disponer de la baxada naguada. 
 
 
Llarguísima baxada del Portillo del Lobo
 
Como non, enantes de garrar la puerte, encumé'l puntu más alto del Portillo de 2258, xusto cuando los mios collacios, lu rodiaben y ganaben la propia portiella pa entamar una llarguísima baxada pol glaciar que fai base a más d'una pista de la estación. Nun hai muncho que comentar de la baxada, ya que será caún al so ritmu, faciendo envueltes poquín a pocu ya intentando nun resbariar pel amiestu de yerba, piedres pequeñes y dalguna llambria que ye tola baxada hasta un escalón, nel qu'hai qu'escoyer per onde superalu, pudiendo garrar varies pequeñes canales o bordialo pola so mandrecha col mesmu resultáu. 
 
 
Metíendonos na viesca poles trialeres de MTB
 
D'equí n'adelantre sí que vamos baxar pel pindiu prau que fai de pista esquí, lo que conlleva tener que retener de piernes tol tiempu hasta qu'aportamos a una especie d'intermediu de la estación, onde descansamos un ratín. Llueu quédanos o baxar pela llinea del remonte, col mesmu retener de piernes hasta la entrada de la estación, o divertinos baxando poles trialeres de descensu de btt que traviesen tola viesca hasta la propia estación. 
 
 
El Pico Lobo a lo lloñe dende baxo na estación
 
Nel nuesu casu escoyimos la segunda opción, qu'amás amosónos la téunica que tienen que tener los bikers nes baxaes, porque tien munchísimu méritu ser capaz de sortiar los árboles y tar sollerte de cada resalte del tarrén pa nun estampase contra les protecciones y too ello yendo a tolo que da la baxada y les piernes dando pedales. La verdá ye que'l circuitu esistente ye ablucante. Finalmente, aportaremos de nuevu al aparcaderu a les 2 menos cuartu de la tarde baxo un calor insorportable a estes hores y con 4 hores y cuartu andaes, dixebraes en pocu más de dos 2 hores de xubida y otres dos de baxada. Poro, nun foi mui acertada la escoyeta de baxar poles pistes ya que si nun se ta dello, piérdese más tiempu del que gánase. Aún así, la ruta tuvo bien, y fuimos a conocer un pocu más d'esti cordal de Ayllón, superando un desnivel acumuláu de 1090 ms nos casi 11 kms de percorríu, dándanos un bon motivu pa dir a xintar delles tapes nel guapu pueblu de Riaza. 
 
 
Camudando'l Camín nos altores de Castiella

4 comentarios:

  1. Hola Berto Xuan, guapa ruta. Yo la hice en el 2006 (es uno de los techos de España) y me gusto mucho.
    Me haces recordar aquellos tiempos.
    Un saludo

    ResponderEliminar
  2. Gracies Monchu, hai que mantenese en forma anque seya en vacaciones, jeje

    ResponderEliminar
  3. Muy buenas Berto,ya veo que vas ampliando fronteras.
    Pero eres algo castigador para tus acompañantes,para ti,despues de la travesera,no es nada,pero para los que no estan de andar 1000m de desnivel en un circuito de 11km,es tirar a joder,no seas gandul y llevales a sitios mas sencillitos.
    Un abrazo y a ver si nos vemos por los senderos

    ResponderEliminar
  4. La verdá ye que si fue dalgo duro pa los demás. Agora marcho pa Perineus unos 4 díes a trotar un pocu, jeje

    Un abrazu

    ResponderEliminar