jueves, 14 de enero de 2010

Caldones (Xixón) - Peña los Cuatro Xueces - Picu Fariu

10 de Xineru de 2010

Track: Caldones (Xixón) - Peña los Cuatro Xueces - Picu Fariu



La mayor nevada de los caberos años n'Asturies, con tres díes siguíos ñevando a nivel de la mar, y pal domingu daben un día impresionante, había que dir a dalgún llau por coyones. Problemes? Pues moverse en coche, pol estáu de les carreteres, por tanto, lo meyor sería facer dalgo cerquina.

Asína qu'arrimámonos la parroquia xixonesa de Caldones cola intención de facer una ruta pelos sos montes xubiendo asína a la mítica Peña de los 4 Xueces, onde diz la tradición que reúníanse cuatro xueces de los 4 conceyos llindantes, como son Xixón, Villaviciosa, Siero y Sariego. Cuantayá, supongo que falaríen de temes importantes pal conceyu como sedría l'agricultura, la ganadería y los sos terrenos, pero agora me paez a mi, que los alcaldes que faen l'actu falarán de como espropiar, especular y estrozar tolo que fae d'Asturies un paraísu y ye la so tierra: playes, montes, picos,...


GM Xuan de la Borrina en Caldones


Como segundu oxetivu, teníemos xubir al Picu Fariu, ente Siero y Sariegu, y como tercer y más importante baxar a Xixón, pa xintar y ver el partíu del Sporting, jeje. Pa ello, llegamos a Caldones, y la nuesa primera intención yera xubir col coche lo másimu posible hasta onde facíase la ruta completamente circular, que yera nel cruce de Bovies, pero nun pudimos xubir, asína que lu dexamos al llau de la fonte de Garvelles.

Ellí nos mudamos de ropa, y pusimos botes, polaínes, y abrigámonos debidamente, ya que facía fríu enforma. Darréu salimos caleyando pola Cuesta'l Caracol, pa siguir pocu más arriba, pel camín de Les Cortines hasta llegar a un cruce, onde podemos xubir pol Camín la Riega l'augua o siguir pa xubir pol del Camarón, dándo ambos al Camín Rial de San Pelayo, del cual al traviés del Camín Segundu del Castañéu arribaremos nel colláu de Bovies, onde pue entamase la ruta tamién.


Baxando de Bovies que taba asína de cargáu de ñeve

Equí, dempués de llibrar 200 ms de desnivel baxaremos pel camín del Rescañu hacia l'arroyu de Riosecu, siguiéndolu en direición contraria al nuesu destín durante un kilómetru y xubir pol camín del Coriscáu pente la viesca, hasta llegar a un cruce dempués d'una cabaña a la izquierda onde tomaremos el camín de la Fonte Bernabel, que nos dexará na parte cimera del cordal, a unos 500 ms, onde ya entamaremos a caleyar con mayor facilidá, anque siempre pique p'arriba.


Facíase duro caleyar


Una vegada que tamos arriba, ya podemos esfrutar de toles vistes que nos ufrez el camín, y más aún si tenéis la posibilidá de dir neváu y con bon día como tuvimos nosotros. Eso sí, si miramos en direición al conceyu de Xixón ya qu'una viesca nos tapará de momentu'l conceyu Villaviciosa.


Yera imposible nun parar a echar semeyes sin parar . Como esta de Xixón


Javi col Fariu al fondu


El camín sigue sin mayor dificultá pasando peles zones de Les Cabañes y la Cabaña'l Marqués, onde vemos claramente el nuesu oxetivu de mayor altor, el Fariu. Pa llegar a él tenemos que siguir xubiendo cota hacia l'Altu Argañosu (584 ms) onde entamaremos a travesar una parte de monte más cerráo que nos mete nel Monte Llagón, el cual xusto dempués de travesalo, nos dará la satisfación d'acolumbrar tol oriente astur, colos Picos d'Europa rellumando pol sol, como si tuviesen a un pasu nuesu.


El Sueve bien ñeváu



Les vistes de Picos punxéronnos el pelleyu de pita

Magar de sacar bones semeyes, ya nos quedaba pasar un par de curves pa dar cola Peña los Cuatro Xueces (651 ms), onde taba a pesar de tar bien tupíu de ñeve virxen ficimos la nuesa propia reunión de xueces, pa dempués salir de la viesca y alcontranos de frente'l Picu Fariu de 733 ms coles sos antenones y repetidores.


Los Cuatro Xueces
na Peña los Cuatro Xueces


La xubida a esti, faise por camín bien marcáu, que se nos fizo abondo duro, tanto pol estáu xeláu, de la ñeve, como pol vientu qu'arreciaba nesi momentu, faciéndos pasar un cutu importante, polo que hubo que tirar de braga polar, gorru, guantes y lo que se tuviese a man, como s'agüeya nes semeyes.


Nel Picu Fariu (733 ms) baxo un friu intensu


Ensin dar munchu tiempu a les ñubes que veníen, tiramos p'abaxu cagando melodíes, que yera tarde y facía friu, y baxamos a escape tol monte de Valdornón, parando tan solo, na lleende ente Siero y Xixón, pa tomar nota de la cota y camentando que la ruta yera preciosa pa facer en BTT, como nos amosaron inclusu con semeyante ñevada, dalgún qu'otru ciclista avezáu a ello.


Baxando pel monte de Valdornón


Dicir qu'esta baxada ye muncho más direuta y nos pon ceo nel cruce de Bovies, onde tomaríemos más o menos el mesmu camín, hasta llegar a la fonte Garbelles onde dexáremos el coche fae 4 hores y media y dempués de 18 kms de ruta y 1130 ms d'ascensión acumulada siempre cola ñeve polvu, ñeve duro y xelu castigando les pates.


Despídome hasta la prósima dende'l Fariu


Nesta ruta ficimos la primer cota (Xixón y Villaviciosa), tercer (Sariegu) y cuarta (Siero) cola Peña los 4 Xueces y segunda de Xixón (Monte Valdornón), así como les primeres de Siero y Sariegu col picu Fariu
Ver progresos en: Retos montañeros

2 comentarios: