jueves, 7 de enero de 2010

Aciera (Quirós) - Cordal de Caranga

28 d'Avientu de 2009

Track: Aciera (Quirós) - Cordal de Caranga



Dempués d'unes nevaes ivernales, que facieron complicáu xubir muncho altor, y aprovechando que teníemos unos díes de vacaciones, de llunes averámonos al conceyu quirosanu, y más en concretu al pueblu d'Aciera, de gran tradición montañera y escaladora. Nun será la cabera vegada que tornemos a esti pueblu tan guapu, con unos impresionantes horros casi a la so entrada, ya que dalgún cursín d'esguilar daremos nes infrastuctures que posee la federación de montaña ellí.

Nesti casu, queríemos facer tol cordal de Caranga, faciendo dellos picos como'l Cuetu Mar o la Forcá entre otros, y dempués de restolar pola rede, alcontré un par de tracks, xubiendo dende un llau y dende l'otru, poro, como non, lo meyor yera xuntar los dos tracks, y facer tol cordal ensín más, jeje.


Nel entamu la ruta col cordal de Caranga detrás nuesa

Pa ello, facemos el míticu camín en coche dende Xixón, que nos lleva per direición Uviéu a Trubia, Proaza, y esta vegada envede tirar pa Teberga, garramos l'otru ramal de la senda l'Osu, hacia Bárzana de Quirós, y a l'altura del banzáu de Valdemurio, la carretera tien un cruce a la manzorga que llévanos rápidamente al pueblu d'Aciera. Ellí, hai un parking casi a la so entrada, pero ye priváu, así que recomiendu qu'enantes de dexar el coche ellí ensín más, vos paséis pol bar del pueblu, y dempués de tomar un cafetín, pidáis permisu pa dexar el coche ellí demientres la ruta, ya que'l parking ye del dueñu'l bar, y ta dalgo quemáu, con caradures que dexen el coche tol finde pola cara, pa dir pal refuxu del FEMPA.


Vistes de Pena Ruea dende Aciera

Sinceramente, esta ruta non planeada pol nuesu grupu de montaña, Xuan de la Borrina, foi la que más sorpreses positives nos dió, ya que les vistes al tar nel centru d'Asturies, foron increibles, como amuesa la visión de Pena Ruea dende'l mesmu Aciera.

Salimos del parking, y siguimos caleyando pela carretara en direición al Chanu, onde ta la escuela d'escalada de la federación de montaña asturiana, ellí bien ceo garramos un senderín, que mui al nuesu pesar, vimos hacia onde nos empobinaba, una de les canales, más prestoses y dures que xubimos, y eso namás entamar. Quiciás, foi esti aniciu tan duru'l que-y pasó dalgo de factura a Carlos, que taba dalgo oxidáu de nun venir nes caberes rutes.


Vistes dende la xubida pola canal

Lo más prestosu de la canal, foi les distintes partes que tien, ya que tenemos pedreros de primeres, y más tarde pasamos per sendes bien pindies pente les víes d'esguilar de la escuela, pa finalmente (o eso creíemos) llegar a un pequeñu colláu, el cual nos amuesa a les clares, que tendríemos inda, muncho por xubir. Pa ello faese una especie de curva, pa garrar una siguiente canal, pola parte sur del cordal, y dempués d'unos cuantos pedreros más, paez que llegaremos a la fin, a la cume del cordal, pero non foi asína.


Charly trepando y los Bertos xubiendo

Con esto, podremos dicir, que más menos hasta qu'atopámonos a los 1100 ms d'altor de media del cordal, superamos como 3 partes distintes de xubida, con sus canales, pedreros, trepaduques, y siempre una bona cantidá de desnivel, unos 600 ms hasta qu'alcuéntrase ún nel techu del cordal.


Berto con tol cordal al fondu

Dende equí, a la fin, vamos dir a bon ritmu dando preste a distintes cumes, como'l Mantegu (1136 ms) y pocu más alantre'l picu Borneu de 1142 ms, pa enfilar el que yera'l nuesu destín inicial, el picu cual vértice xeodésicu tien por nome Cuetu Mar, anque nun ye así, ya que'l picu nómase La Hoya, pero como casi siempre los nomes de los vértices, son un auténticu desastre. Nesti picu de 1191 ms, les vistes son ablucantes ya que l'Aramu preséntase en toa so llongura, colos sos picos más importantes a la vista (Gamonal, Moncuevu, Barriscal, Xistres y Gamoniteiru).


Vistes del valle de Quirós y del Aramu


Notres direiciones y con día espeyáu, vese nidio'l macizu d'Ubina (Pena Ruea, Picos del Fontán, Ubina, etc..), así como'l Gurrión enriba del banzáu de Valdemurio, y más a la mandrecha, Ferreirúa de Teberga, y un sinfin de cordales, más baxos como'l de Gradura nos puertos de Marabiu, y como non, tola costa asturiana al norte.


Na cume de la Hoya (mal nomáu Cuetu Mar)

Viendo que díbemos rápidu (solo yera la 1 del mediudíi), y el tiempu nun yera demasiáu bono (vientu, nubáu), anque nos taba salvando como siempre'l nuesu Xuan Blancu, decidimos siguir lo más rápidu posible con tol cordal y xintar abaxo, na collá d'Aciera. Pa ello, quedábanos 3 picos más enantes de baxar al colláu de la Forcá.


Cuetu Mar, la Verde y Cuetu Reondu en primer términu y al fondu La Forcá

El primeru ye'l Cuetu Mar de 1173 ms, al que xúbese dende'l norte, ya que la cara sur ye una paré na qu'hai qu'escalar. Aún así a esti peñón xubí yo solu, ya qu'había que pegar una trepada y echó p'atrás a los mios collacios, los cuales tuvieron esperando xintando dalgo pa recuperar fuercies y siguir col macizu con contíen les cumes de La Verde (1180 ms) y Cuetu Reondu (1159 ms).


La Verde, Cuetu Mar y la Hoya dende'l Cuetu Reondu


Darréu de la cabera cumal fecha, quedábanos baxar al colláu de la Forcá y xubir a esi picu que ta dalgo más separáu de los demás, poro entamamos a baxar, sin muncho problema hasta que llegamos a un puntu de non torna. Ensin querer, metímonos nun marrón, con caídes en toles direiciones, poro había que tomalu con calma y pensar, la opción fácil yera trepar otra vegada a les cumes y baxar per onde xubimos, lo cual dábanos pelín de perceguera. Dicir tamién que los tracks que teníemos nun xubíen en nengún momentu a estes 3 cimes últimes, y diben de la Forcá a la Hoya direutamente al traviés de la falda, por dalgo sería, jeje.


Mirando si había baxada posible y llueu Berto y Carlos nella


Finalmente, tuvimos que facer un pasu llateral aereo enforma, y d'ellí tovía, tuve que baxar más inda, pa ver si teníemos baxada final o dábemos la vuelta, lo cual nun tuvo que pasar, ya que teníemos una destrepada dalgo escalonada con bonos agarres pa descolgase, poro siguimos alantre hasta llegar a una canal, que dexónos xustu a tiempu nel colláu de la Forcá, ya que'l tiempu ya nun mos perdonaba y taba orbayando.


Charly na cume la Forcá

Decidimos xubir casi a la carrera al picu La Forcá de 1122 ms, que nun tien nenguna dificultá, y baxamos corriendo al colláu pa entamar una baxada gayolera per una canal mui llarga pero sele, y garrar un camín de piedra que pasín a pasu foi tornándose barru puru, ya que travesábenlu lo menos 10 regatos distintos, con sus fontes.


Na collá d'Aciera, sitiu bien guapu


La baxada nun tuvo más hestoria que moyanos cola lluvia, embarranos polos caleyos, y xintar na collá d'Aciera, embaxu d'una cabaña mediu esbarrumbada, que diónos el tiempu necesariu pa recuperar fuercies dempués de lo que seríen finalmente casi 6 hores y 10 kms de ruta con un desnivel acumuláu de 960 ms de xubida y 1000 de baxada, lo que convierte esta ruta en mui pero que mui recomendable.

Nesta ruta ficimos un vértice xeódesicu de Proaza(Picu La Hoya (1191 m))
Ver progresos en: Retos montañeros

No hay comentarios:

Publicar un comentario