lunes, 21 de septiembre de 2009

Puertu Tarna (Casu) - Picu Remelendi - Xerra'l Mongallu

13 de Setiembre de 2009

Track: Puertu Tarna- Picu Remelendi - Xerra'l Mongallu


Primer ruta de montaña d'esta mui esperada temporada 2009 - 2010. Y cuando toi falando del mui esperáu, ye por varios motivos: el primeru ye qu'a la fin, formamos el nuesu propiu grupu de montaña y el segundu y non menos importante ye qu'unos collacios vascos diben averáse a caleyar con nós, a esfrutar de la montaña y a xintar un bon platu fabes al términu de la ruta.

Pero.... camiento que delles hestories merécense una entrada nel blog propia, aparte de que nun me llegásen, les semeyes vasques, y qu'al grupu-y falten dellos flecos llegales pa tar formáu definitivamente. Asína que vamos falar de lo que más me presta, el monte.



Semeya eusko-astur de grupu col Remelendi al fondu

Partiremos del puertu casín de Tarna a 1493 ms "onde l'agua del ríu Nalón ñaz" na nomada Fonte la Nalona. Nesti guapu puertu, llende ente Asturies y Llión, saludámonos y conocémonos formalmente, ya que la rede nun tien esi tastu personal del too, y a la fin damos un abrazu foi de lo meyor del día.

El grupu astur taba compuestu nesti día por: Berto, Simón, Paula, Cris y los dos Carlos, Nevares y Cantarero y los collacios vascos por: Fernando, Paco, Tito, Jose Antonio y Beatriz. Dende equí un abrazu y un placer conoceros de parte de toos.

La ruta ye bien facilina, namái qu'entamamos a caleyar tenemos enfrente'l Remelendi, al cual diremos ganando altor, dempués de pasar unes cabañes y un depósitu d'agua. Sinon queremos enguedeyanos demasiáu pente les roques y cotolles, lo meyor ye siguir el cursu d'una valla que mos empobinará na mesma bas del picu.


Vistes del Mampodre llionés y xubida al Remelendi


Dende equí namái tenemos qu'arrodiar pela manzorga la paré más vertical del picu p'algamar la so cume. Como nun ye un picu con nenguna dificultá, encamiento a la xente a dir con un bon día como'l que tuvimos, y así poder esfrutar d'unes increibles vistes del Parque de Redes (Conceyos de Sobrescobiu y Casu), Picos d'Europa y d'Asturies y Llión en xeneral.



En plena xubida vistes de Peña Ten y Pileñes y Tiatordos y Maciédome



Semeya de grupu na cima del Picu Remelende (1893 ms)
Una vegada que tamos na cume, ya casi apenes xubiremos nin baxaremos altor en tola ruta, ya que caltendremos un caleyar fácil penriba de la Xerra'l Mongallu, la cual nos dimponemos a percorrer en casi toa la so estensión.

Pa ello, siguiremos dando pie pelos marcaos senderos hasta facer cume nel Picu Mongallu de 1851 ms onde aprovechamos p'acolumbrar una vegada más Picos d'Europa, ya que pocos díes se pue quedar ún embobáu coles sos cumes, impresionando dafechu la paredona de Peña Santa de Castiella.



Nel Picu Mongallu con Picos d'Europa al fondu


Sin más secretu que facer fame pa la xinta, siguimos caleyando fácilmente penriba la Xerra'l Mongallu dando bona cuenta de los otros dos picos que mos quedaben por visitar: Picu Monéu de 1831 ms y el caberu picu de La Bardera de 1872 ms d'altor.



Dende'l camín al Picu Monéu hacia atrás col Remelendi y p'alante col Monéu

Nesti últimu, picamos dalgo, pa nun perder fuercies y entamamos el regresu dempués d'echar un vistazu a prósimes cotes a tocar como son el Cantu L'Osu y la Peña'l Vientu. Tamién asitiamos el Tabayón del Mongallu, el cual tendrá que ser pa otra vegada por falta tiempu, ya que nun teníemos nidio onde xintar inda. La vuelta será tornando los nuesos pasos pol mesmu camín hasta'l colláu ente'l Monéu y la Bardera onde baxaremos hacia'l Arroyu de los Carros el cual nos faerá rodiar el Remelende pola so mandrecha y caleyar paralelos a la carretera hasta'l mesmu Puertu Tarna.



Vuelta colos monte llioneses siempre presentes

2 comentarios:

  1. Como siempre espectacular. Hay que escribir un libro. Nos veremos en el Viento.

    ResponderEliminar
  2. que finu que sonó eso de nos veremos nel Vientu, jeje. En fin, a ver por onde la tiro que ta la cosa complicada

    ResponderEliminar