miércoles, 23 de septiembre de 2009

Tuiza Riba (L.lena) - Picos del Fontán

20 de Setiembre de 2009

Track: Tuiza Riba (L.lena) - Picos del Fontán


Esta vegada tocábanos facer una ruta non propuesta por nós mesmos, polo que de xuru que servíanos de desafíu, al dir de monte con xente con gran esperiencia poles montañes asturianes. Inda más, díbemos facer los tres collacios que fuimos cota al xubir a los Picos del Fontán nel macizu de les Ubiñes, gracies a un altor de 2410 ms apróximáu.

Pa ello, salíemos dende Xixón bien prontín, garrando l'autovía minera y arribando al pueblu l.lenese de Campumanes, onde dempués del cafetín y la merca de pan afayaiza pal bocata, montamos nel coche pa tirar pola carretera númberu 8 de L.lena, pasando pelos pueblos de Sotiel.lo, Espineo, Los Pontones, Teyeo, Rospaso, Tuíza Baxo y a la fin Tuíza Riba con un altor ya de 1220 ms.



Pueblu l.lenense de Tuíza Riba (1220 ms)


Nel parking d'esti pueblín, taben esperando Fernando, Paco, Jose Antonio y Beatriz, collacios de Basauri (Bizkaia) que ya tuvieren con nós na primer xuntanza astur-vasca montañera, y cola que caltendremos de xuru, munches rutes conxuntes nel futuru.



Viste dende Tuíza Riba del Picu La Mesa y el so cordal


La primer parte de la ruta empobínase por caminos de piedra d'ascensu continuu hasta llegar ensín perda nenguna a la braña de Meicín onde ta'l so refuxu recién remocicáu con mayor o menos gustu sigún quien lo agüeye. Ellí tuvimos a la vuelta la oportunidá de conocer al so guarda madrilanu y al so afamiáu perru.



Refuxu de Meicín (1550 ms)



Semeya de grupu con Peña Ubiña al fondu y falando con un paisanu de Tuíza

Dempués d'un caleyar "fácil", hasta'l refuxu, siempre con Ubiña la Grande al fondu, entamamos una segunda parte de la ruta, xubiendo pel "Canalón Oscuro" nome tamién del Picu que nos mira dende riba, con una paré inespugnable dafechu.



Ganando altor cola Braña Meicín debaxu nuesa

Nel entamu de la xubida tenemos la posibilidá de garrar augua na fonte del Bachao, lo que nos vendrá bien, ya que faese dura llevándonos al traviés de varios ziszas hasta la Forcada del Portil.lin (2058 ms), que ye un colláu arrodiáu por llábanes y col Picu'l Canalón Oscuro de 2145 metros enriba nuesa.



Descansando na forcada colos Picos del Fontán al fondu

Equí al fin, podemos acolumbrar los nuesos oxetivos, los cuales impresionan al igual que'l circu glaciar que formen colos picos: Aguyes Roxes, Siete, Crestón del Pasu Malu y los Portil.lines (Cimeru y Fonderu). Lo ciertu ye que ye bono descansar un pedacín y xintar daqué nesti forcáu, porque a pesar de salvar 500 ms de desnivel dende Meicín, quédanos lo pior inda, lo cual ya camentamos, al ver el circu y el pedreru que tendremos que salvar.



Señalando pa onde vamos

Nello ponémonos sin más reparu, y dempués de pasar pol pedreru que baxa de los Portil.lines, y travesar varios jous (Jous de Cueva Palacios), siempre esfrutando de les vistes d'esti glaciar onde al fondu veremos el Fariñentu a la mandrecha y Peña Rueda a la manzorga, meteremonos de llenu na canal de piedres final, que va pesllándose hasta xubir a un colláu a unos 2400 metros esautos.



P'arriba la canal de piedra y fontanes y p'abaxo'l glaciar col Fariñentu y Rueda




El desnivel taba siendo bien duro y les cares amosábenlo


Al fin nel colláu dempués d'agrupanos y acolumbrar muncho de la planicie castellana, y de tol ocidente asturianu, quédanos lo más fácil que ye arrodiar el Fontán Sur, pa de forma cenciella, caleyar al traviés de la ñeve caída fae díes, dar cume primeru al Fontán Sur y pocu dempués al Fontán Norte nel que ta'l buzón de cumes, onde ficimos la semeya pertinente.



Llegando al colláu onde fuimos arribando poquín a pocu


Sinceramente foi una pena que xustu pa dar bona cuenta de les cimes (techos del Conceyu de Quirós), puxérase'l día perru, y nun pudimos tar munchu tiempu disfrutando, de lo que pa nosotros foi la más dura pero guapa de les rutes que ficimos, na nuesa corta aventura montañera. De toes formes, el tastu a vitoria, disfrutábase y más en tan bona compañía como tuvimos.



Fontán Sur (2408 ms) con un mantín pequeñu de ñeve




Semeya de grupu nel Fontán Norte (2410 ms)

Esta ruta como ya dixe foi un bon pasu más nel nuesu desendolcu como montañeros ya que facíemos 1200 ms de desnivel en seis hores y media, siempre bien dirixios polos compañeros de Basauri. Como siempre namái, quedaba echar el cafetín de fin de ruta, al que nun faltamos nunca y despedinos d'ellos, ya que les sos vacaciones por Asturies finaben hasta otra.



Col placer del trabayu cumplíu de vuelta en Tuíza Riba

4 comentarios:

  1. Gracias por las "flores". Cuidado con la bici por los precipicios. Hasta pronto.

    ResponderEliminar
  2. Hai qu'echate flores porque si ponémos aréndenos nun dexes nin ún, jeje.

    Ikusi arte, Fernan

    ResponderEliminar
  3. quisiera saber a paso pequeñu cuanto se tarda en llegar de tuiza de arriba a la vega del Meicin

    ResponderEliminar
  4. Pues yo te diría que poco más de media hora, como muncho tres cuartos d'hora

    un saludu

    ResponderEliminar