lunes, 18 de mayo de 2009

Sotres (Cabrales) - Peñe Maín

17 de Mayu de 2009

Track: Sotres - Peñe Maín



Primer ruta na que p'algamar la cume faime falta dos intentos, ya qu'en Febreru, a pesar de lo testón que soi, tuve que dar la vuelta pol mal estáu de la ñeve. Poro, como si tenía que tornar yo solu, a los pocos meses fuimos a quitánosla del mediu como fuere. Asína que voi facer un amiestu d'esos dos díes, y como non, el track ye del día que llegamos a bon puertu.


Grupu d'entamu n'ambos díes (Febreru - Mayu)

Salimos dende'l pueblu cabraliegu de Sotres (pueblu más altu d'Asturies), más en concretu dende una curvona (949 m) onde parten delles rutes perimportantes pa un montañeru (Áliva, Urriellu, ...) poro, ye bien conocío y hai sitiu onde dexar el coche.


La montaña alienda'l nacionalismu, jeje

Caleyaremos por una pista en direición a los ivernales del Texu, pasando por La Varera y el Cabáu hasta llegar a Biscallana onde tendremos una vista de les cabañes perguapa y agüeyamos la pista a garrar dempués en bon ascensu dende'l Texu.


Ponte sol riu Duje nel Texu

Dempués de garrar la susodicha pista del Texu y de los consiguientes ziszas del camín pasaremos pola Colladiella hasta llegar al fin al Colláu Cuaceya (1031 m) onde dexaremos d'ascender y descansaremos viendo'l Cuetu Cuaceya que son dos peñones ximielgues. D'equí tocarános descender un pelín hacia'l Coteru pa tornar a xubir metros en direición a la Mayada de la Robre (1100 m).


Caleyando hacia la Robre
 
Na Robre, descansaremos y xintaremos daqué porque tenemos agora un pasu nel que tendremos que trepar un pelín, ente ortigues y peñes, al traviés de la Concha la Sotarraña y faise pelín avegosu. Una vegada que tamos arriba tendremos a los nuesos pies, les cabañes de la Sotarraña (1173 m).


Pasu al travesu de la Concha la Sotarraña y cabañes de la Sotarraña

Lo bono d'esta ruta (como en casi toes) ye qu'ella mesma va poniéndonos dixebraos descansos según xubimos un trozu u otru, asína que dempués de llimpiar el sudu, de la trepada, siguiremos xubiendo altor en direición al Cabecín de la Taya (1288 m), con dalguna trepadina peles peñes.


Nel Cabecín de la Taya con vistes hacia la Cabeza Las Moñas (Febreru) y Peña Maín en Mayu

Darréu, tendremos una parte más sele de la ruta, pero sin dexar de ganar altor. Pasaremos pela mandrecha d'una prestosa viesca dexando a la manzorga la Cabeza L'Alveda, hasta llegar a través de los h.itos a unes peñes conocíes como Jorcadinas (Alta y Baxa).


Xubiendo hacia las Jorcadinas

A partir d'equí poco más pudimos facer nel mes de Febreru, ya que la ñeve taba nun mui mal estáu, con mui poca dureza, y nun sabíemos lo que teníemos embaxu en munchos momentos. A dicir verdá, nun somos inda montañeros esperimentaos, y menos na ñeve, poro camentamos que ser cautos yera la meyor opción.


L'Urriellu dende la fastera de las Jorcadinas

Dempués de dellos intentos d'avanzar pente les roques o con curiáu pola ñeve, nun mos quedó más que dar vuelta, facer les semeyes pertinentes col Urriellu al fondu, y pola mio parte, cagáme en tolo cagable, por tener que repetir ruta, magar que se pudiera nun futuru prósimu.



Caberu intentu de pasar y semeya de fin de ruta

Escaecemos lo pasáu en Febreru, y céntrome na ruta de Mayu, na que con pocu más qu'ascendimos vimos al fondu la Cabeza Quemada onde ta'l vértice xeodésicu de Peña Maín. Esto si cabía, dióme más rabia por nun llegar en Febreru. Siguiendo cola ruta, lo que ficimos ye llibrar camín dexando a la manzorga los Jos de Los Moscadorios, y caleyando pela falda del Cabezu La Mesa (otra cima de Peña Maín de 1597 m) a la nuesa mandrecha.


Cresteando pola falda del Cabezu La Mesa y trepando na Cabecina Quemada

Ya nun mos queda más que trepar un pelín pola cresta que faese ente un par de neveros que se fain ente'l Cabezu la Mesa y Cabecina Quemada (cume de Maín) y ente esta y la Cabecina la Xistra (1598 m) a la qu'hai xente que decide xubir y llueu crestiar hasta Quemada, pero nun foi'l nuesu casu.


Cume de Maín, na Cabecina Quemada (1613 m)

Les vistes de Peña Maín son una auténtica maravilla, ya que ties en frente tol macizu de los Urrieles, col impresionante Picu Urriellu, Peña Castil, Torrecerréu..., y pocu más a la mandrecha pue vese'l macizu del Cornión coles Peñes Santes. Si miramos, al norte, dándonos la vuelta, veremos tola costa oriental asturiana, y el Cuera delantre d'ella.

Hai que dicir, que ye mui guapu dicir tola panorámica qu'hai, quiciás de les meyores d'Asturies, pola relación dificultá-altura-vistes, pero siempre hai que dicir, que si'l tiempu permítetelo, porque sinon, nun verás una auténtica mierda, y dístete una paliza coyonuda pa nada, como nos pasó.

Peña Maín hasta nunca, dos vegaes sin bones vistes, son suficiente.


Vamos dedicá-y esta ruta a Cris, que foi la so primer ruta de montaña y amás güei ye'l so cumple

2 comentarios:

  1. Tampoco es una deshonra dos intentos para hacer un monte.
    Esperando el Tiatordos con espectación.
    Gorantziak-saludos

    ResponderEliminar
  2. jaja, en dos selmanes o tres, cae'l Tiatordos.

    Un saludu

    ResponderEliminar