lunes, 1 de junio de 2009

Pendones (Casu) - Picu Tiatordos

31 de Mayu de 2009

Track: Pendones (Casu) - Picu Tiatordos



Al fin, dempués d'un iviernu casi infinitu, les ñeves ivernales remitieron, y pudimos facer esta ruta a la que tantes ganes teníemos. Esta vegada xuntábemos 8 persones pa llevala a bon puertu, pero dos delles nun fueron a ello. Namái dicir, qu'hai qu'animase y entamar a venir más vegaes de monte pa garrar fondu.

Como siempre, n'un día de monte, hai más d'una hestoria alternativa a la propia ruta. Nesti casu, tenemos la de Nilo, el perru montañeru. Nilo ye un pastor alemán preciosu, de los más guapos que vi na mio vida, y ye'l meyor guía pa los montes y rutes que parten de Pendones. Namás llegar col coche al aparcamientu, ya ta per ellí, a la gueta d'un grupín col que dirse de monte. Esta vegada teníemos ganes de tomar un cafetín enantes de salir y fuimos a Casa Juanín, dueñu del perru, onde como ya dixi na ruta del Cuyargayos, xíntase de manera increyible.


Vista de la vertiente norte del Tiatordos nalgun llugar de la ruta al Picu Pierzu

Da-y una alcordanza y un saludu a la xente de Casa Juanín, que nos facieron el despertar mañaneru muncho más agradable con hestories de "montañeros" y del propiu Nilo, que foi raptáu, nun se pue llamar d'otra manera, cuando tenía 3 mesinos. Impresentables hailos en tolos llaos... Tiempu dempués, supusimos que'l perrín convirtióse en perrón, colo que devolviéronlu al so pueblu y d'entós p'acá, ye'l perru más famosu de la montaña asturiana. Solo hai que poner en google, Nilo Pendones Tiatordos, y hai entraes p'aburrir. Una más equí dedicada a esti perru.

La ruta sal de Pendones (770 m) nel conceyu de Casu, y llégase a él, dende Xixón, garrando la minera, corredor del Nalón y en direición al puertu Tarna, tardando una hora y cuartu más o menos. Nel aparcamientu, demientres tas cambiandote, hai bon ambiente montañeru con grupos de montaña, pareyes de montañeros, etc...

Pista asfaltada de salida de Pendones col Tiatordos al fondu

Salimos per una pista asfaltada col arroyu Pendones siempre a la nuesa mandrecha, hasta llegar a una ponte onde travesamos otru regueru nomáu de Rinavea siempre nun continuu ascensu. Pocu dempués llegamos a un cruce tomando la direición más recta y un pelín en baxada que va a la drecha, para ascender en bona medía, con dalgunes vueltes del camín, hasta llegar a les cabañes del Sen de la Vara (988 m) les cuales dexaremos a la nuesa manzorga.

Senda del Sen de la Vara hacia la entrada a la Foz de la Palombar

Siguiremos caleyando por bona senda, hasta llegar a la entrada de la Foz de la Palombar la cual ta formada ente'l Picu La Palombar (1408 m) y la Peña L'Arcu (1284 m). Esta parte de la ruta fainos ganar altor, rápidamente, ya que tenemos qu'andar poles peñes, ente varios regatos, hasta que poquín a pocu va abriéndose hasta un mayáu con fonte y cabañes esbarrumbaes nomáu Pláganu.


Entrada de la Foz de la Palombar y en plena xubida


Fonte de la mayada de Pláganu y guapa viesca saliendo d'ella

D'equí empobinaremonos al fin hacia la mayá Tiatordos bordiando un pelín pola esquirda una paré y una vegada que llegamos a un pequeñu mayáu con un arbolón, siguiremos xubiendo pente cotoyes a un pequeñu colláu, pa llegar a la mayá Tiatordos (1508 m), bien marcada por un par de h.itos que nos amuesen per onde sigue la ruta. Ta bien dicir, que ye un bon sitiu pa que la xente que nun tea en condiciones pa l'ascensión final, quede a descansar y esperar a los demás del grupo.


Na mayá Tiatordos col propiu picu enriba nuesa

La ruta más marcada pa xubir a la cresta'l Tiatordos, nun ye la más afayaiza pol desnivel inicial a superar, por ello, nós preferimos arrodiar un pelín más caleyando por la mayada pa entamar a xubir d'una manera más progresiva hacia'l Cantu la Barriena (1700 m). Si tuviera qu'aconseyar dalgo sería que siguieran el track que nós ficimos, ya qu'aparte de que tamién ta marcáu por h.itos, l'otru ficímoslu pa baxar, y como bien dixi, ye muncho más farragosu, con malos pasos ente peñes y un camín a siguir pocu nidiu, al menos d'aniciu.


Dos istantes de la xubida pol Cantu la Barriena

Poco más queda por dicir, namás recomendar, que caún lleve'l so ritmu, porque son 400 ms dende la mayá Tiatordos hasta la Copa Tiatordos a superar, y nun día de calor como'l d'ayer, pue facese infernal. Una vegada que tamos na Copa del Tiatordos (1936 m) la primera impresión del corte que tien esti macizu ye ablucante y pelín acoyonante, poro hai que tener curiáu de nun facer fataes, mui cerca de la caída.


Sendes caídes na Copa'l Tiatordos y nel otru estremu na peña de les Narices del Malhome

Dempués de crestear sin nenguna dificultá ya se ve la cume'l Tiatordos (1945 m), con vértice xeodésicu, buzón de cumes y un pequeñu monumentu a los montañeros de rescate en forma de piolet de fierru.


Cresta del Tiatordos y cume del Tiatordos

Les vistes dende equí, nun bon día como foi ayeri, son increibles, acolumbrándose perfeutamente Peña Santa de Castiella, Torre Santa d'Enol y más a la mandrecha'l Picu Cabrones y Torrecerréu en Picos d'Europa. Tamién tendremos vistes de los picos más altos del parque de Redes (Torres, Retriñón, Maciédome, etc...), y cordales como'l Sueve, Cuera, y pal centru Aramu, Ubiñes,...

Vistes dende'l Tiatordos colos cimeros picos del Cornión y parte de los Urrieles


Casi tol grupu na cume del Tiatordos na llende de Casu y Ponga

Como final, pue decíse que nun ye una ruta pa principiantes, ya que'l desnivel a superar son unos 1175 m y d'ascensión acumulada pue llegar a los 1370 ms, colo que l'esfuerzu a facer ye abondo, en los sos 14 km d'ida y vuelta.


Dende'l Tiatordos camudando'l camín

10 comentarios:

  1. Enhorabuena!Bonito recorrido.
    Eskerrik asko.

    ResponderEliminar
  2. mui guapes les fotos. A ver si pal añu que vien toi en forma pa facela.

    ResponderEliminar
  3. Berto no vi ni una sola cotoya en tol camín.

    Ya tienes la ruta jose fernando, ahora solo tienes que faceta.

    Próxima mirador de ordiales-picu cotalba.... Si tenemos un día como esti hay q mirar bien onde están les fuentes.

    ResponderEliminar
  4. faceta??? joer se me fue el deu

    ResponderEliminar
  5. Cagonros pin, si te digo la verdá nun se que coño yera aquello, porque taba mediu quemáu. Refierome a la parte ente l'arbolucu grande onde les vaques y la mayá tiatordos.

    Nun se, tampoco entiendo de plantes, si me dices lo que yeren, ya lu pongo yo, jeje

    ResponderEliminar
  6. HABRA QUE FACELA UN DIA DESTOS.GRACIES PIN.

    ResponderEliminar
  7. Tói con el güeyu puestu, pa ver si atopo alguna discrición, en los toos apuntes que nun conozca, porque ésti domingo que bién, pensámos facer la ascensión, si el tiempu nos dexa. Un abrazu, compañeru.
    Viti "Pisapraos"

    ResponderEliminar
  8. Muncha suerte col tiempu, Viti.

    A nós, el finde pasáu fadiónos la xubida a peña Ten. Amás de xuru, qu'alcontrarás ñeve inda, asína que curiáu con ello tamién.

    Un abrazu

    ResponderEliminar
  9. Acabo de descubrir tu blog, y con tu permiso lo seguire , a ver si asi consigo aprender algo mas de nuestra llingua, y de paso seguir tu interesante Blog,
    UN Saludo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Munches gracies por echar una güeyadina al blogue. Espero que te preste. Un abrazu

      Eliminar