jueves, 25 de junio de 2009

Altu San L.lorienzu (Teberga) - Torrostigu (Babia)

23 Xunu de 2009

Track: Camín de la Mesa: Altu San L.lorenzu - Torrostigu  (21 km a Torrostigu)



Esta entrada bicicletera va servime pa esplicar un pelín, porque faigo les entraes como les faigo. Ye dicir si veis, nun me presta poner tiempos o dificultá a la hora de facer una ruta. ¿Por qué?, pues quiciás porque caún ye caún y k2 una piragüa que se diz n'Asturies. Ye más inclusu, un mesmu ta de forma mui diferente y con un xeitu distintu dependiendo del día, poro préstame más comentar sensaciones en cada momentu de la ruta que non poner dificultá media, baxa, dura, etc...



Nel Altu de San L.lorenzu enantes d'entamar la ruta


A mi mou d'entender, esto foi lo que nos pasó, al facer esta ruta. Sacamos el track d'un grupu de collacios de BTT, los asturcones Asturcón BTT. Un saludu pa ellos dende esti blog y d'un nueu aficionáu a la bici de montaña. A lo que díbemos, lleímos un pocu p'enriba la ruta que ficieron y bono poníenla como media, y como somos un pelín echaos p'alante, allá nos fuimos cola tarde per delantre pa facela, cuando ellos tuvieron tol día con tranquilidá y enriba son abondo pros, jeje.

Ya de primeres, tardamos en salir una barbaridá colo que nos plantamos a les 5 y media nel altu de San L.lorenzu (1347 m) dempués de cargar increiblemente 3 bicicletes y 3 paisanos nun Skoda Octavia, con dos coyones si señor. Si nun llega a ser porque llevaba'l gps, nun la facíemos de xuru, ya que taba'l día con borrina zarráu enforma, poro nun vimos nada en tola ruta, y eso que la fastera del parque de Les Ubiñes y La Mesa ye preciosa.



Echando una güeyada al gps, nun vaya ser que...


Namás salir del altu, tocanos calecer piernes con una bona rampa, en direición a la venta de Piedraxueves, pa siguir xubiendo pasando a la manzorga de la Peña Michu (1765 m) y llegando a un másimu d'altor nel Col.lau del Xuegu la Bola (1620 m), pa posteriormente baxar un pelín en direición a la braña de la Corrá o Cuérragu (1560 m).



Descansando na braña de Cuérragu o la Corrá

A dicir verdá, esta braña foi de les poques coses que pudimos esfrutar, ya que la borrina nun mos dió oción a ver práuticamente nada. Equí nes semeyes podéis ver los nomaos teitos, mui comunes nesta fastera asturiana. Per debaxu nuesa tamién teníemos un par de brañes bien guapes como son la de Murias y Urdiales, pero como ya dixi nun veíamos más de 10 ms delantre nuesa.

Siguimos un pocu más alantre manteniendo l'altor dexando les nomaes brañes embaxu nuesa y enriba tendríemos Peña Prieta (1830 m), pa más tarde tornar a xubir otru pelín hasta llegar al altu de la Granda Blanca (1672 m). Esta xubida como en casi tol camín hai qu'andar baxándose de la bici pa superar delles dificultaes, ya que faise imposible superales. Esto ye enforma molesto ya que nun avances res y enriba les posibles caídes poles piedres, riegues y milenta hestories avegoses, se suceden una tres otra.



Baxando pela pista
que nesti sitiu taba en bon estáu

Agora tornaremos a perder altor dexando a la nuesa manzorga l'altu la Cuguruza y dempués el Cerru'l Pedrosu hasta llegar al col.lau La Madalena (1542 m) nel que faeremos ya la llarga ascensión final al traviés del Val.le Caranga pasando pola Braña La Mesa (1660 m), el L.lanu El Muñón, bien averáu al Picu Muñón de 2036 m hasta llegar al fin a los Güesos (1785 m) que ye'l sitiu de mayor altor na nuesa ruta onde podremos garrar agua de la fonte del mesmu nome.

A la fin, tamos na llende ente Asturies y Llión, así que d'equí hasta Torrostigu será too baxada, con una pista meyor de lo que tuvimos en tol camín, poro casi nun mos tendremos que baxar de la bici hasta'l pueblu, cosa a la que tábemos poco avezaos hasta entos.



Semeyes nel pueblu babianu de Torrostigu

Dicir que nun pudimos agüeyar muncho'l pueblu ya que yeren les 9 menos cuartu y tábemos a l'otru llau del cordal colo que la ruta fízosenos dura, avegosa y llarga pa nun ver nada, y nun esfrutar de munchos momentos de dar pedales, por culpa de les continues xubies y baxaes de la bici pa sortiar los distintos pasos.

Magar de decidir que nun díbemos llegar per nenguna otra pista a Samartin de Teberga onde teníemos l'otru coche, nun mos quedaba otra que xubir el puertu Ventana, ensín saber los kms esautos de xubida que yeren, asína que sabiendo que mos quedaba una hora y media aprox de lluz, empobinámonos a xubir el puertu Ventana.




La cara de fríu diz tolo mal que tábemos pasándolo


Dempués d'una xubida de 5 o 6 kms a una media d'un 6% de desnivel llegamos a la fin a Asturies, dempués d'unos 2 últimos kms insufribles, cola borrina calando los güesos y un fríu ca vegada mayor. Un vegada equí, dempués de sufrir abondo pola mio parte, ya que nun xubiera un puertu na mio vida, dispusímonos a baxar el puertu con lluvia incesante y friu ablucante durante unos 20 kms hasta llegar a Samartín de Teberga.

Conclusión final: nun vimos res en tola ruta, la cual ta en munches partes del camín imprauticable pa la bici y el friu final de xubida y baxada del puertu Ventana, nun meyoró les coses precisamente. Pero como siempre, l'esfuerzu y el sufrimientu pasáu presta pola vida cuando al fin garres el coche y tires pa casa rondando la media nueche, disponiéndote a duchate y pa la cama.

4 comentarios:

  1. Tio que grande eres......
    Admiro tus rutas, pero no entiendo "na" de lo que escribes. ¿podrías hacer la versión Castellano - abulense para la próxima ruta?
    Pd: ¿Cuando vamos a escalar?

    Soraya

    ResponderEliminar
  2. Gracias por el comentario.

    Lo del idioma, lo siento mucho, pero es una cuestión de principios. Escribo en asturiano porque es mi idioma y como tal lo reivindico en mi blog y porque debe ser oficial YA!!!.

    Lo de escalar cuando quieras, seguro que me puedes enseñar más tu a mi que yo a ti.

    ResponderEliminar
  3. Hola, amigu. Soi cicleteru d' alforxa dende fai 25 años y préstame abondo dir pelos pueblos, brañes y carreteruques asturianes (y tamién les de fuera). Taba camientando dende fai tiempu facer dalgún día el camín rial de la Mesa cola tienda y char nello un par de díes, pero pelo que cuntes veolo rebelloso. Viaxo con una bici híbrida y col consiguiente pesu les alforxes. Nun teo problema en dir andando. ¿Qué me recomiendes?

    ResponderEliminar
  4. Home, como pues ver, nun tuvimos el meyor día, pa ver si tuvimos nel camín correutu, pero tolo qu'andamos per él, nun foi fácil.

    Si quies facélu como aventura como camiento vas facer, anímote a facelu, pero que sepas que nun vas poder avanzar tolo rápido que diba prestate en bici.

    Yo soi más caminante y montañeru que bicicleteru, y si vas dir con tienda, faílo andando y xube a dalguno de los picos que vas tener a tiro, como'l Muñón, onde les vistes serán impresionantes.

    D'otra miente, solo conozco esta parte de la ruta, de Grau hasta l'altu San Llorenzu, nun te pueu dicir.

    Eso sí, ya me pues contar que tal te fue eh!!

    Un abrazu

    ResponderEliminar