miércoles, 28 de diciembre de 2011

Xuntanza Asturvasca 2011-2012 (Asturies)

9, 10 y 11 d'Avientu de 2011 

Tamos nel mes d'Avientu y al igual que l'añu pasáu, tocaba xuntase colos collacios vascos pa en comuña facer dalgo de monte y muncho de fartucase y de compartir dellos momentos de rises y alcordances montañeres de tol añu. L'añu pasáu facíemos esa xuntanza n'Euzkadi: Xuntanza Asturvasca 2010-2011 y como nun queríemos ser menos, o al menos queríemos devolve-yos tol cariñu y bon tratu col que fuimos agasayaos, esti añu tocábanos convida-yos a venir a Asturies y pasar un finde con nós.

 
Albergue de Fayacaba (Bimenes)
 
Por ser un de los cordales más céntricos d'Asturies y con unes vistes alloriantes de toda ella, decidimos facer la xuntanza nel cordal de Peñamayor, tomando como campu base l'albergue de Fayacaba na faldera del picu Peñamayor.  
 
Vienres 9 d'Avientu de 2011: 
 
Como adelantu a la xuntanza, Paulina y yo, averámonos el vienres pola mañana pa facer la siguiente rutina: 
 
 
Magar de la ruta, garraríemos a les 4 de la tarde les llaves del Albergue de Fayacaba y pudimos quedar abondo sorprendíos, polo guapu del edificiu, polo bien aprovecháu de los espacios y tamién pol pocu usu que paecía tar teniendo esti allugamientu. 
 
La mesma sensación fueron teniendo los demás collacios sigún fueron aportando al albergue. El primeru en llegar dempués de nós foi César que lo fadría andando dende la Vaúga (Llaviana) y más tarde, llegaríen en coche Pangua y Cantarero.
 
Durante la tarde, Paula fizo unos riquísimos frixuelos (yo aidé no que pude, jeje) que xintáronse antes, durante y dempués de la cena que consistió nunos güevos fritos con chorizu, qu'animaron dafechu a César, Pangua y Canta, a baxar a Nava y facer una incursión pol ambiente festivu navetu, demientres yo diba a dexar a Paula en Llugones que-y tocaba currar al día siguiente. 
 
A la vuelta tocóme recoyelos de los piores chigrones nos qu'abundaben los quinceañeros y como non, quisieron sentise mozos metíendose ellí. Lo dicho una pena, jeje. Con esto y dalguna cerveza de más, tornamos de nuevu hasta l'albergue onde tomaríemos una cervecina de despedía hasta'l día siguiente. 
 
Sábadu 10 d'Avientu de 2011: 
 
Despertámonos nel albergue de Fayacaba, con una horrorosa sintonía que César tien d'alarma y que tardó n'apagar muncho más de lo deseáu y preparamos les coses pa dir de ruta. Pero enantes, teníemos per delantre, l'entamu de la xuntanza o lo que ye lo mesmu, desayunar toos xuntos en Nava. 
 
Nesti casu, díbemonos xuntar con Carlos y Carla, que llegaben de Xixón y pola parte vasca vendríen pola mañana: Amaia, Juanan, Oscar, Bittor y Fernan. Magar del desayunu en Nava, ya pusímonos en marcha y partimos nos coches hasta la planta embotelladora de Fuensanta, nel pueblu de H.uentesanta o Fuentesanta, bien cerquino de la capital naveta.
 
Ellí tendríemos la oportunidá de facer la siguiente ruta:  
 
 
La ruta nun defraudó a naide y aportamos toos al Albergue de nuevu con renovaes ganes de pasalu bien, bebiendo sidra, cerveza y picando mil y una hestories demientres díbemos preparando la cena. 
 
Primeros preparativos pa la cena
 
Hubo tiempu inclusu, de poder dános una prestosa ducha, ya que l'albergue cuenta con dos duches y 4 baños, proporcionando esto una comodidá increyible de cara a facer "monte" na zona y llueu "montar" una bona folixa. 
 
 
Les cocineres y el chigreru
 
Dende equí, hai que dar les gracies a les dos cocineres Carla y Paula, que ficieron la mayor parte del trabayu, col continuu pulular de varios de nós nun intentu d'aidar no posible. De toes, toes, en mayor o menor midida tol mundiu colaboramos pa que los collacios vascos sintiéranse lo más agusto posible y pagar esa delda que teníemos con ellos dende l'añu pasáu. 
 
 
Prestosa la cena de xuntanza
 
Con tou preparáu, solo quedábanos esperar a qu'apaecíesen per ellí dos collacios vascos más, qu'aportaben a Fayacaba pa la hora de la cena: Iker ya Ibán. Toos xuntos, ya nun esperamos más y pudimos dar preste a tol menú que teníemos preparáu: Ensalaes, empanaes de cecina y quesu cabra y de setes al xamón, pastel de cabrachu, espalopinos al cabrales y de postre tarta d'ablana y frixuelos rellenos d'arroz con llechi. La fartura, les rises y la meyor conversación foi regada con sidre asturiana, cerveza y txakolí vascu que nos traxeron Fernan y compañía. Aparte d'esto, dicir que pudimos tar en camiseta, gracies al llabor d'Oscar que nun tuvo reparu en pedir lleña a un paisanu d'una cabaña cercana, jeje. 
 
 
La habitación antironquidos de Pangua
 
A pesar del bon rollu y lo bien que se taba, al finar la cena, inda hubo xente que nun pudo escaecer que'l clásicu Madrí-Barça taba xugándose y baxamos hasta'l cercanu pueblu de Les Rozaes a la gueta d'una televisión onde ver como se-y hunta'l morru a Mourinho una vegada más. 
 
A la vuelta, alcontrámonos con tol mundiu ya na cama y a Pangua intentando facese un ñeru nel salón-cocina onde nun oyer la roncaera que nes habitaciones se supón qu'había, porque los demás nun escuchamos res y pudo dormise bien nesi sen. Otra cosina yera'l calorazu de tener la calefacción tol día puesta,jeje. 
 
Domingu 11 d'Avientu de 2011: 
 
Son les 6 de la mañana cuando suena l'espertador. Paula y yo llevantámonos, ya que tengo que baxala hasta Les Rozaes, onde tien el coche. A ella tóca-y dir a currar hasta Uviéu y tien un viaxe llargu hasta ellí pa entrar a les 8. A mi, tócame facer a tramu col coche una xubida hasta Fayacaba de nuevu, col envís de tirame un par d'hores más nel sacu, enantes de que se llevante tol mundiu.
 
Como siempre, unos llevántanse ceo y otros tamos a remolera nel sacu tolo posible, hasta que los glayíos de que ta'l desayunu preparáu, fai a ún sintíse culpable y llevántome con cara de nun durmir en tola nueche más qu'unos minutos. Magar del desayunu, mil gracies pol trabayu a toos. 
 
Tocónos recoyer un pocu los nuesos trastos y preparános a la espera de que llegasen Simón y Raúl, pa facer la ruta correspondiente nun domingu qu'espertóse con un tiempu tan bono como tol finde en xeneral. Xuan de la Borrina nunca nos falla nes grandes cites montañeres. 
 
La ruta foi la siguiente, como sedría d'esperar: 
 
 
Dempués d'esta ruta tan prestosa, que nos llevaría a conocer toles grandes cotes del Cordal de Peñamayor, tocaría una paradina pa xintar nel chigre de la Campa Gües, al cual aportamos dempués de facer una visita obligada y de respetu al Pozu Funeres. Un pocu d'hestoria sol Pozu Funeres: Los Pozos de la Muerte y un temazu de Nuberu de compaña. 
 
 
Pozu Funeres
 
Dexamos la gafienta hestoria d'esti pozu nel escaezu y vamos averános a la Campa Gües, onde de primeres diben afayanos al chigre unos botellines bien fríos pa quitar la sede y ya un pelín más relaxaos, diba tocar metése dientru pa degustar unos bonísimos pote y fabada asturianos de primeru y de segundu diba dexános col culu torcíu'l pitu caleya y el xabalí que nos ufrecieron. 
 
 
La Campa Gües
 
Les semeyes siguientes dan bona amuesa de la tranquilidá cola que tuviemos xintando y dalguna de la fartura final que teníemos enriba. De xuru qu'a toos nos paeció un bon final pa la ruta y pa la xuntanza asturvasca d'esti añu, quedándonos tan solu baxar un pelín la barriga caleyando hasta l'albergue de Fayacaba onde recoyimos lo pocu que Carla dexara por recoyer. Mil gracies Carla pol trabayu y por animate a xubir hasta la campa a xintar con nós. 
 
 
 
 Semeyes de la fartura nel chigre de la Campa Gües
 
Ensín más, agradecer la participación, l'esfuerzu y el trabayu a toes y toos pa esta Xuntanza Asturvasca de 2011-2012 y esperar que la siguiente pueda tamién salir alantre con ésitu: 
 
Xente astur: Carlos, Carla, Cantarero, Pangua, César, Raúl, Simón, Paula y Berto. 
Xente vasco: Amaia, Juanan, Oscar, Bittor, Ibán, Iker y Fernan.

6 comentarios:

  1. Un fin de selmana xenial, pola xente, pol sitiu, les rutes, la xinta, etc, etc... Anque una servidora quedara coles ganes d'esfrutalo a tope. Oxalá se repita munchos años mas. Besinos a toos.

    ResponderEliminar
  2. Hola Berto, buena historia teneis con los amigos vascos.
    Todo muy bien, monte y folixia.
    Un saludo

    ResponderEliminar
  3. Kaixo Berto.

    Todo estuvo genial.La comida,el monte,el refugio.
    En fin, que solo tengo palabras de agradecimiento.
    GRACIAS A TODOS.
    El año que viene nos toca a nosotros.
    Feliz año nuevo a todos.

    Ikusi arte lagun.Ondo ibili.

    ResponderEliminar
  4. Paulina, pal añu que vien tócanos viaxar a Euzkadi encantáos, jeje.

    Monchu, la verdá ye qu'estes coses presten pola vida y xuntános tanta xente pa facer monte y echar unes rises nun tien preciu.

    Ibán, espero vete por aquí antes de la prósima xuntanza pa facer dalgo de monte curioso.

    ResponderEliminar
  5. Hola Berto Xuan, deseamos que tengas un buen año 2012, eso sí, bien cargado de aventuras montañeras.
    Un saludo.

    ResponderEliminar
  6. Mil gracies Al filo.... el mesmu deséu pa vosotros. Un abrazu

    ResponderEliminar