jueves, 24 de marzo de 2011

La Barganiza (Siero) - Monte Cucureza

19 de Marzu de 2011

Track: La Barganiza (Siero) - Monte Cucureza



Afayaivos al primer capítulu de "A la gueta del vértice perdíu", onde caleyaré per conceyos asturianos con menos calter montañeru, pero nos que siempre pue facese dalgo de senderismu y atopar y tachar vértices xeodésicos o másimes cotes del conceyu trabayando en rutes mui pocu trallaes y que de xemes en cuando tórnense más abegoses qu'otres más afamaes.

Por suerte, la mayor de les vegaes, tendré'l placer de tar acompangáu pola mio mocina y futura montañera (prubina nun sabe onde se mete, jaja), que dirá fogueándose nestes rutes hasta poder dir colos alloriaos del GM Xuan de la Borrina.


Primeros pasos dende la Barganiza (269 ms)

Nesti casu, vamos averános a la parroquia sierense de Samartindianes, y más en concretu al pueblu de La Barganiza onde atópase un campu golf, asína que nun ye mui complicáu llegar. Nós, salimos de Llugones (segundu campu bas, depués de Xixón), y tomaremos la SI-2, pasando pola Iría y en Viella, garraremos la As-17, onde al altor d'El Conceyín y Bobes, desviarémonos nuna retonda hacia La Barganiza, onde conduciremos per una carretera hasta'l cruce cola SI-4, la cual tomaremos hacia la manzorga y nos dexará al fin, nel nuesu puntu d'aniciu.

Dexamos el coche nun crucie, pa pasando un pelín les 4 la tarde, ponenos a caleyar per una carretera pel mediu de los campos de golf, así que de xemes en cuando saldrános dalgún paisanín vestíu, enforma ridículu, tirando d'un carru.

Nun-y damos muncha importancia, y siguimos caleyando hasta'l crucie que señala pal pueblu de Vió. Equí, pa facer un pocu de gracia a la ruta, vamos pasar una pequeña portiella, y xubir en direición a unos depósitos d'augua, hasta facer cume nel Picu Vió de 314 ms, onde tendremos una vista guapa del conceyu de Xixón.


Dexando atrás el Picu Vió (314 ms)

Baxamos pel prau, hasta averanos a una viesca ocalito, la cual dexamos a la manzorga, y dempués de travesar delles allambraes, tornaremos a la carretera de nuevu, demientres fixámonos en que nel llau contrariu del monte, hai una especie de campu de xuegu de paintball o dalgo asína.

Siguiremos pela carretera hasta qu'agüeyamos que va pasar pente una viesca. Nel intre, supónse que tendríemos que garrar un camín a la esquierda, p'arrodiala y facer el finxu que teníemos pa güei, que nun ye otru que'l monte Cucureza.

Hasta esti puntu, llevábemos andao unos 35 minutos y tardamos unos 20 más, en danos cuenta que valía más siguir pola carretera p'arrodiar el monte y xubílu dende la otra fastera. La verdá, ye que faíse abegosu, siguir caleyos marcaos nos mapes, cuando cada prau tien allambraes (elléutriques o non) y portielles (ta mui de moda la portiella-somier) que zarren pasos d'usu comunales.


Vértice xeodésicu del monte Cucureza (303 ms)

Finalmente, dempués de saltar valles, allambres, alcontrar una piscina de barru y dar la vuelta hasta la carretera, dimos cola entrada al prau, onde taba'l naguáu vértice xeodésicu de 303 ms. Nun hai muncho más que cuntar, aparte de que taben les vaques perí pastiando, y el paisanu esnucáu escontra una vara yerba. Como nun gurgutó res, ficimos una semeyina col moyón de formigón y salimos cagando centelles, nun fuera qu'aínda llevásemos una camada palos.

Magar de recuperar la carretera meterémonos a la mandrecha per una portiella de madera, xustu enantes del pueblu de Pañeda Vieya, y garraremos al fín, una pista de tierra mui afayaiza pa bici montaña, y podremos pasear con tranquilidá arrodiando dellos regatos que conformen la riega la Barganiza.



Delles semeyes del agradable paséu per pista


Un hora esáuta llevarános el paséu, siempre per pista, con delles baxaes y xubíes, riegues a travesar, ... y que si nun fuera pol estáu ñubáu del día, daríanos unes perguapes vistes tanto a picos al Oriente, como al Aramo y macizu de Penaubina al Sur. Tamién alcontrarémonos con vieyes edificaciones, que supongo servirán a los militares eggpañoles pa práutiques ya que ta cerquino'l cuartel esi de cabo Noval.

Como a mi tampoco me va'l Rock Militar (como a Dixebra) y prefiero pasear al llau de les oveyes que ser una delles, pasamos fino d'esto, y anque pudimos garrar en dalgún momentu la carretera pola que vinimos en coche a la Barganiza, preferimos siguir en circuitu hasta aportar de nueu, a la carretera anterior saliendo xustu entre'l Picu Vió y el monte Cucureza.


Aportando a la Barganiza de nueu

Namái, nos quedaba dar pasu hasta la Barganiza, pa dar por finada esta primer ruta de Paula, na que caleyamos unes 3 hores (fadríase en menos, porque perdímonos delles vegaes colos caleyos zarraos) pa facer dalgo más de 9 kms (foron más de 11 kms coles pérdides) y unos 230 ms desnivel acumuláu.

Nesta ruta ficimos un vértice xeodésicu de Siero: Monte Cucureza (303 ms)

Ver progresos en: Retos montañeros

3 comentarios:

  1. Un paseín muy guapu que con compañeros de "viaje" como tú da gustu facer ... Y lo que me queda.

    ResponderEliminar
  2. Vértices al filo de los 30, que te parece para título de una etiqueta del blog?
    Que te vaya bien en la nueva aventura.

    ResponderEliminar
  3. Eeeeeeeeeeeeeeehhh, Fernan, nun me retires tovía eh!!!

    jajaja, ya verás la prósima entrada, creo que'l crestéu poca xente lu fizo, jajaja.

    Hai que facer de too

    ResponderEliminar