jueves, 17 de marzo de 2011

Folgueraxú (Cangas del Narcea) - Pena'l Cuervu

5 de Marzu de 2011

Track: Folgueraxú (Cangas del Narcea) - Pena'l Cuervu



Nun siempre salen les coses como tiénense pensaes. Magar de ser cansino enforma preparando les rutes, mirando la meteo,... esta vegada confundime de llenu camentando que la ruta yera cortina y que diba ser prestosu facela entera con ñeve, pero.... nun contaba cola ñevadona que cayera unes poques hores enantes y qu'inda nun colara del too del puertu cangués de L.leitariegos.

Asína que, dempués de dos hores de coche dende Xixón y un desayunín a la salida de Cangas del Narcea, aportamos enriba'l puertu detrás de la quitañeves, y preparámonos pa facer la ruta demientres el termómetru del coche marcaba -2º C. Esto ya daba a pescanciar que diba ser difícil la ruta y más contando qu'esta vegada, veníen con nós, xente que nun taba preparáu pa tala ascensión al Cuetu d'Arbás.


Intentando abrir buelga nel puertu L.leitariegos

El casu ye que ficimos media preba a abrir buelga pel Puertu en direición al Cuetu, pero diba ser mui complicada y dura l'ascensión, hasta pa los que dibemos preparaos pa ello. Asína que, pa dexar a la metá del grupu baxando a tomar vermús en Cangas, dexámoslo toos pa otra ocasión.


Valle d'Arbás

Pero como non, llevaba dalgo más preparáu por si les mosques, colo que pudimos caleyar un pocu y facer fame pa xintar per ehí. Pa ello tuviemos que baxar de nueu en direición a Cangas hasta topanos col pueblu de Bimeda, onde xubiríamos a Folgueraxú, p'ascender hasta la Pena'l Cuervu de 1305 ms.

Poro, p'arribar a esti pueblín saldríemos de Xixón, en direición Uviéu, onde siguimos pola As-63 en direición Grau, hasta'l final onde saldrémonos na salida de Cangas del Narcea y equí tomaremos la As-15, travesando parte de los conceyos de Salas y Tinéu hasta entrar en Cangas del Narcea onde pasaremos polos pueblos de L.lanteiru, Xavita, Portiel.la, Antráu, Tubongu, Vil.lar de Tubongu, Castrusín, San Pedru de Courias, Courias hasta aportar a Cangas del Narcea.

Llueu d'entrar na capital, tomaremos nun cruce la manzorga pa garrar la As-213, pasando polos pueblos de Sienra, L.lumés, Ponticiel.la y Bimeda onde al fín, tomamos a la mandrecha otra carreterina que n'infinites envueltes pasaremos pol pueblu de Bustiel.lu y el de Murias de Pontarás, hasta arribar a Folgueraxú (nunca meyor dicho polo arriba que ta).


Primeros pasos pela pista y el Caniellas presente

Asína pues, dempués d'aparcar como bien se pueda en Folgueraxú, saldremos al fin a usar les pates pa dalgo más que pa pisar pedales nel coche. Ensín más, xubiremos a la parte alta del pueblu, y tomaremos una pista a la esquierda, que sin mayores dificultaes, nos dirá amosando tol val.le d'Arbás cola ñube pegada al Cuetu d'Arbás y al puertu, d'onde nos tuviemos que volver.

En 20 minutinos tamos ya na Vega'l Cepu (1233 ms), onde supónese qu'hai una l.laguna (la de la Barraca), pero nun l'atopamos per nengún lláu, o taba mui bien tapecía pola ñeve. Nós siguimos a lo nuesu, y magar de facer la envuelta en direición al cumal de la Pena'l Cuervu, péganos de nueu esi vientín fríu, faciendo desapaecer la bona sensación térmica soleyera.


Aportamos a la vega'l Cepu y entamamos la xubida final

Poro, como nun hai ganes de pasar fríu, siguimos arista alantre, pasando pola pena Achalgas (nun mos pusimos a restolar a ver si cayía daqué valiosu) y bien ceo, aportamos al cumal y al vértice xeodésicu de la Pena'l Cuervu de 1305 ms.


Cumal de la Pena'l Cuervu (1305 ms)

Tres cuartos d'hora llévanos facer esti cumal, qu'a les clares, alcuérdanos por qué refugamos la intentona al Cuetu d'Arbás, ya que fai un cutu importante, así que toca sacar una semeyuca de grupu ya que nel día de güei, somos los borrinos: Diego, Pilar, Canta, Simón, Javi Rico, Carlos y yo, más el mio hermanu Gus y la mio cuñada, Sonia, más un collaciu más, Dani, que paez ser que tan animándose anguaño a descubrir l'ablucante rialidá d'Asturies, dempués de munchos añinos.


Baxando coloraos como pitinos

D'equí namái queda baxar pela otra fastera'l monte, per onde si pasamos al llau d'un l.laguna mediu xelada, y pocu más alantre de la capiya de Santarbás, fadremos otra envuelta ya en direición al pueblín de Folgueraxú (1100 ms).

Finalmente, llibramos el día "medianamente bien", colos 4,4 kms y 220 ms d'ascensión na hora y 20 minutos que tuviemos caminando, anque a dicir verdá lo meyor del día foron les cañes per Cangas del Narcea a lo postreru, onde había un ambientín bien guapu pa un sábadu pela mañana y dempués la fartura de rigor, con un cachopu como una llábana de grande.

Hai que dicir, que de primeres pa llevar a la xente al monte, hai qu'engañalos con fartures, y llueu ya deprenden a esfrutar de la propia montaña col bocata y el chocolate, jeje.


Camudando'l Camín dende la Pena'l Cuervu

Nesta ruta ficimos un vértice xeodésicu de Cangas del Narcea: Pena'l Cuervu (1305 ms)

Ver progresos en: Retos montañeros

No hay comentarios:

Publicar un comentario