jueves, 3 de febrero de 2011

Arangas (Cabrales) - Pica Torbina

31 d'Avientu de 2010

Track: Arangas (Cabrales) - Pica Torbina



Caberu día del añu 2010, y que meyor que cellebralu con una gran ruta, y dir facer una visita pol cordal del Cuera que sirve de llende ente'l conceyu costeru de Llanes, colos montañeros de Cabrales y les Peñamelleres. Lo raru ye qu'esti cordal nun tea envueltu pente les ñubes o la ñublina ya sea imposible d'esfrutar no paisaxísticu, como pasóme na ruta de Peña Blanca o nuna anterior al Torbina, na que tampoco pudimos ver práuticamente nada.

Así que, les mios ganes de meté-y man yeren abondes, poro una vegada más, aprovechando'l bon facer montañeru de Pangua, liélu n'otra entamada de les míes, pa facer la pica Torbina dende Arangas, pero cola intención de restolar pente los h.oos del Cuera, na gueta de dos cotes llanisques, como la Paré los Cuervos y la Pica la H.aba.

Si esto yera posible, teníemos que comprobalu, asi que salimos de Xixón mui ceo, pa garrar el camín más que comentáu hasta Arenas de Cabrales, garrando l'autovía del Cantábricu hasta Posada de Llanes onde tomaremos direición a Cabrales al traviés del Altu d'Ortigueru, y ya baxar a los pueblos de Canales, Carreña, Poo y a la fin Arenas, llugar onde desayunaríemos como bien se merecía un fin d'añu,... con polvorones... esto ye broma.


Entamando bien ceo n'Arangas (350 ms)

Cafetín aparte, tomaremos en Arenas la As-345 que nos dexaría en Arangas, onde pocu más allá de la ilesia, na parte drecha de la calzada tendremos un sitín bien guapu pa dexar el coche y ponese con xeitu montañero. Inda ta pelín escuru, y casi'l sol nun alborez, pero ye'l día nuechevieya y tampoco tamos pa llegar a casa a les mil, así que ponémonos a caleyar a les 9 y cuartu la mañana, en direición a la ilesia (con texu guapu como non) que dexáremos abaxo, y d'ellí garraremos caleyu siempre en xubida.


Vamos dexando Arangas embaxo y vemos la Pica Peñamellera

Esti camín bordiará la pica Arangas, hasta dexanos nes cabañes de Las Vegas, onde al travíes d'una senduca xubiremos hasta l'entamu d'un pedreru. Equí sería'l crucie, onde tiraríemos hacia la mandrecha, empobinándonos a la xubida natural al Torbina, pola braña'l Gobiu, pero nel nuesu casu, vamos siguir penriba'l pedreru, en direición a la paré del Cuera, pa garrar pasu n'El Cantu, algamando'l final de la paré a unos 1130 ms.


Semeya de la xubida a güevu dende Arangas

Son poco más de les 11 y tamos na entrada al mundiu xabaz del Cuera. Acabamos de facer unos 780 ms de desnivel en menos de dos hores, y ente nós, tenemos dos visiones bien dixebraes: detrás nuesa, amuésanse impresionantes tolos Urrieles (Castil, Urriellu, Neverón, Albos, Cabrones, Torrecerréu,...) y pal otru lláu, tenemos una infinidá de h.oos, polos que tenemos qu'orientanos pa facer eses dos cotes tan poco nomaes como son la Paré los Cuervos y la pica La H.aba.


Superamos la muria'l Cuera viendo su inmensidá de h.oos y Picos detrás nuesa

Nun tenemos mui nidio, per onde entamar, así qu'averámonos pente la ñeve a la Braña'l Cantu, que ye lo primeru qu'agüeyamos y ya de primeres dámonos cuenta del mal estáu de la ñeve, dura penriba y blanda perbaxo, teniendo que pisar como un pitín pa nun fundite hasta la rodiella.... otra torga a sumar.


Espalda blanca y Peña Blanca, jeje

Así que, dexamos esta braña a la mandrecha y siempre en direición NO, vamos dir travesando h.oos mediánamente grandes, intentando nun perder muncho altor nellos, hasta ver a la nuesa manzorga la braña de Tornallás metía nuna gran vega. Darréu ya sabemos que la paré los Cuervos alcuéntrase enfrente nuesa, y que la xera será encumase na cota más alta qu'acolumbremos.


Braña de Tornallás y Paré los Cuervos

L'oxetivu taba claro, pero'l trabayu a facer al final nun foi tan amigable, y ye que la xubida a esta cuarta cota de Llanes, foi de lo más abegosu, tornándose en dellos momentos hasta peligrosu, pola cantidá de profundos h.oos, torques en dalgún casu, y polo afiláu de la caliza, que facíanos ser funambulistes nos más de los casos, pisando con un pie nuna cuchiella y con otru na siguiente y pentemedios furacos d'entre 1 y 5 ms.


Perabegosu acesu a la Paré los Cuervos (1147 ms)

A posteriori, col gps en casa, ya pude saber cuala yera la mayor cota d'esta Paré los Cuervos, pero nel intre, trepamos y destrepamos milenta h.oos y cuchilles a la gueta del altor másimu. Dende qu'asomáremos el morru nel Cantu, hasta los 1147 ms de los Cuervos, pasaren casi hora y media y per delantre teníemos el siguiente oxetivu, la Pica La H.aba, xustu a metá de camín hacia'l cerru Torbina, que nun vos podéis imaxinar lo lloñe que taba.

Del nuesu deambular per esti espaciu ente una cota y otra, nun se si comentar dalgo más que... nin se vos ocurra meteros equí, ye una fastera de tarrén, completamente estrada de h.oos y torques peligroses, con continos destrepes y trepes per cuchilles afilaes, nos cuales nunca sabes onde vas tener un fallu y matate. Toi diciendo esto mui en seriu, les condiciones p'avanzar son pésimes.


De los pocos pasos tranquilos del día cola pica la H.aba más cerquino

Dicir, que nun llevéis a xente sin esperiencia n'esguilar, porque yo tuve en más d'un momentu, cagándome en too, por meter a mi collaciu Pangua per ellí. Menos mal que tien un calter positivu, y siempre va siguiéndote con una sorrisa, anque tea pasándolo tan mal, como lo pasamos. Y ye qu'equí daste una hostia, y nun t'alcuentren nin los merucos pa xintate, y nun quiero pensar nesti llugar ensín gps y con ñebla, tas muertu de xuru. Siendo sinceros, podemos tar nun de los sitios más vírxenes d'Asturies, solo hai que dicir qu'alcontrámonos con un xabalí, que tranquilamente pasó a lo lloñe, como diciendo y estos que pintarán per equí.

Nun se como, fuimos orientándonos y llegamos (mirando pal gps tol tiempu) a un puntu en que veíamos que la xubida a la pica la H.aba, taba a tiru, así que pusímonos a ello, y tuviemos que trepar, con dalgún pasu mui duro pa nun arrodiar más h.oos, hasta dar cola cota de 1176 ms d'esti tercer cumal de Llanes.


Nel cumal de la pica la H.aba (1176 ms) y Torbina a lo lloñe

Son poco más de les 2 de la tardi, y llevamos casi dos hores dende la Paré los Cuervos, lluchando nun tarrén adversu a más non poder. Mentalmente, ye casi más duro que físicamente, siempre contando con que seas capaz de movete fácilmente por sitios mui complicaos. Dende equí riba, pescanciamos lo negativu de siguir colo que sería un cresteríu hasta'l Torbina, así qu'hai que baxar hacia les brañes que vemos nel gps: la de la H.aba que ya dexamos atrás, y la de Riaña, que tenemos xusto embaxo d'otru segundu cumal a unos metros tan solo.

Esti segundu cumal ye la Cabeza Riaña (1201 ms), ya perteneciente a Peñamellera Alta, y que namás facela, ponémonos a baxar hacia la so braña, a partir de la cual, tendremos a priori, un andar más cenciello, con h.oos amplios, nos que podremos avanzar más rápidu.


Baxando de la Cabeza Riaña hacia so Braña y amplios h.oos de camín a Torbina

Magar d'esta baxada pela Paré del Combo, ya entamaremos, lo que sería una ruta más normal, con ñeve blando, teniendo qu'abrir buelga con dificultá y esfuerzu, pero al menos facemos metros bien aína, y sobretou en cuanto decidimos dir blincando de cotolla en cotolla, fuimos a ponenos na bas de Torbina, muncho enantes de lo que camentábamos.


Pangua recuperando fuercies de cara l'ascensión a Torbina

D'equí palantre, escaecímos tol cansanciu, toles dificultaes, tol tarrén perabegosu,... y namái pensamos.... nel bocata, jaja. Así que, tiramos p'arriba como ñus y encumamos la cota más alta de tol cordal de Cuera, nun tris, p'azotar la mochila nel vértice y tar más d'un bon ratu, mirando ensín más pal cielu, pa la mar, pa les montañes que nos arriodaben en toles direiciones,... Tar l'últimu día del añu nuna posición asemeyada, quiciás yera'l broche a un añu montañeru de primera.



Dende la pica Torbina... E: Lliñu, O: Peña Blanca, S: Urrieles y N:Llanes y la mar

Magar d'estos pensamientos, llegaron otros de fae más tiempu, sobretou alcuérdome de la primer vegada que vinimos al Torbina... Diego, Simón, Rolo, yo y Carlos, que daquella nun taba preparáu y cola xubida hasta Entrambospraos, ya casi nos muerre colos kilos de más que soportaba.


Cume del Torbina (1312 ms)

Cuando quise dame cuenta, Pangua taba nel segundu cumal, pa mirar pa la costa, así que fui corriendo hasta ellí, onde ficimos dalguna semeyuca pegándonos con un montón de fierru rotu (qu'había per ellí en forma de cruz), y dempués de facer un pocu l'anticristu, tornamos al cumal cimeru del Torbina, a xintar tranquilamente, que ya yeren casi les 4 menos cuartu, y había fame abondo.

Ensín perder muncho más tiempu, ya que llevábemos más de 6 hores de ruta, entainamos a xintar, y aniciamos la baxada lo más rápidu posible, anque esta al final ficiérasenos dura, llarga y pesada a más nun poder. Los pasos, nos fueron guiyando al traviés de dellos h.oos que bordiaben el Picu Llacia, hasta atopanos na braña del Gobiu, onde caleyamos pente la ñeve blando, faciéndose un duru camín hasta la baxada por Entrambospraos.


Braña'l Gobiu y Pangua "baxando" por entrambospraos

A partir d'equí, baxaremos tola muria'l Cuera, n'envueltes, hasta endirixinos hacia'l pedreru que usáremos, cuantayá, de xubida hacia'l Cantu. Dicir que na baxada'l cansanciu yera tan grande que tuviemos que parar, ya que Pangua mareábase,... nada que nun igüase un pocu de turrón de chocolate. Nota: La semeya ye posterior col xubidón del azucre nes venes.


Última despedida a los Urrieles: esi Picu y Cabrones-Torrecerréu con ñubes

Con poco más de senderu, y posterior pista en Las Vegas, aportamos de nueu a Arangas cola visión del atapecer nos Urrieles, dempués de 8 hores y cuartu de ruta, na que ficimos 16,5 kms y superamos un desnivel positivu de 1556 ms y otru tantu de baxada.

En resumen, la ruta ye mui potente, pero atristayáu, tengo que dicir, que nun ye afayaiza pa tolos públicos, polo esixente físicamente, mentalmente y téunicamente nos puntos ente la braña Tornallás, la Paré los Cuervos, Pica la H.aba y braña Riaña, nun ye pa nada encomendable por mi parte. Avisaos quedáis, jeje, aún así espero que vos prestase.


Camudando'l Camín dende la xubida'l Cuera

Nesta ruta ficimos la tercer y cuarta cota de Llanes: Paré los Cuervos (1147 ms) y pica La H.aba (1176 ms), asína como'l vértice xeodésicu de Peñamellera Alta: Torbina (1312 ms)

Ver progresos en: Retos montañeros

2 comentarios:

  1. Con tanto aviso que nos das, mete mieu meterse por esa zona. Que ganas tengo de subir al Turbina que no lo conozco pero hay que mirar por donde me meto

    ResponderEliminar
  2. Hostia, non eh... nun quiero echar a naide p'atrás. La xubida a Torbina nun tien nada d'especial, ye más nun bon día como'l que tuviemos ye una auténtica maravilla, eso sí, meyor xubir por onde baxamos... Entrambospraos, Gobiu,... ehí sin problemes, ta más que pisáu.

    L'otru ye casu aparte, esa fastera'l Cuera ye la más xabaz y virxen qu'hai. Nun encanmiento a naide a metese na Paré los Cuervos nin pa la Pica la H.aba, pero a Torbina, ensín nengún problema de verdá

    Un abrazu yonatan

    ResponderEliminar