jueves, 22 de julio de 2010

Caín (Valdión) - Dobresengros - H.orcada d'Arenizas Bah.as - Arenizas - Vega Urriellu (Cabrales)

9 de Xunetu de 2010

Track: Caín (Llión) - Vega Urriellu (Cabrales)



Segundu día de travesera, alborecemos a les 7:30 p'almorzar, nel albergue, y les primeres sensaciones personales nun podíen ser piores. Nun dormí res en tola nueche, calor de coyones insoportable y sudando a más nun poder. Preparamos tou, y dempués de despedinos de Mariano, garramos les mochiles, esta vegada les de 60 litros, enllenes d'hestories pa dos díes de travesera.


Partiendo de Caín

Travesamos Caín en direición al pueblu de Sesanes, pa travesar el Cares na Ponte Grande y garrar ellí, el senderu del Seu Mabro. El día pel momentu ta murnio, lo cual agradecemos enforma, ya que sabemos que'l pesu la mochila, el calor soberanu y el desnivel a salvar, va facenos pasar un día pelín h.odíu. Colo que de primeres pensamos que tar con borrina va facilitanos la xera, pero alcontrámonos col Seu Mabro, un "senderu prestosu" que nos va dexar na canal de Dobresengros con ganancia d'altor pero tamién con una moyadura pa entamar, jeje. Eso sí, les vistes de Caín abaxo nuesa pagan la pena.


Entamando a dexar Caín abaxo nel Seu Mabro

Enllazamos cola canal de Dobresengros, dando los primeros pasos pegaos a la riega Casielles, tratando de facer furrular les pates, tovía cargaes del día anterior. Esto algámase pasína a pasu, y más nesta canal na que cada pasu y cada metru d'altor ganáu cuesta lo suyo. De los 450 ms de Caín, escaecémonos rápidu, pero tamién dámonos cuenta de que nel primer descansu nuna fonte a 700 ms, la ganancia ye insana completamente, y más camentando que l'oxetivu cimeru del día ta a 2345 ms, no que nómase la H.orcada d'Arenizas Bah.as.


Sofriendo na Canal de Dobresengros

Poca más hestoria tien la canal de Dobresengros más que baxar la cabeza, ponése en modu ciclista, y tirar de reñón y de paciencia, pa dir ganando altor pocu a pocu. Tampoco les vistes podíen distraenos de mirar continamente al suelu poro hasta los 1500 ms, concentrámonos en caleyar y xubir desnivel.


A la fin abriendo'l día pente la ñebla reinante

Magar d'esi desnivel, ya encomencipiamos a dixebrar dellos picos y parés (Dobresengros, Cabrones, Torrecerréu,...), que facíen más fácil el camín y dexáben a les clares que tábemos averándonos al colláu (1954 ms) que da pasu al H.ou Grande y da por finada lo que podría nomase Canal de Dobresengros.


H.oyo Grande con Tesoreru, Picón y Llambrión detrás

A partir d'equí tenemos dos sensaciones positives: les ablucantes vistes y que ya dibemos dexar de xubir y xubir desnivel, y una mui negativa: tolo que baxábemos diba tocar xubilo. Aún así, cola mayor sudada de la nuesa vida, el H.ou Grande foi un descansu necesariu pa xintar dalgo, quitar la camiseta que chorriaba y agüeyar en toles direiciones faciendo una cosadiella de cada picu qu'acolumbrábemos.


Baxando a descansar dempués de la canal Dobresengros cola Torre la Palanca detrás

Darréu tócanos entamar la xubida final a la h.orcada, y nun va ser fácil, ya qu'aparte'l cansanciu, el tarrén nun ye de lo más fácil. Cuando nomen Arenizas sedrá por dalgún motivu, poro tenemos que salvar casi 500 ms de desnivel al traviés, de "pedreros" mui sueltos casi d'arena, que faen dar un pasu p'alante y resbariar dos p'atrás.


Xubiendo a la H.orcada d'Arenizas Bah.as nun caberu esfuerzu

Faese pesáu, y amás de xemes en cuando hai que facer buelga por ñeveros, pero les ganes d'aportar na h.orcada, xintar y finar d'ascender son munches. Asína, que-y damos duru, y vamos faciendo camín demientres dexamos a la nuesa manzorga la Torre Coello y el Tiru L'Osu, p'averanos poquín a pocu a la propia H.orcada d'Arenizas Bah.as, pasu entre estos anteriores y los Picos d'Arenizas.


Cola Torre Coello y el Tiru L'Osu enriba

A la fin, con un cansanciu perimportante, algamamos l'oxetivu cimeru, y l'Urriellu recíbenos ente una mar de ñubes y mos diz que nos afayemos nos sos dominios. Ye un momentu mui esperáu durante tol día, y pa dalgunos de nós, durante munchu tiempu, ya que nun lu vieren en direutu enxamás.


El Picu dende la H.orcada d'Arenizas

Atrás queden 6 hores y media d'ascensión y casi dosmil metros de desnivel ganáu con esfuerzu y munchu, munchísimu sudor. Cuantayá quedó, el seu mabro o cada pasu inicial pola canal de Dobresengros, nel que xubir 100 ms d'altor yera una xera cansina y abegosa. Yeren casi les 3 de la tarde y había que ponése a facer los bocatas tiraos pente les piedres y descansar al menos un ratín, pa siguir camín hasta'l refuxu de la Vega Urriellu, 400 ms abaxo nuesa.


Na H.orcada al fin dempués de 6h y media

Pero como non, mi afán tachador de dosmiles asturianos, fae qu'esta travesera nun fuera una ruta de trekking simplemente, había que xubir dalgún picu, y nesti casu, optamos por xubir a los picos d'Arenizas o a dalgún de los 6 cumales, sigún el club 111 de Picos. Asína qu'animámonos Simón, Fernan, Pangua y yo, y entamamos a xubir al primer cumal per un de los piores tarrénes pa trepar nos que tuve. La roca ta más que rota, y cada pasu que se pon o cada agarre que se toma tien de ser sele y con munchu güeyu de nun tirá-y al d'abaxo nengún trozu argayáo.


Casi na primer Areniza y el "pasín" de la segunda a la tercer qu'acoyona

Xubimos a la primer Areniza ensín mayor problema, y su cota de 2446 ms fae'l mayor altor de la travesera, hasta qu'un cuartu d'hora dempués ponémonos ya nel primer cumal de la segunda areniza, dempués d'un destrepe pela arista de la primer y una xubida pela arista de la segunda, siempre y dígolo otra vegada con munchu curiáu, por mor del estáu horrible de la roca.

La mayor dificultá de llegar al cumal más altu de la segunda areniza ye un pasín aéreu por ambos llaos, asína que tiramos d'equilibriu o ponénse les manes pal suelu y a cuatru pates como Pangua, y p'alante. Simón tiró de sensatez, como siempre, y esperónos sentáu na más amplia y segura segunda cota de la segunda areniza.


Un poquín de cococo nel pasu a la segunda Areniza

Agora sí, los 2505 ms de la segunda Areniza facían cota superior de la travesera y tamién de Simón y de Pangua hasta'l momentu. Tornamos hasta Simón, ya que la tercer areniza yera demasiáu pa güei y ellí sacamos les semeyes de rigor nel cumal, y col Picu al fondu.


Na segunda Areniza ensín Simón y con él pa compensar, jeje

Camentando que tenemos a tolos demás collacios na h.orcada esperando, baxamos pola mesma arista hasta la primer areniza y d'ellí, atopámonos na h.orcada colos demás, que taben más que descansaos y mediu sobaos. Nós quedámonos coles vistes que tuvimos enriba y preparamos les mochiles pa siguir, ya por fin, cola baxada a la Vega Urriellu.


Vistes dende la segunda Areniza


Esta faise como toles baxaes, cuando vas ya cansáu, ye dicir dexándote dir, y eso ye hasta peligrosu, porque dexes de tar sollerte a lo que ta baxo tos pies, y tropieces ca pocu. Pero bono, pa da-y dalgo de diversión envede arrodiar el H.ou Sin Tierra, decidimos baxar "esquiando por él", y así amás de dalguna culada fina, quitámos-y tiempu a la baxada.


Baxando al H.ou Sin Tierra

En tol camín namás que tenemos una xubida que ye dende'l propiu h.ou a la gargantada del mesmu nome, la cual nun son más que 50 ms d'acensión pero dan por c... como si xubiésemos otru picu más. Ya d'esti pasu, acolumbramos a lo lloñe'l refuxu, debaxo del Urriellu, el cual a cada pasu amúesase más grande ya impresionante.


Aportando a la gargantada del H.ou Sin Tierra pa baxar al refuxu a la fin

Otres casi 10 hores facíenmos finar la segunda estaya de la travesera de Picos, dempués de caleyar casi 14 kms y superar 2450 ms de desnivel acumuláu, baxando otros 940 ms en total. La verdá ye que foi una ruta durísima, que sumada a la del día anterior, nada bono podía traer pa los músculos cansaos de les pates.

Asína, que tocaba intentar asease na fonte xelada de la vega Urriellu, camudar la ropa, echar unes cerveces, y axuntáse con dos collacios más que veníen dende Pandébano a xunise a los dos díes que quedaben de travesera, enantes de cenar y dir pal camastru, onde durmir tornóse otra vegada más dalgo imposible pa mi.

Nun pueu pasar esta entrada ensín amosar delles semeyes, nel posíblemente llugar más máxicu de toa Asturies y con meyor atapecer. Que valgan pa que la xente vea lo que se pierde ún, sinon esfruta de la montaña asturiana. Tan solo ello, fai esnalar l'ánimu pa facer dos díes más al traviés de picos.

Continuará.... na tercer estaya


El Picu y el Neverón

Atapeciendo na Vega Urriellu

Nesta segunda estaya de la travesera ficimos 2 dosmiles de Cabrales y pertenecientes al club 111: les dos primeres cumes de los Picos d'Arenizas (2446 ms y 2505 ms)
Ver progresos en: Retos montañeros

5 comentarios:

  1. esta siendo una pasada tio
    no tengo palabras, que envidia.

    ResponderEliminar
  2. jejeje, nun sabes bien lo que sufríose esti día, nun dibes tener tanta envidia, jeje.

    Ye broma, l'añu que vien nun te la pierdas tio.

    ResponderEliminar
  3. Camudando'l camin pensando ya en la de 2011. No se si podrá ser mejor que la de este año. Pero como dice Wayoming, seguro que sí.

    ResponderEliminar
  4. Polo que tuvimos falando esti domingu, me paez que seremos capaces de superanos, jeje

    ResponderEliminar
  5. no lo dudo.
    el entamu del añu q vien ye espetacular..... y ya sabes Berto, dexa algo interesante pa la estaya cabera. Así no habrá excusa pa abandonar.

    ResponderEliminar