viernes, 11 de junio de 2010

L'Angliru (Riosa) - Cordal de L'Aramo

30 de Mayu de 2010

Track: L'Angliru (Riosa) - Cordal de L'Aramo




Camiento que ya perdí la cuenta de les vegaes que tuve nel Aramo, unes cuantes yendo de monte y otres yendo con mio pa a la gueta de setes, anque siempre al final acabo xubiendo dalgún picu per ellí.

El primer intentu, foi cuantayá, e intentábemos xubir a La Gamonal dende la curvona Cobayos, pero yeremos inespertos (tampoco ye que seamos la hostia agora), y acabamos nel colláu de Brañacé, ente L'Aramu y la Mostayal. Ellí vimos un cartelu que ponía Gamonal, y aún tuvimos los coyones de perdenos y dar tola vuelta a L'Aramo y casi finar en Bermiego. Nun foi un bon aniciu, jeje. Vaya soba caleyar nos metimos Simón, Raúl y yo.

La siguiente ya dibemos intentar esta ruta: La integral de L'Aramo, y quedámonos Raúl y yo, en 3 de los 5 picos, pero cola sensación de qu'arrodiar nun mos valió pa facer menos esfuerzu ya que metímonos nun tarrén pelín complicáu ente Covarriondes y el Cantu les Bizarreres y ficimos más de 7 hores de ruta.

Pero esta vegada sí, queríemos facer los 5 picos más altos y conocíemos L'Aramo. Asína que la Gamonal, Moncuevu, Gamoniteiru, Les Xistres y Barriscal diben caer sí o sí, a pesar de les 7 hores y media qu'anunciaben en dalgunes páxines.

Como siempre, partimos de Xixón pola autovía (si se pue nomar así) "Y" y arrodiamos Uviéu en direición Llión, hasta garrar la salida de Soto Ribera. Ellí travesamos esti pequeñu conceyu (La Ribera) pa entrar en Morcin onde pasaremos pel pueblu de La Partayera enantes de garrar direición Riosa, pasando por Les Maces, Llugar de Baxo, Llugar de Riba y a la fin llegaremos a La Vega.

Equí quedé col collaciu Pangua, pa xubir a L'Angliru, onde entamaría la ruta. Dempués d'un café y la xubida en coche, dexamos al mio pa, en su gueta particular de setes pela zona. Dicir qu'hai que tener paciencia pa ello, ya que vino a sabiendes de les 7 hores y picu de la nuesa ruta. Supongo que tuvo entreteníu igualmente, anque a la fin nun alcontró nin pa una tortiella, jeje.

Ensín más, salimos del aparcamientu de L'Angliru, pente la borrina, y a sabiendes d'onde ta'l nuesu primer picu, tiramos nesa direición, ensín mirar muncho pal gps, hasta que dámonos cuenta de que desviámonos un pelín a la mandrecha. Na, que nun s'arregle igüando la direición y entamamos a xubir a la Gamonal, la cual damos preste en media hora, faciendo les semeyes de rigor.



La Gamonal y la so cima (1714 ms)

Nun esperamos muncho más, ya que nun vemos casi na, asína que ponémonos a baxar de los 1714 ms de la mayor cota de Morcín, empobinándonos al valle siniestru, demientres el día va abriendo puquiñín a puquiñín. N'otru ratín a bon pasu, atopámonos na fonte Barrera, onde nos marca l'aniciu de la siguiente ascensión, quiciás la más guapa de toes pol canalín final que tien el Moncuevu.


100 % Pangua na cima'l Moncuevu (1724 ms)

Na cume del Moncuevu (1724 ms) picamos dalgo pa recuperar fuercies a pesar de llevar tan solo poco más de 1 hora y media de ruta. Les vistes ya son bien guapes, cola Gamonal que dexamos atrás, y vemos al fondu parte del Macizu d'Ubina, col grupu de Siegalabá-Tapinón, el cual siempre confundimos col grupu d'Ubina-Fontán, cuando vamos nel coche pola AS-II. Agora dámonos cuenta de que nun ye así. Tamién amuésase impresionante la Pena Ruea, en mediu d'ambos grupos.


L'Aramo col Macizu d'Ubina al fondu

Magar de la baxada del Moncuevu na que nos equivocamos un par de vegaes, tenemos por delantre'l mayor averamientu al siguiente picu, el cual será'l Gamoniteiru, feu con ganes, por mor de la cantidá d'antenes de telefonía y televisión qu'alberga nel so cumal. Facémoslo así, pa dexar un picu más averáu al final de la ruta como ye'l Barriscal y facela circular hasta L'Angliru.

Asína pues, pasamos al llau de la Braña de Vallongo y tomamos la fastera ocidental del Barriscal, como camín a siguir, xubiendo d'altor pero poquín a pocu, dende Teicieyu hasta'l cumal de La Teya, onde ya veremos el Gamoniteiru con tol percal que tien enriba.


Gamoniteiru (1776 ms posibles, imposible sus 1791 ms pol cercáu)

Los nuesos pasos nos llevarán a baxar pola Florida hasta La Cruz del Fresnu, onde xubiremos a degüeyu pela falda'l picu, hasta alcontranos con un camín primeru, y dempués una carretera que nos dexará nel cumal "posible" del Gamoniteiru a 1776 ms, ensín poder tocar el vértice xeodésicu a 1791 ms ya qu'hai un cercáu que lu impide.

Nun pasamos muncho na cume, falando de lo feu del picu, y tiramos pal techu de Riosa, el cual ganamos en 20 minutos tan solu dende'l Gamoniteiru, dempués de pasar por cerca del pozu suciu del edificiu. Muncho curiáu, que nun pue dar más ascu esta zona, val más baxar un pelín más d'altor y pasar lloñe de la gochada y del golor insoportable. Ascu en xeneral, el Gamoniteiru.


Nel Picu Les Xistres (1766 ms)

Les Xistres (1766 ms), picu de varios cumales, nos que se pue xintar con tranquilidá, y reposar les pates de dempués de 4 hores d'andar ensín parar. Ponémonos a ello, ensín parar de falar. Ye increible, la cantidá de coses que puen falar dos persones soles y nun aburrise en nengún momentu. La verdá ye que la montaña compartida con dos o con quince ye un llugar onde tratar bien de temes.

Darréu de la xinta, yeremos conscientes de que'l cansanciu acumuláu diba pasanos factura de xuru, pero tamién saber que nun vimos más qu'una seta en tol camín, nun yera una bona señal pal mio pa. Asína que podía tar más qu'aburríu, y tiramos rápidu a facer el caberu finxu del día.

Pa ello, baxamos al Xugu la Bola, y d'esta braña vamos ganando altor pocu a pocu al traviés d'una zona de h.oos nomada la Xinestal. Ya vemos el final cerca, poro siguimos xubiendo y llibramos la Peña Robles la cual dexamos a la mandrecha (si llego a dame cuenta que yera cota de Riosa, nun la dexo, quedará pa otru día seteru) pa da-y preste al Barriscal de 1721 ms en 5 hores y cuartu.


Nel Barriscal (1721 ms)

El cumal nun ye demasiáu prestosu, pero les vistes en toles direiciones si que ta bien. Facemos la semeya de "fin de ruta", y facemos una baxada llarga y penosa hacia Vallongo, pa ellí tener que xubir a un colláu, la cual mos cuesta como si fuera un picu más. Ellí al fin, vemos otra vegada L'Angliru, que mos da un pelín d'ánimu p'apurar y facer tola ruta ya por camín sin perda en 6 hores y diez minutinos.

Con esta integral, dexo ya L'Aramo como completáu, a falta de rutines d'acompangamientu a mio pa, mientres fae'l so llabor micolóxicu. Resumiendo, ficimos 15 kms en pelín más de 6 hores, nos qu'algamamos los 5 picos más altos del cordal de L'Aramo, con un perimportante desnivel acumuláu de 1300 ms.


Nesta ruta ficimos munchos retos:
Picu La Gamonal (1714 ms) techu y vértice de Morcín y tercer cota de Riosa
Picu Les Xistres (1766 ms) techu de Riosa
Picu Barriscal (1721 ms) segundu cumal de Riosa
Picu Gamoniteiru (1776 ms posibles) vértice xeodésicu de Quirós
Ver progresos en: Retos montañeros

2 comentarios:

  1. Hola Berto Xuan:
    Has decatate que L'Aramu y Bermiegu tán mal escritos. Anque nun paezan asturianu por nun finar n-u, correutamente son L'Aramo y Bermiego.
    Pela fastera central astur hai munchos topónimos finaos n-o y non n-u. Ye un erru intentar "asturianizalos" cola u cuando ye asina'l so nome.
    Un saludu, Bertu.

    ResponderEliminar
  2. Mil gracies poles correiciones.

    Saludos

    ResponderEliminar