miércoles, 17 de marzo de 2010

Seroiro (Ibias) - Pico da Golada - Dolmen de Seroiro

14 de Marzu de 2010

Track: Ruta del Dolmen de Seroiro - Pico da Golada



Por primer vegada avérome a la fastera ocidental d'Asturies y más en concretu, a la lleende ente los conceyos de Cangas del Narcea ya Ibias. Pa ello, madrugamos enforma y salimos de Xixón so les 7 y media de la mañana, arribando a Cangas dempués de facer ruta pola costa, hasta Sotu'l Barcu, onde nos salimos de l'autovía hacia Pravia, pa siguir hasta Cornellana, onde garraremos la carretera que nos empobinará hacia'l conceyu del Narcea.

Dempués d'hora y picu de conducir, paramos poco más alantre de la capital, pa mercar pan y tomar un cafetín na cafetería qu'hai na panadería del pueblu de Pinl.lés. Dicir qu'eiquí quedáramos Simón y yo, col otru miembru del grupu, Pangua, que fadría'l total de la escursión.

Con dalgo más de fuercies pa siguir, conducimos en direición al puertu del Pozu de las Muchieres Muertas que pocu o nada tien que ver con muyeres, como se puede ver nel so significáu toponímicu: ¿Muchieres Muertas? Paez graciosu, pero ye lo que tien castellanizar lo que nun se tien por qué?

Total, qu'otros 45 minutos de coche, pasando polos pueblos cangueses de La Riela, Yema, Veiga, Tremáu del Coutu, Auguera, Veigadhorru y Monesteriu hasta facer puertu, y entamar a baxar hasta'l cruce de Folgueiras da Viouga, un par de kms enantes de Seroiro, ya nel conceyu d'Ibias.


Entamu de la ruta col Chao del Rozo detrás

Como podéis agüeyar, dende Xixón ye un pelín de paliza llegar, pero paga la pena, porque nun día espeyáu como tuvimos, les vistes de los valles ocidentales son increibles, al igual que de les últimes estribaciones del cordal cantábricu. Asína, que dempués d'aparar el coche al llau de la pista que sal hacia Folgueiras y preparase pa la ñeve qu'acolumbrábemos nos altores, garramos esa mesma pista, pa visitar el pueblu semiabandonáu del regueiru da Viouga.


Folgueiras da Viouga

Ellí podremos, observar dellos horros con simboloxía inda bien cuidada y toles cases de teyáu de llosa de pizarra, fináos de forma peculiar zarrando a dos agües cruciando les lloses. Caleyaremos peles sos cais, hasta tornar a salir a la carretera, onde dempués de travesala, tomaremos una pista, que continúa l'ascensu que ya entamáremos na cota más baxa de la ruta, Folgueiras (582 ms).


Detalles del ocidente astur: Teyáu de pizarra y flores d'agua nos horros


Namái que vamos ganando altor, podemos esfrutar de mui bones vistes de los valles d'Ibias y de parte de Galiza más al fondu. Hai que dicir que tuvimos muncha suerte por momentos col día, ya que la ñevada de la nueche anterior, fizo muncho más divertida la ruta, viendo como al dir xubiendo de cota, alcontrábemos más ñeve nel camín.


Haxa Salú, col Valledor detrás

Siguimos pola pista ensín pérda, hasta llegar a la Fonte del Galo, que sigún diz la tradición: bien averáo alcontrábase la Fonte da Pita; manando agua frío de la primer fonte y de la segunda, agua calecio. Pocu dempués, tomamos ya direición a un colláu, xubiendo per un pedreru cuanto menos ablucante, pola so estensión, y nel nuesu casu, pola cantidá de ñeve que tenía.



Ablucante pedreru na xubida a la braña de Folgueiras

Hai que dicir, que nesti puntu, zarrósenos el día, y tábemos pasando un fríu perimportante, poro aumentamos pasu, y encomendámonos a Xuan de la Borrina, porque'l sol ya facía tiempu que nun lo veíamos. Darréu que llegamos al colláu, pudimos ver la braña de Folgueiras a unos 1300 ms d'altor y dempués de tomar dalgo d'alimentu y sacar dalguna semeyuca, aniciamos l'ascensión al Rozo, con ñeve abondo baxo los nuesos pies.


Cruce de caminos na Braña de Folgueiras



N'ascensión al Chao del Rozo

Sin mayor dificultá, que'l fríu y el desnivel que tábemos ganando, llegamos al Altu'l Rozo (1390 ms), onde tuvimos unes vistes privilexiáes de los Ancares, ya que teníemos suerte y taba abriendo'l día.


Nel Altu'l Rozo colos Ancares a nueses espaldes


D'equí al vértice xeodésicu que copa'l Pico da Golada, nun mos quedaba práuticamente res, poro xubimos a facer les semeyes de rigor y porque non, a pasar un pocu más de fríu, si cabía, que va ser que si. La cume nun ye más qu'otru pedreru, pero ta bien xubir, pa poder acolumbrar en redondu toles vistes bien merecíes: Los Puertos, valles de Cangas, Muniel.los, Tormaleo, Os Ancares,...


Papando bon fríu nel Pico da Golada (1420 ms)



Vistes del ocidente astur

Nesti momentu, decidimos, baxar un poco más na nuesa ruta, hasta atopar un sitín resguardáu pa xintar onde asoleyar un pelín, y alcontrámoslo, no que se llama la Fonte de Laméi, que fae cruce ente la nuesa baxada, y la pista que vien de la Braña Pedrosos. Dempués de la xinta, con pan de Pinl.lés, empobinámonos hacia'l final de la ruta, cola visita al pueblu de Seroiro y al so dolmen funerariu.

L'últimu alcontrámoslo dempués d'una baxada bien pindia, que nos dexa nuna viesca, na qu'hai qu'andase con curiáu pa nun perdese, y una vegada que la damos por cruciada, alcontraremos una pista con cartelu, que mos obliga a tomar un senderu hasta alcontrar el famosu dolmen.



Dolmen de Seroiro


Nun tengo muncho que comentar, porque nun entiendo demasiáu y tampoco ye que seya una cosa espeutacular, pero-y da un toque más d'atención a la ruta en sí, y fae que sea más interesante. Tornaremos pel mesmu camín, y garraremos la pista hacia Seroiro, pasando un calor importante, y cola sensación de pasar durante'l día, d'una nevera a un fornu, sigún xubimos per una vertiente del monte y baxamos pola otra.


Seroiro y detalle d'horru en Seroiro


Pocu más de caleyar mos quedaba hasta ver debaxo nuesa'l pueblu de Seroiro, el cual travesamos pente delles caleyes, que si non somos a escoyer bien, zamparemos carretera durante casi un par de kms cuesta riba hasta'l cruce onde dexáramos el coche.


Camudando'l Camín nel ocidente astur


En resumen, dicir que foi un gran placer visitar estos conceyos ocidentales, conocer los sos montes, pueblos y sobretou carreteres, jeje, y que nun va ser la cabera vegada que pisemos estes tierres asturianes. Al final, foron poco más de 4 hores de ruta en 14 kms, salvando un desnivel continuu de 835 ms, dende Folgueiras da Viouga y al Pico da Golada.

Nesta ruta ficimos ún de los vértices xeodésicos d'Ibias: Pico da Golada de 1420 ms.Ver progresos en: Retos montañeros

6 comentarios:

  1. Curioso lo de la toponimia del Pozu. Ye lo de siempre, castellanizar y esborria-yos l'encantu a los nomes de los nuestros pueblos.
    Tengo ganes de facer una ruta por esta fastera que la tengo perdesconocía

    ResponderEliminar
  2. Se respetamos a toponimia tería que ser:

    Os Ancares
    Folgueiras da Viouga
    El Pozo das Mulleres Mortas / El Pozu de las Muchieres Muertas

    Carlos Aenlle

    ResponderEliminar
  3. Gracies Carlos, téngolo en cuenta. Como ves tengo grandes problemes cola toponimia por nun tar oficial y revisada como tendría que tar.

    Asína que voi iguando los erros según vais diciéndomelos.

    Un saludu

    ResponderEliminar
  4. Es el Alto de Rozo, el Pozo ( de las mujeres muertas), es el puerto que está mucho más arriba, siguiendo la carretera.

    Buena ruta
    Gavilanpoyero

    ResponderEliminar
  5. Vaya liu, entos el nome del picu ye Chao del Rozo o Chanu'l Pozu??? Paezme a mi que depende dende onde se nome, si ye dende Cangas o Ibias

    El pozo das muchieres muertas si se onde ta. La duda másima ta col picu.

    ResponderEliminar
  6. El punto geodesico, está en el Chao del Rozo.

    Saludos caminante

    ResponderEliminar