martes, 20 de enero de 2009

El Pedrosu (Onís) - Picu Ibéu

11 de Xineru de 2009:

Track: El Pedrosu - Picu Ibéu


Primer ruta del añu, que viendo la dómina del añu na que tamos, tuvimos la gran suerte de facela con una nevada curiosa. Pudiera decise que ye una ruta facilina, si nun tuviera ñeve, ya que percorremos la mayor parte del camín per una pista forestal que sal de la Robellada.

Poro, pa xente con un pelín d'esperiencia, val más dir con ñeve, porque meyora dafechu la belleza de los paisaxes, y en nengún momentu acaba siendo escesívamente dura, a pesar de caleyar p'enriba la ñeve.

Con esto quiero dicir, que pa dempués de tar muncho tiempo sin dar zapatu, o nun tener muncha esperiencia, vien xenial, pa dir recuperando sensaciones al caleyar pel monte. Podría dicise que ye una ruta asemeyada a la del Mofrechu dende'l Colláu d'Ixena.

Nesti casu salimos dende'l pueblu d'El Pedrosu nel conceyu d'Onis, dempués d'un viaxe en coche dende Xixón a Posada de Llanes pela autopista, y dempués pol Altu d'Ortigueru a Benia, y d'ehí a El Pedrosu.

Una vegada qu'atravesemos el pueblu siguimos hasta'l final d'un altu, nuna zona llamada Carapelu, enantes de baxar hacia les cabañes de Fresnéu, onde entama la pista forestal que garraremos postréramente.

Dende esti altu, que tien un cruce a la mandrecha, podemos dexar el coche ya qu'hai abondu sitiu, y namás cruzar la carretera vemos un camín que sal en xubida en direicción una cabaña. Al llegar a ella, cruzaremos la portiella, dexándola nel so estáu, y percorreremos un prau en ascensu hacia la pista que ta xusto embaxu de les torres d'alta tensión.

Ya por fin na pista forestal, tendremos un caleyar ascendente pero mui continuu, polo que se fai mui afayadizu pa esfrutar de les vistes que nos abluquen por momentos, ya sea'l macizu del Tiatordos en Ponga, o los macizos del Cornión y Urrieles en Picos d'Europa.



Vistes dende la pista forestal del Tiatordos

Durante'l nuesu paséu pola pista, diremos dexando delles ellevaciones a la nuesa mandrecha, como son la Cabeza Tebia (676 m) y la Cabeza Bustiellu (740 m) que se correspuende xusto cola mayor pendiente na zona del Recipáu, pa dempués d'esti esfuerzu llegar al fin a Los Llanos onde les vistes son si cabe más impresionantes, y el Picu Urriellu amuésase en tola so grandura.


El Picu Urriellu dende Los Llanos d'Ibéu

Equí descansamos un ratín, y xintamos daqué, pa facer un esfuercín más que mos empobina a la base del picu Ibéu, el cual va un ratu ya que lo llevamos acolumbrando. Una vegada que llegamos a un pequeñu llagu artificial (744 m) ya podemos dexar de siguir nengún caleyu visible, y entamar a esguilar hacia'l Picu Ibéu (872 m).



Grupu nos Llanos col Picu Ibéu al fondu

Nun hai un camín meyor qu'otru, eso sí, hai que tener curiáu ya que ye un picu de roca, con munchos cortes y furacos, colo qu'hai que dir sollerte d'onde se pisa, haya ñeve o non. L'ascensión faise dura, pero llegar a la cume ye toa un recompensa, viéndose praúticamente toa Asturies, dende la mar, hasta les llendes col país vecín de Llión.



El macizu del Cornión dende la cume del Ibéu



Vista del valle d'Ardisana y de la costa llanisca

Enriba la cume de la manzorga la más alta, tenemos un vértice xeográficu y buzón de cumes, mientres que na cume ximielga tendremos un gran h.itu. La baxada será pel mesmu sitiu, teniendo curiando de nun pisar mal nos cortes y furacos enantes comentaos, y ya dempués a partir de Los Llanos, siguiremos el nuesu paséu de vuelta al coche, esfrutando del paisaxe, y de la bona ruta recién fecha.

En definitiva, la ruta al Picu Ibéu, ye una ruta bien cenciella, pero de vistes impresionantes, y si vamos na dómina ivernal, tendremos un plus de belleza. Como siempre, dempués d'un día de monte, toca'l merecíu cafetín, y si se tercia una botellina sidre nunca vien mal, pa pensar cual será'l siguiente llugar d'Asturies en visitar.



Con mi collaciu del blog Solsticiu d'Iviernu

3 comentarios:

  1. Ruta perguapa collaciu. Prestome la semeya en 3D que colgasti. Tomo nota.

    ResponderEliminar
  2. Ehí salimos de gallos al final, jaja.

    Con enllaz a to páxina

    ResponderEliminar
  3. Sí muy gallos pero si no ye por que coxi la cámara y entamé a facer semeyes nun saliais ni en esta ni en munches otres. Asina qe a posar más y a refunfuñar menos.

    ResponderEliminar