jueves, 23 de julio de 2020

La Puente (Morcín)

9 y 22 de Xunetu de 2020

Facía tiempu que nun tornaba pela Puente más qu'a facer metrinos dalgún día suelto y ye que pocu más quedaba por facer nesta guapa escuela. Sicasí tovía tengo pendientes, dalgunos terceros y cuartos llargos de la Sombra del Fresno y Blanco y Negro, qu'a ver si dalgún día engaño a dalguien pa ello, porque tarán tomaos enforma.

Magar del gran trabayu de los equipadores iniciales, el paré de la manzorga'l seutor, nun diba quedar nel escaezu y ya tan manos a la obra xente p'ampliar esta escuela en graos altos y n'esguilada distinta dafechu de la placa cimera del seutor.

El casu ye, que los equipadores al igual que munchos escaladores, vimos unes clares llínees que salíen de Calvinche (6b) p'arriba, per un desplomín bien guapu. Poro, metieron un par de víes: una saliendo a metá de Calviche hacia la manzorga y la otra de la propia reunión de Calvinche al rectu.

Pude probales en 3 díes distintos y la variante a la manzorga, fícela al segundu pegue, paeciéndome un 7a sólidu pal grau de la Puente. La vía ye perguapa, con pasos físicos pa superar los techinos y un regalín plaqueru na salida final hacia reunión.


El segundu llargu de Calvinche, fuí a encadenalu al 4u pegue, llueu de tener que camudar de métodu, porque como siempre taba faciendo la vía quiciás mas dura de lo que yera. El primer día paecíame un 7a+ bien claru, pero col cambiu de métodu ya me paeció más cenciella col encadene correspondiente.

Al final, na mió opinión tarán les dos nel 7a/+ y que vaya opinando la xente, lo que ta claro, ye que de momentu son les dos víes más dures del seutor, bien penriba del restu de 6c+/7a esistentes. La única pena ye que comparten la metá de la vía pel 6b y pa probar los dos segundos llargos faise pelín abegosu.


La Puente
 
Croquis fechos pelos equipadores d'esta grandiosa escuelina, que prefieren remanecer nel anonimatu, que tantos bonos momentos ta dándonos a munchos escaladores de la fastera central d'Asturies

-------------------------------------------------------------------------------


Hestoria d'escalada de la Puente

Probáblemente, si nun recuerdo mal, a entamos del branu del 2015, magar de salir de trabayar, dizme un collaciu de dir ver una vía qu'abriera n'artifical venti años atrás. Dizse prontín, pero venti años son munchos, asina qu'avérome con él hasta Morcín.

Aparcamos nel pueblu de la Puente y caleyamos un pelín per carretera hacia la Foz, hasta qu'atopamos una valla antiargayos, la cual pasamos pela mandrecha y entramos nun auténticu bardial, pel que malpenes somos a ascender... menos mal que dixera que pantalón de monte y de los fuertes.

La escuela de la Puente a vista de páxaru


Averamos al pié del paré, del que cuesta ser capaz de ver rastru de nenguna apertura, hasta que dizme que mire penriba d'unos 15 m onde vezse un cáncamu más vieyu que les sableres. Sacamos trastos d'artificial y metémonos nel tayu, pasando yo más mieu qu'él, demientres tira de gancheos pa dir avanzando y llimpiando la vía.

Daquella, magar del trabayu y de pasar más tensión que toa mi vida, viendo pegar saltinos sol estribu pa ver si aguantaba'l ganchu, aportamos a esi cáncamu, vieyu enforma, que valió p'afitar una cuerda y dexar montáu lo que sería l'entamu d'un trabayu descomanáu de llimpieza y de ganá-y metru a metru a un paré calizu preciosu.

Detalles del pié de vía y la placa caliza de perbona calidá

La vía orixinaria, nomábase la Cabrada, a la que-y venía'l nome que nin pintáu, ya que pa xubir hasta'l pié de vía, había que ser cabres más menos. Pasó dalgún tiempu y pesie a prometer que diba siguir echando un gabitu, tuve un mesín y picu trepando duro y pa cuando volví ya tenía los dos llargos orixinales de la Cabrada llimpios ya equipaos, siendo más tarde cuando finaría la vía hasta los 4 llargos actuales.

Col pasu'l tiempu, pa finales d'Avientu del 2015 ya tuviera per ellí trepando y probando les víes, pa da-yos un grau afayaizu, cuntando col nivel de graos un pocu d'esti monte sacru, yendo un pocu en comparanza colos graos de la escuela d'Otura que yera la referencia más averada.

Esfrutando de les nueves víes y los equipadores faciendo varios llargos

Tamién, fueron saliendo víes tieses como variantes a esa primer ruta orixinal que surcaba los requexos más febles d'una placa que n'aquella pa facer en llibre debía dexase protexer más bien pocu o nada. Col primer día d'artifo, ya tuviera pa una bona temporada de nervios, sicasí ver agora como'l paré convertíase nuna pequeña escuela de deportiva paecíame más brutal entá... vaya trabayu.

De primeres, escuela secretiva, yera normal tando nun llugar tan cerquino de la carretera, que la xente llevantara la tiesta y viera esguiladores na parea. El siguiente pasu, yera averase a ver aquello y si taben los equipadores per ellí, pues poquín a pocu fueron rulando croquis y el boca a boca fizo'l restu.

Más detalles de les víes y del pié de vía abarrotáu

Pal branu del 2107, con casi toles víes esistentes anguaño, averéme un día más per ellí, cuando ya taba'l seutor Escombrera tamién abiertu y alcontréme col collaciu, arrequexáu a esti seutor y toles víes del placón principal ocupaes dafechu.

Lo primero que me dixo, fué... morrió d'ésitu. Normal, pensé... a 5 minutinos de la carretera, equipadina pa niveles baxos, ensin sartenazos y a la solombra en plenu branu... diba masificáse. Asína que cuando díxome que diba desequipala esi branu, p'acabar de trabayar les víes y a otra cosa mariposa, paecióme de lo más normal, ya yera imposible caltenela en secretu, tando al llau de la carretera que baxa d'Otura, la gran escuela morciniega.

Xente enforma trepando nes guapes víes de la Puente

Llueu del branu, tornóse a colocar les primeres chapes y finóse d'equipar lo que quedaba dexándola nel estáu actual, que pa munchos tendrá coses que meyorar, que si nun hai grau duru, que si ta cosida... yo digo que vengan, que llimpien un paré enteru, que faigan un pié de vía onde nun lo había, que faigan un senderu onde nun lo había... y llueu que digan lo que quieran.

Esta placa caliza nel pueblín de la Puente, fízonos y va facenos pasar munchos bonos momentos a los que nos presta esguilar cola calmina, una tarde de branu o una mañana d'iviernu al solín, paseándonos o apretando n'arba del nuesu máximu grau ensin grandes vuelos.

Camudando'l Camín na Puente

Por suerte, a mi mou de ver, l'espoxigue de la escuela de Figares, otra ayalga del conceyu de Morcín, que tamién entrá-y la solombra a primeres hores de la tarde, fai que la xente vaya repartiéndose, asina como n'Otura na parte alta de Nuberu y que la plaquina de la Puente, pueda ser escalada más tranquilamente, ensin xente casi penriba unos d'otros y pidiendo turnu pa probar les víes.

Tan sólo, dende equí, dicir que se cuide entre toos la escuela, que nun se dexe basoria, nin se mexe nos piés de vía, asína como minimizar el griteriu cuando axúntase muncha xente, porque'l meyor puntu d'alcuentru colos vecinos aparte d'aparcar lo meyor posible, ye que nin se nos sienta cuando paseen pela sienda pente la Puente y la Foz.

Per últimu, voi espublizar los croquis, viendo que casi tol mundiu los tien nel so móvil, al traviés d'esi guaxap volador. Como siempre, van apuntaes les víes que me queden per probar y encadenar, pero bono... eso ya ye dalgo personal, quedáivos colos graos orientativos y col gran trabayu de los equipadores.

2 comentarios:

  1. Buenísima entrada Berto, ya ye oficial jejeje

    ResponderEliminar
  2. No tenías derecho a hacerlo público antes que los equipadores y además sin su consentimiento,te has pasado.

    ResponderEliminar