jueves, 8 de octubre de 2020

La Cueva Deboyu (Casu)

28 d'Agostu de 2020

Casi tres añinos que nun tornaba pela Cueva Deboyu, a esguilar ya que sí que pasara per ellí de ruta, un día d'estos de monte de los guapos, con sol, ñeve, fríu, calor, lluvia.... un amiestu perinteresante na ascensión a la Peña'l Casar.

Rúben a la preba de Sieteacabo


El casu ye qu'axuntámonos un vienres d'ERTE Iván, Rubén y yo, equipu chancleta completu, conocíu pel vidiu de Figares pringando los tres nel mesmu pasu. Esta vegada, nun día orbayando que llueu escamplara, fuimos direutos a la fastera de Paré Roja/Area Reservada onde centrámonos en probar Acabete, un 7a+ en dalgunos croquis, anque más bien sedrá 7a y non mui difícil.

Encadenando Acabete otru 7a/+ de Cueva Deboyu
 
La verdá ye que sorprendióme polo guapa de la vía, de tramos de desplome y bon cantu, con dellos reposos, lo cual facía l'encadene mediánamente cenciello. A los fechos, remítome, encadenando los tres al segundu pegue y faciendo na mió cuenta particular el sétimu númberu 100, lo cual nun ye gran cosa pero a mí fízome illusión.

Cueva Deboyu
Croquis disponibles nun panel al llau de la carretera, anque tan mui desactualizaos 


--------------------------------------------------------------------- 
 

4 de Payares de 2017

Averándonos al iviernu, n'Asturies tórnase complicáu, poder trepar en cualesquier escuela, poro toca metese en desplomes y parés nos qu'abellugase del orbayu. Ún d'ellos, como non, ye nel parque natural de Reres en Casu... y más en concretu na Cueva Deboyu.

El día pintaba feu y fríu a partes iguales, pero aún así, con tal de facer dalgo un sábadu cualesquiera, apuntéme a dir a la Cueva Deboyu con poques pretensiones. La idega yera probar dalguna vía y si me veía bien, meteme a negociar la variante Cueva Deboyu (7b).

Guapos collores na paré de los Bombos

Siendo la segunda vegada en Cueva Deboyu y aprovechando qu'entá nun entamara a llover, tuve trepando un ratín nun 6b (El Rey León) siguiendo per un segundu llarguín de 6c+ que paecióme duru enforma, pringando nel pasu, qu'hasta aisláu costó de sacar.

El día amenazando pero na cueva aguántase

Dempués metíme nel Quijote, un 6c+ con entamu raru, metiendo pies en chimenea pa salir a una placa desplomada con bonos agarres y preciosa d'escalar. Salió al primer pegue, llegando un pelín petáu al final pero sin mayores problemes.

Pegues y más pegues nos desplomes de la Cueva Deboyu

El restu del día, dediqueme a asegurar a un collaciu, que taba probando un 8a, teniendo mui bon color pero finalmente nun pudo ser. Tampoco yo, satisfecho con la Quijote, tuve les ganes necesaries pa bregar pel desplome de la variante Cueva Deboyu... otru día habrá que ponese a trabayala.
 
---------------------------------------------------------------------

17 de Setiembre de 2015

El branu va tocando a so fín y les tardes van apequeñando, aun así les ganes d'esguilar o al menos les de tar nesi ambiente motiváu nun son desapaecer, poro salgo de trabayar de la Felguera y plántome na Cueva Deboyu.

Ellí, aparte de la desapaición del Ríu Nalón durante dellos metros, lo cual ya ye prestosu de ver, hai una escuela d'escalada, onde los más fuertes trepadores d'Asturies lleven esguilando cuantayá, pero como digo hai que tar fuerte, ya que les víes cencielles tan escoses.

Cartelu informativu de la escuela de la Cueva Deboyu

Per ellí, andaben Orlando y Xurde, asína que dediqueme a facé-yos dalguna semeya y a pasar un ratín entreteníu viendo a xente apretar enforma. Ellos paezme que taben dándo-y a la vía Cueva Deboyu o a una variante que sedrá 7b o así.

Nel seutor de los Bombos... con desplomes perimportantes

Tamién, tuve la oportunidá de ver esguilar a Hector, qu'andaba probando Abstracción Total, un 8a increyible con una parte de chorrera guapísima, pero dicir probar ye quedase curtiu, ya que nun la enchufó de puru milagru.

Orlando n'acción...

Esti día, tuve más a gustu sacando semeyes y mirando pa los demás que trepando, así que tan sólo, púseme un ratín l'arnés pa conocer un seutor más afayadizu, el de Diedros, del cual pongo los croquis d'antaño, ya que nuevos tan sólo hai nes guíes, asína que si faigo más visites les diré modificando y ampliando.

Xurde progresando na vía


Con Madois (6a+) a vista y otru pegue al 6b d'al llau ya tuve abondo pa faceme una idega de como ye la escalada equí, con agarres romos y munchu movimientu p'avanzar peles víes, asína que tendré que volver pal branu, ya que pesie al calor equí esguílase estupéndamente a la solombra.

Tornaremos...

No hay comentarios:

Publicar un comentario