viernes, 26 de octubre de 2012

Refuxu de Respomuso (Alto Galligo) - Pico Vachimanya

10 de Setiembre de 2012

Track: Refuxu de Respomuso (Alto Galligo) - Pico Vachimanya


8 menos díez de la mañana y tamos dimpuestos, pa la siguiente estaya pirenáica. La nueche, a pesar de ser munchísimos menos nel refuxu ya que tamos a llunes pela mañana, de tar nuna habitación con bañu propiu, nel que duchámonos estupéndamente, nun foi meyor que l'anterior.

Por qué? Pues porque los refuxeros tan emperraos en llendar el descansu. Como? Pues si tengo venti persones en tol refuxu, pa que los voi dexar tar a gustu y descansar... meyor mételos a toos nuna habitación y piesllo les demás, nun vaya ser que pasen bona nueche y tenga que colocar cuatru colchones más.

Salimos penriba del refuxu de Respomuso (2141 ms)

Entre esto y la mierda de cena y el ruín desayunu, una vegada más, ya va perdiendo enteros el refuxu a pesar de la caña de cerveza, jeje. Polo demás, tamos nel día más sele de toos, poro dexamos trastos na taquilla y despedímonos Carlos y Miguel, que tóca-yos tornar pa Madrí.

Como últimu detalle, Carlos-y prestó a Fernan un palu, ya que'l suyu espeñóse na Breca Latour, nos primeros destrepes y nunca más se supo, jeje. Ensín más, col día pelín raruno, salimos per detrás del refuxu, col envís de garrar un camín que llévenos hacia'l Campo Plano.

Les pirámides d'esti circu siguen tando nel aire y nel augua
 
El camín a siguir, nun pue ser más guapu. Primeru xubiremos, un pelín per unos collaos hasta l'Ibón de las Ranas, onde esfrutamos del reflexu de los piramidales montes del Campo Plano, Llena Cantal y Tebarray nel augua.

Pocu más alantre, daremos una envuelta y veremos un banzáu enorme, nel Campo Plano como non, que da la sensación de nun llenase del too na vida. A tou esto, hasta'l propiu banzáu tuviemos la compaña d'un perru pastor preciosu, que paecía animase a siguir con nós, pero les sos obligaciones oveyeres pesaben más. Una pena.

El banzáu de Campo Plano... llugar perguapu

Bordiaremos la paré del banzáu, pela esquierda y caleyaremos tranquilamente a la vera d'esta hasta travesar una riega, que va facénos ganar la vega drecha del barrancu de Campo Plano, baxo l'atenta mirada d'unos personaxes entrañables, les marmotes.

Coles marmotes bien tranquiles garramos el barrancu de Campo Plano

Taremos un ratín, sacándo-yos semeyes, ya que nun paecían asustase demasiáu, demientres almiramos les guapes parés que caen del picu de la Peyre, sol banzáu de Campo Plano o de como relluma'l sol, nes parés del picu Gabizo Cristal.

Espeutacular semeya del picu Cristales

Llevamos un hora aproximáu, cuando entamamos l'ascensión hacia'l colláu de la Fache, la cual llevarános al llau del Barranco de Campo Plano, durante un bon tramu, esfrutando del soníu del augua en dellos saltos y de les vistes hacia atrás de tol circu de Piedrafita col Midi d'Ossau al fondu.

Avanzamos siempre a la mandrecha del barrancu de Campo Plano

 Ensín más, siguimos xubiendo desnivel, col pico de Llena Cantal, torturándonos, ya que nun somos a pescanciar si dempués del oxetivu cimeru, el Vachimanya, podremos dir a visitalu, pa presentá-y los nuesos pies, pisándo'l so cumal. 

Pel momentu, amuésanos una cara oriental bien fiera, con un crestéu hacia'l norte que mete mieu, poro intentamos dexar pa prau estos camientos, hasta que podamos agüeyar con bona perspeutiva, los sos accesos.

Pasamos al llau de los ibones de la Fache

Los nuesos siguientes pasos, van llevanos a aportar a un colláu a 2520 ms, nel que podremos ver a la fin, el pedreru final, que tien de dexanos nel colláu de la Fache. Eso sí, primeru tendremos que bordiar pela mandrecha ún de los ibones de la Fache, que tan guapu collor tienen.

En menos de dos hores y media, taremos xintando daqué nos 2659 ms del colláu de la Fache, que daría pasu a una ablucante vista de la fastera francesa de Pireneus, cola mole del Comachibosa, como puntu más altu. Pero como dixi, va bona, el día ta perruno y el Pique Longue, tien una ñube enriba que casi nun mos dexa velu.

Entamamos la llarga ascensión al Vachimanya

Magar d'un cuartín d'hora descansando, vamos meténos na llarga arista del Vachimanya o Gran Fache, de la cual camiento nun saber que decir, ya que paez una montonera piedres puestes de cualquier manera, colo que faíse difícil decidir pa onde empobinase na ascensión.

Eso sí, les vistes son una maraviya durante tol ascensu y na primer parte que vamos dir más pegaos a la vertiente oeste, tendremos embaxo nuesa tolos ibones de Fache y Campo Plano y Respomuso más allá, acompañaos de vistes hacia los Infiernos alantre y de picos como'l Pequeño Fache, Aragón, Cambalés y Peyre detrás.

Marmoleres nos Infiernos

La verdá ye, qu'anque nun seyan tresmiles, dan ganes de xubilos toos y toos atraen enforma, pero como tamos ante'l nuesu tresmil, nun perdemos muncho´l tiempu, y pasámonos a la otra fastera, mirando pa Francia y fadremos una segunda parte d'arista bien asemeyada a l'anterior.

Esto sedrá, hasta un hombru (2956 ms) nel que tornaremos a mirar pal occidente, quedándonos un tramu final d'arista. Equí paramos unos minutinos pa echar una güeyada a la baxada que tenemos na tiesta y tocarános facer la parte de l'arista más aérea y téunica con dalgún trepe en dalgún bloque alto, pa finar caminando hasta'l cumal.

Ablucante arista que paez nunca finar hacia'l cumal

A la fín más d'una hora y cuartu d'arista y tres hores y 45 minutos dende'l refuxu, costónos aportar a los 3001 ms raspiaos del pico Vachimanya o Gran Fache, que recíbenos con un vientín repunante y con unes ñubes amenazantes de mandános aína p'abaxo.


Cumal del pico Vachimanya (3001 ms)

Aún así, aguantamos casi media horina na cume y demientres xintábemos, decidimos que l'ascensión del Llena Cantal nun yera posible bordiándolo pel oeste, ya que nun se veía nengún puntu de pasu na so cresta hacia'l picu Piedrafita.

A posteriori, acabes mirando les duldes y ves que la paliza de xubir al colláu de Piedrafita, baxar al ibón Alto Azul y xubir al cuello del Infiernu, ibón de Tebarray y colláu de Tebarray, merez una ruta solo ella. Sin facer, el Vachimanya, diba ser una pasada conocer toos esos collaos, picos ya ibones.

Les vistes increyibles a los Picos del Infierno y el circu de Piedrafita baxando

Dexando pa prau'l Llena Cantal, apostamos por dir al hermanu menor, el Pico de Campo Plano y pa ello, baxamos al hombru, destrepando'l pasu aéreu de l'arista y empobinámonos pel hombru en direición Este, hasta que tirámonos abaxo ensín mayores problemes, per una faldera con varies terrazas, qu'a piques dirán dexándonos no baxo del valle de los Ibones Altos de Campo Plano.

Baxando al silenciosu valle rodeáu d'altes montañes

Muncho güeyu con esti valle, ya que ye ún de los llugares con más encantu nos que tuve en Pireneus. La so carauterística cimera ye'l silenciu, la tranquilidá y soledá que desprende. Ye una autentica preciosidá, el circu que faen pel Este, Vachimanya, Pecicos y Punta Zarra, pel Sur el picu Gaurier y pel Oeste, Campo Plano, Llena Cantal y Piedrafita, y como únicu pasu posible'l colláu de Piedrafita, que paez difícil d'algamar.

Travesamos el valle del "silenciu"

Realmente, foi un momentu máxicu tar nesti valle, pero'l día seguía poniéndonos un poco n'alerta, llevándonos con demasiaes prieses, poro siguimos avanzando hasta'l colláu pente'l pico de Campo Plano y Llena Cantal.

Baxamos del Vachimanya y vamos pal Campo Plano

Ficimos la xubida, per un tarrén muncho meyor de lo que veíemos, en la baxada del Vachimanya, el cual inda salúdanos con una ñube prieta enriba, al mesmu tiempu que facemos col deu sola so faldera el percorríu que siguimos p'aportar al valle.

Ascendemos sele cola presencia del Llena Cantal aturullándonos

A la una y media más menos, azotaremos les mochiles nel colláu, onde a la fín alcontramos dalgo de vida en delles cabres y oveyes. Dexámosles al so rollu y ascenderemos hasta un hombru de 2600 ms, onde ganamos l'arista que nun abandonaremos, pondiendo dalguna man qu'otra na roca, hasta los 2711 ms del pico de Campo Plano. 

Últimos pasos al picu de Campo Plano (2711 ms)

Nun taba mal, nel día de güei, llevábemos dos pirámides d'esti Exiptu de Piedrafita, anque nun fuera la más deseada de toes, la de Llena Cantal, que teníemos xustu detrás de nós na semeya de cume. Ehí, siguía castigándonos cola so presencia casi chulesca.

Baxamos hacia'l ibón de Llena Cantal cola cresta de Pondiellos a la Forqueta cerrándolu

Ya taba bien, eso taba claro, asína que baxamos de nuevu a les mochiles y diba siendo hora de xintar el bocata en condiciones. Poro, siguimos colláu abaxo pente les oveyes y dirixímonos a conocer un guapu y grande ibón, como yera'l de Llena Cantal, que si nun fuera pol mal día que taba, diba agasayanos con un bañín de xuru.

Siguimos cola vista puesta nos cumales mientres dexamos l'ibón de Llena Cantal

Na so vega, foi onde decidimos parar y descansar unos bonos minutos, demientres el pico Tebarray, yera capaz d'atraer tanto como'l Llena Cantal, dándonos un pocu d'ánimu como pa que conociésemos a los dos nuna incursión futurible.

Per delantre'l descensu hacia Respomuso colas Fondiellas de frente y les pirámides de culu

Yeren les 3 de la tarde y en Pireneus, esto normalmente ye hora de formación de tormentes. Les ñubes yeren un indiciu claro d'ello. Nun había más que dicir, asína que garramos el GR-11, que pasa pol llagu y fuímos despidiéndonos según baxábemos hacia Respomuso, de tolos cumales posibles.

De Llena Cantal a Piedrafita y d'esti pasando polas Marmoleras al Tebarray, que continuaría pelos Pondiellos hasta la Forqueta y así, hasta poner la vista al frente y fixarnos na ruta del día siguiente, la cual díbemos pescanciando pente les muries infranqueables de las Fondellas. 

Col refuxu de Respomuso más cerquina y las Fondellas nel puntu mira

Esi yera l'oxetivu de mañana y güei, cuando aportamos al refuxu de Respomuso, dempués de baxar por Llena Cantal y cruciar la mayada del mesmu nome, coles ñubes escupiendo dalguna gotina, llevábemos enriba ya 13,2 kilómetros en total y un desnivel acumuláu positivu de 1325 ms, nes 8 hores y venti minutos de ruta.

Asína que, tocaba relaxase, duchase, cenar lo que nos dieran... y durmir pa tar mañana a tope que tocaba retirarada al final d'una ruta bien dura...

Camudando'l Camín y Ortzamendiren Sua con un santu...San Miguel

Nesti segundu día pirenáicu ficimos un 3mil: Pico Vachimanya o Gran Fache (3001 ms)

Ver progresos en: Retos montañeros

7 comentarios:

  1. Ya se a que refugio NO tengo que ir cuando vaya a esa zona...y encima la cerveza San Miguel!!! jajajaja...si no fuera por la de ascensiones que se pueden realizar desde el...Muy guapa esta subida y espectacular la del Balaitous.

    Un abrazo.

    ResponderEliminar
  2. Menuda propaganda tas faciendo-y al refuxu. De xuru, que a esi nun voy. Bona ruta y meyores semeyes. A Pirineus van años que nun voy, y per esa zona nun tuviera nunca, pero paez perguapa.
    Un saludu

    ResponderEliminar
  3. Ya le dimos vueltas a la Llena de Cantal, al final la dejamos, yo creo que bien hecho. Así tenemos un motivo para volver. Aunque habrá que ir en tienda de campaña.

    Un abrazu.

    ResponderEliminar
  4. Buena jornada Berto, la zona de Respomuso no la conozco y le tengo muchas ganas, aunque con lo que cuentas del refugio, no se yo, igual mejor llevar iglú.
    Las cumbres, las aristas, los ibones... todo fantástico
    Un saludo

    ResponderEliminar
  5. Hostia, paezme que toi pasándome coles crítiques al refuxu. Realmente... si miráis les mios rutes per Pireneus, faigo crítica a los refuxos, porque debemos tar mal avezaos a los de Picos, sobretou nel tema de cena y desayunu.

    Aparte, la mala manía d'empaquetar a tol mundiu nunes habitaciones pa cerrar les demás... faciendo descansar pior a la xente.

    Pero, siendo una costante en Pireneus... ye infinítamente meyor que Goriz, Orus,... a lo meyor ye que-y tocó a él un crítica más feroz porque pasamos más díes n'él.

    De verdá, que'l circu de Piedrafita merez la pena y mucho y el refuxu ye un bon campu base, nel qu'inclusu pues duchate con augua caliente na to propia habitación y eso ye un luxu.

    Un abrazu pa toos

    ResponderEliminar
  6. Los picos nacieron pa que tu los pisares.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Nun se si pa que yo los pisare, pero al menos, déxense pisar o cuando menos acariciar dende riba.

      Gracies pol comentariu

      Eliminar