jueves, 2 de diciembre de 2010

El Rollu (Mieres) - L'Escobín - Picu Gúa

28 de Payares de 2010

Track: El Rollu (Mieres) - L'Escobín - Picu Gúa



Nuevu día de montaña, nel que como ye vezu, dependemos dafechu del tiempu, poro ficimos lo que pudimos. La nuesa intención yera tirar pa Casu, a facer Peña Crespa, pero'l parte meteorolóxicu facíenos camudar de planes, ya que nun yera la primer vegada qu'esti monte facíanos dar la vuelta, y toi cansáu de que me torguen les mios intenciones.

Asína que dexámonos de preparativos, y nun cuartu d'hora (mientres trabayo) alcuentro una rutina, qu'a pesar de la cota de 300 ms de ñeve qu'albidraben, dibemos poder facer buelga con facilidá y ensín esmoliciones pol temporal. Pa ello, namái teníemos qu'averanos al traviés de l'autovía minera hasta Mieres del Camín, onde desayunamos con tranquilidá, ya que la ruta nun diba ser llarga y hasta dábanos tiempu a tornar a Xixón y xintar en casina.


Partiendo del Repitaneo

Magar del cafetín tiramos col coche a pillar la retonda, que nos diba meter na As-242 en direición al pueblu de La Rebollá, el cual travesamos siempre en xubida, pa dempués pasar pol Correor, Repitaneo y aparcaremos el coche en El Rollu. Nesti pueblu, vamos preparanos y baxar un ratín pela carretera hasta'l Repitaneo, onde tomaremos una pista a la manzorga.

Dicir que na entrada a la pista, tuviemos mirando si dexar o non el coche, pero la señal de prohibíu, pudo más que tol espaciu qu'habia. En fin, sacante d'esto entamamos a caleyar a 288 ms, y quiciás una decena de metros más arriba, apaecen pel cielu, los primeros trapos en cayer. Aciertu total de los metereólogos.


Primeros trapos que poquín a pocu diben a más

Como ya sabíemos a lo que veníemos, nun-y damos importancia, ye más dába-y guapura a la ruta, poro siguimos a bon pasu xubiendo pola pista, ganando-y altor a esta xerra de Fayéu, nes sos primeres cuestes.


Con ñeve abondo pel Acebal

Como yera d'asperar, cuanto más altor, más ñeve, colo que'l monte presta ainda más a cada pasu, y como nun fai fríu, un forru y un chubasqueru ye más que soficiente, pa dir selemente esfrutando de la ñeve recién cayíu embaxo los nuesos pies.

Una de les frases del día fue: ¡Tu antes molabas!, al ver que m'enfundaba cola ñeve'l gore tex que merqué fai pocu. Será que toi faciendome vieyu, pero h.odeme de fríu, con una "nevica yonki" na Cabeza Llombreras, fízome reflexionar... y me dixe hai que mercar daqué bono. Eso sí, yo poles térmiques nun pasu, sobretou cuando ties una caxón enteru enllenu camisetes d'algodón de marques montañeres como... white label, barceló, mahou,... Nun vamos cuspiar p'arriba...


Semeya ivernal bien guapa

Nestes rutes, da muncho pa falar de cualquier estupidez, asína que van pasando los kms baxo la nieve, hasta que daste cuenta que tas na parte cimera del monte, y toca entos entre antenes, cánceres producíes por elles, y demás milongues, crestiar de llomba en llomba, hasta la más alta, el picu L'Escobín de 713 ms y mayor cota del Conceyu d'Uviéu.


Picu L'Escobín (713 ms)

Nesti momentu, en tola ruta, ye la primera vegada, que pasamos fríu de verdá, ya que'l vientu daba una sensación térmica mui baxa, así qu'un pelín de turrón achocolatáu, dos traguinos d'augua y p'abaxo que nun s'aguantaba ellí. La verdá ye que yera tou positivu, hasta taba abriendo dalgo'l día, y entamábemos a ver dalguna vista d'Asturies ñeváo.

Quiciás dalgo en mi, picábame por dentro, ya que'l track que garrara pela rede siguía pel crestéu hasta dalguna llomba más alló. Sería'l friu'l que nun me fizo pensar, pero llevo tola selmana dando-y vueltes y güei púseme a buscar y caro, cien metros más alantre, tenía la segunda mayor cota d'Uviéu, el picu Berrubia o Peña Salve. Demientres toi escribiendo toi mordíendome la llingua, porque esto faime tornar a esta xerra de Fayéu, a finar mi última cota del conceyu carbayón. En fin, rabia..... por facer les rutes de priesa y corriendo y nun mirar los oxetivos y preparar la ruta como tien de ser. Tornaré... pero en bici meyor y dende otru valle, pa que paeza menos forzáu, jeje.


Tornando so los nuesos pasos

Escaeciendo les mios desgracies a lo postreru, baxamos de L'Escobín, y tornamos pelos nuesos pasos, demientres echamos una güeyada a la ñeve posao nel Aramo y demás vistes pa los conceyos de Mieres, Ayer, Casu, Llaviana,...


Paez que diba abriendo dalgo'l día

Asína pues, daremos vuelta pol mesmu camín pasando pola Campa'l Trave hasta aportar a un picachín enllenu d'antenes y una caseta de telecomunicaciones, el picu Picacho, y detrás garraremos un senderu en direición al caberu finxu del día, el Picu la Gúa.

Pasaremos pegaos al picu Piedras, nome que-y vien porque tien de cumal una montonera piedres, jeje, y lu veremos al fondu, con una ascensión bien cenciella, hasta qu'aportamos xusto delantre d'él, y vese un argayón impresionante qu'hubo. Una opción ye xubise con curiáu al traviés de l'argayu, con pies y manes de plomu, ya que menéase tou, como yo fice o da-y la vuelta al picu per una pista, hasta alcontrar la xubida pola otra cara.


Xubida al Picu La Gúa (663 ms)

Lo más normal y seguru, ye da-y la vuelta, lo cual ficieron tolos demás, demientres yo les esperaba nel vértice xeodésicu que-y da dalgo d'importancia a esta llomba de 663 ms. Sacamos la semeya de rigor, col temporal otra vegada enriba, y metémonos priesa pa baxar pol mesmu camín al El Rollu, onde dempués d'adecentanos un pelín, baxamos a Mieres a echar unes cañes merecíes.


Camudando'l Camín dende L'Escobín con turrón de chocolate y fríu

Nesta ruta ficimos un vértice xeodésicu de Llangréu y másima cota d'Uviéu: Picu L'Escobín (713 ms) y la tercer cota y vértice xeodésicu de Mieres: Picu Gúa (663 ms)

Ver progresos en: Retos montañeros

5 comentarios:

  1. Buena manera de aprovechar el mal tiempo. Yo recorrí esa sierra el invierno pasado, pero sin nieve. Y estaba mucho más guapa con diferencia así nevada.
    Saludos

    ResponderEliminar
  2. Queda muy bien el goretex en les semeyes. Es fotogénico si Señór.

    ResponderEliminar
  3. gracies a los dos,a ver que tal dásenos mañana

    ResponderEliminar
  4. Guapo recorrido para sacar partido de un día "de perros" que entre el goretex, el turrón de chocolate y sobre todo los buenos amigos y la charla con ellos, se tornó un disfrutón día de monte. Enhorabuena por todo ello y un saludo. (yo tampoco volví a La Crespa, sigue pendiente)

    ResponderEliminar
  5. Gracies Jose, al final foi un bon día.

    Eso sí, la crespa sigue pendiente, la mui perra, jajaja

    ResponderEliminar