miércoles, 15 de diciembre de 2010

Soto (Sobrescobiu) - Picu Corbellosu

4 d'Avientu de 2010

Track: Soto (Sobrescobiu) - Picu Corbellosu



Dempués de la primer ñevadona del iviernu, intentamos acolumbrar que posibilidaes "riales" tenemos, de facer montaña y viendo que les nueses rutes pa esti mes, nun yeren afayaices, alcontramos pente les d'esti añu, el picu Corbellosu de 1282 ms, nel nuesu queríu parque de Redes.

Nun restolamos más, y el sábadu partimos como siempre dende Xixón, pola autovía minera, que tien dalgo ñeve pelos llaterales, hacia'l corredor del Nalón, onde na primer retonda, los picolos párenmos a soplar, pero al venos al estilu montañeru, déxenmos tirar p'alantre. Asína que ya sabéis, cuando vayáis pedo, poneros un forru'l decatlón, y ventiláu, jaja. Ye broma....

Garramos corredor, onde la carretera ta llimpia, pero da pelín de mal rollu'l posible xelu, así que travesamos con curiáu los conceyos de Llangréu, Samartín del Rei Aurelio y Llaviana, p'aportar finalmente na entrada al parque de Redes, Sobrescobiu.


El Crespón dende Rusecu (Sobrescobiu)

Na so capital, Rusecu, vamos parar un bon ratu, a calecer con un cafetín y un pinchu tortiella, demientres charro con dalgún montañeru más (como Miguel, gran montañeru y deportista) y asperamos un tiempín, pa que Vicen, collaciu col qu'entamé a esguilar nel roco fai 3 años, axúntese a nós pa facer la ruta.

Ta faciéndose tarde y salimos pela carretera xelada hacia'l pueblu de Soto, pasando enantes pelos pueblos de La Polina y Villamoréi. Nel so aparcaderu, dempués de facer el pih.u col coche y el xelu, mudámonos de ropa y cuando a la fin tamos toos (dalgo tarde ya), ponémonos a caleyar pel pueblu pa garrar la pista de la ruta L'Alba. Taba pensando n'escaecer el viaxe que metióse Pangua nel xelu, pero fízonos entamar a caleyar con una sorrisa a pesar del fríu que facía.


Aparcaderu de Soto (433 ms)

Magar de que se llevantáse, cruciamos el pueblu, con muncho curiáu ya que taben toles cais xelaes, hasta empatar col entamu de ruta L'Alba, la cual al tener dalgo más de ñeve, podíase avanzar con menos peligru. Pocu hai que dicir d'esta parte, namái que vamos falando de mil hestories demientres pasamos pol praón y el regueru hasta ver les istalaciones de la piscifactoria, pa siguir, ya col riu Alba más encaxonáu, polos pasos del Picu Les Plunes y el Xierrón de Xarfoz, hasta aportar al Pontón del Retorturiu, onde garraremos una pista en xubida a la nuesa mandrecha.


Caleyando pela pista xelada del Alba

Darréu de garrar la pista, les condiciones del día, foron ameyorando enforma..., el soliquín calecíanos y sobraben capes, y el nuesu caleyar facíase más prestosu col soníu de la ñeve pisao, siendo esta bien reciente. Dalgunos de nós, equipaos con raquetes aprovecharon pa usales, ya que la capa ñeve yera abondo pa ello.


Primeres cuestes pela pista con muncha ñeve ya

Los demás, sufríamos pelín más, pero nun-y dábemos muncha importancia, ya que'l paisaxe yera ablucante. D'amuesa, teníamos al picu Retriñón, que regalábanos de xemes en cuando, una semeya rellumante y con ciertu aire de gran montaña, col vientu azotando la so cresta y llevantando-y el blancor ivernal.


El Retriñón amosábase impresionante en tol camín

Poquín a pocu, con esfuerzu (nel intre, paecíanos ya muncha ñeve na pista), fuimos avanzando faciendo les revueltes de la pista hasta ponenos nes cabañes de la Trapa, dempués de pasar pola cuesta'l Pando y L'argumusu enantes.


Siguía espoxigando l'altor de la ñeve

Equí teníemos unes vistes de los demás picos del Crespón (Cogullu, Guanalón,...) precioses, y tábemos a la gueta visual del nuesu destín, el Corbellosu, y ye qu'hai que dicir, que nun tenía mui nidio cuala yera la so forma y si nin siquiera yera posible xubilu con tal cantidá de ñeve.


El Cogullu y el Corbellosu

Dos hores y pocu, poníamos nel mayor altor de la ruta, 960 ms, hasta'l pasu dao, y cola ñeve pela rodiella, vamos abriendo buelga, teniendo na mente, una prósima perda d'altor y una cresta del Corbellosu, que nos glayaba a les clares, que la xera nun diba ser cenciella.

Asína pues, baxamos como podemos pente una viesca y travesando dalgún argayu ñeve del Cantu Texera, hasta la riega Carballosa (870 ms), onde tenemos enfrente nós, l'entamu l'ataque al picu Corbellosu, con un desnivel de más de 400 ms.


Nos praos de la Trapa y cruciando la riega Carballosa

La hora tampoco acompanga demasiáu, ye casi la una la tarde (taba penalizándonos salir tan tarde), y avanzamos llentu como ye d'asperar con tanta ñeve. Aún así, el día ye perfeutu pa pegáse con ella. Ye Vicen quien toma la tiesta, y coles raquetes abre como pue un camín, pente les cotolles, piedres,... y los demás vamos siguiendo la so estela, en ciszas.


Primera parte de l'ascensión faciéndose dura

Quiciábes, nestos momentos mirar el gps, pa ver per onde va'l track sería intelixente, pero nun fue asína, los nuesos pasos llevábenmos simplemente per onde se podía, ensín poder escoyer demasiaes alternatives. De xuru, que la "llinea marcada", como diz el cantar de tonada, empobinaríanos al colláu, pero nós averámonos selemente hacia la cresta'l picu.

A dicir verdá, como díbemos dalgo llentos coles raquetes de Vicen, púseme a abrir yo, a degüeyu y fuimos avanzando muncho más rapidu, pero sin saber por qué, fui metíendome de llenu na cresta, onde la ruta diba tornáse ca pasu más y más difícil. Agora mesmu, ya solu quedábemos cuatru, ya que Carlos y Raúl, abandonaren enantes de metése nos tramos más complicaos. Claramente tuvieron más vista que nós, que poquín a pocu díbemos metiendonos nuna "entamada fina", pente les roques y la ñeve.


Pasos mui duros cola ñeve altísima

Dempués d'un ratu nel que me relevó Vicen otra vegada, la situación taba tornándose abegosa, y más cuando llega'l final de lo que paecía la cresta y diz que'l cumal ta a tomar pol culu inda. La verdá ye que yera asína, taba lloñe, lloñe, y yeren les dos y cuartu de la tarde. Falamos un ratín, y arriendes dello, póngome los guantes de ñeve (facía tiempu que nun sentía les manes ya), y póngome a tirar más col pensamientu de qu'otra ruta más diba tener que dame la vuelta.


Perguapa semeya na cresta'l Corbellosu

El casu foi que siguí xubiendo, dándo-y vueltes al erru d'averáse al crestéu, envede tirar al colláu, y cola pallabra de qu'a les 3 tuviéramos onde tuviéramos se baxaba. Ye más, camiento, que tiré p'arriba pensando en baxar pela parte del colláu.


Semeya de la dureza d'abrir buelga nestes condiciones

Pasan los minutos y bas de fozar na ñeve a cuatru pates, sigo abriendo buelga, y poquín a pocu vamos viendo más cerquino'l cumal. Nun tengo más que pallabres d'agradecimientu a los mios collacios, qu'en nengún momentu amosáronse esmolecios, ye más les espresiones de: "vamos a morrer" o "menuda entamada", ente rises, daban tranquilidá pa metése la xatada que me taba metiendo.


Últimos esfuerzos p'algamar l'arista final

4 hores y media, de mui duru trabayu cola ñeve pel cadril y en munchos pasos enterráu pol pechu, facíanos arribar al cumal del Picu Corbellosu de 1282, y digo bien, mildoscientos metros, que resultó ser la mayor y más dura xera montañera no que llevo lluchando cola montaña. Camiento que nunca ví con tan bonos güeyos los pinchos d'una cotolla, asomando ente'l blancu, ya valía p'albidrar un pasu sobre dalgo medianamente sólido onde pisar, jeje.


Nel cumal del Picu Corbellosu (1282 ms)

Yeren les 3 menos venti, cuando ficimos cume, poro, tocaba xintar dalgo de chocolate, barrines, sacar dalguna semeya que dexara costancia de que tuviemos los coyones a xubir, y entamar una baxada, qu'al final diba ser pela mesma buelga qu'abriéramos p'ascender. Yera nidiu qu'al menes sabríemos onde tábemos pisando. Dotramiente dende'l cumal, vimos lo pindiu del tarrén dende'l colláu, y duldamos munchísimu que pudiera xubise dende ellí, con tala cantidá de ñeve.


Baxando del Corbellosu y con él detrás dempués d'algamalu

La baxada en xeneral, foi de lo más agradable y ablucántemente rápida, y el sentimientu de trunfu que teníemos na tiesta, al menos yo, fízome sentíme gayoleru en tol tiempu que nos llevó aportar a la ruta L'Alba, onde xintamos el bocata en 5 min, y siguimos en llama hacia'l pueblu, al alcuentru colos nuesos collacios, que taben ya esmolecíos por nós y de non mui bon humor, pola espera de dos hores ensín contautu, jeje.

Bordiando les 6 de la tarde, y por tanto l'atapecer, arribamos a Soto, dempués de 7 hores y media de ruta ivernal, nos qu'algamamos esti picu Corbellosu, pal que tuviemos que llibrar 1645 ms d'ascensión acumulada y 16 kms de ruta en total, polo que camiento que nun la escaeceré fácilmente.


Camudando'l Camín, satisfechu nel Corbellosu

6 comentarios:

  1. Sois unos gallos pa subir con esa capa de nieve por la cresta del Corbellosu. Guapisimas las fotos.

    ResponderEliminar
  2. que bellisimes fotos compartes compañeru, munchisimes gracies,un besin de esta asturiana que su tia vivia en rioseco, y fui munches veces con ella a coger manzanilla por esos montes, y sobre to a facer la ruta del alba. un besin muy grande por faceme recordar estes coses tan guapes.

    ResponderEliminar
  3. Jonatan y Fernan, gracies polos comentarios, se sufrió muncho pero se disfrutó más aún.

    Ozna-ozna, un placer. Alégrome que te preste

    ResponderEliminar
  4. Guapa ruta, yo la tengo hecho pero con menos nieve. Estoy viendo otras rutas vuestras y me están gustando. Seguiré explorando por el blog.
    Un saludo

    ResponderEliminar
  5. Gracies Monchu. Que te preste'l blog!!

    ResponderEliminar