viernes, 18 de enero de 2013

Iguria (Durangaldea) - Udalatx

16 d'Avientu de 2012

Track: Iguria (Durangaldea) - Udalatx


Segunda actividá de la Xuntanza Asturvasca 2012-2013 y anque la ruta del día anterior, nun tuviera porque pasanos factura, camiento que lo duro de les condiciones meteorolóxiques, si que la ficieron más dura de lo que nun entamu taba progamada. Poro, hai que ver como se comporten los músculos y ver si la cena y bébora de la nueche anterior nun mos pasó factura, jeje.

Sabemos que tenemos un ventanu de bon tiempu, hasta la una más o menos, asína que sumáu a que la ruta ye mañanera, al tener que tar a les 3 en Basauri, naguamos por tener suerte y nun moyanos col frente que vien dende l'occidente.

Semeya de grupu n'Iguria (212 ms) col Udalatx detrás nuesa

La ruta da comienzu, nel barriu d'Iguria, perteneciente al guapu pueblu d'Elorrio y más en concretu al llau de la carretera y del ríu Zumelegi, teniendo en tou momentu vistes de los 3 cumales del monte Udalatx. Al grupu que durmimos na casa rural, sumóse Iñaki, vieyu conocíu ya de dalgunes entraes de Camudando'l Camín.

Avanzamos per pindies pistes col Udalatx na frente

Con un día friucu nel valle, pero col cielu azul y la esperanza de nun tener un día como'l d'ayeri, garramos una pista, na que podemos esfrutar de l'arquitectura de los caseríos vascos, qu'impresionen poles sos dimensiones y les amplísimes fachaes.

Pasamos per delantre de dellos caseríos como'l de Goikotxea

La pista ye perpindia y faínos alcordanos de lo camináu ayer, poníendonos casi en filera, sobretou cuando abandonamos l'últimu caseríu, el Goikotxea, nel que garramos ya un senderu embarráu, que llévanos hacia'l monte Santa Luzia.

Del colláu d'esti monte, tendremos un par d'envueltes per pistes forestales, nel que'l cimeru protagonista ye'l barru, enantes de garrar al fin, un pindiu senderu, nel qu'abandonaremos la viesca de pinos, pa metenos nun tarrén más de monte con caliza.

Xubimos hacia'l colláu y foyos d'Allargain Haitza

Esto será un aliviu, ya que los tramos de pista, taben faciéndose pesaos y les pates cansaes nun furrulen bien nestos casos. Tan bien sentó'l cambiu de tarrén, que Paula, que diba tocada na parte baxa, animóse con xeitu a querer facer tol cresteríu del Udalatx coles sos 3 cumes.

Ún de les coses bones de los grupos grandes, ye que sigún les ganes d'aventurase, puédese escoyer la opción cenciella o lo más complexa. Nesti casu, siguimos les ganes de Paulina, Fernan, Iñaki, Bittor, Charly y yo, yendo pela faldera'l monte, Juanan, Amaia, Pangua, Rebe, César y Oscar.

Perguapes vistes del Anboto

Asína que, dende esi colláu y foyos d'Allargain Haitza, onde separtámonos en dos grupos, ponémonos a ascender sele, hacia'l primer de los cumales del pequeñu cordal del Udalatx, de cuyo nome nun quiero alcordame o meyor ye práuticamente imposible d'alcordase, jeje.

L'ascensión?? Pues una maraviya, per un amiestu de yerba y caliza, cola inclinación perfeuta pa nun cansar y con una cueva de frente pa tar entreteníu y col Anboto detrás, con un cielu azul perguapu, que solo valía pa parar a facer semeyes una tres d'otra.


Dámos-y con ganes hacia'l cresteríu del Udalatx

El nome del cumal?? Pues, nómase el Atxaurrutxugane, jaja. Fácil de quedase con él. Camiento que Fernan, repitiómelu 5 o 6 vegaes y nun yera a caltenelo. Colo cenciellos que son los nomes asturianos... la llomba del nun se que, la cabeza nunseonde, el picu la nun se cuanto, jeje.

A tou esto, al pocu de facer el cumal, vemos qu'Oscar guió mal al grupu d'abaxo y sin querer taben toos casi a metá d'ascensión, poro César acabó xuniéndose al grupu nuesu demientres que los demás, tornaron so los pasos p'alcontrar de nuevu la bona senda.

Primer cume: Atxaurrutxugane (966 ms)

En fin, dexamos el Atxaurrutxugane y los casi mil metros que tien, pa meténos na parte más esfrutona del día, el tramu pente esti primer cumal y el segundu, el Erdikoatxa. Pa ello, tendremos una primer baxadina a un pequeñu colláu, con dalgún destrepe bien prestosu, pa llueu tornar a tocar caliza, n'ascensu con pequeños pasos de trepe y otros con dalgún toque de patiu, pero más de cara a la galería qu'otra cosa.

Esfrutamos del tramu de cresteríu más prestosu del día hasta'l Erdikoatxa

Veo la cara de Paula y ta pasándoselo teta. Y eso que'l vientu ta entamando a molestar, garrando fuercia, lo que nun mos presta demasiáu, ya que les ñubes más llonxanes paez qu'acérquense aidaes pel vientu, poro semeya de cumal nel Erdikoatxa de 1019 ms y a correr.

Cumal del Erdikoatxa (1019 ms)

Ye tan guapa y cómoda la cresta del Udalatx, qu'unos vienen y otros se van, ya que César apaeció pa xubir el primer cumal y Charly, notó problemes de rodiella na baxada d'éstiy prefirió pasar del ascensu al segundu, garrando del colláu, el senderu que más abaxo, llevaba tranquilamente al restu del grupu.

Tramu cenciellu pero con fonda baxada hasta'l colláu

Nós, tuviemos una baxada muncho más llarga al colláu pente l'Erdikoatxa y el Udalatx, que de primeres quitó-y un pocu d'ilusión a Paula, ya que notóse dalgo cansadina. Aún así, con calma xunímonos al grupu al altor de la cueva de Mari, que paez ser que una especuladora, ya que tien lo menos tres llares n'Euzkadi.

La cueva del Udalatx de Mari

Col últimu esfuerzu, garramos la cabera ascensión del día y anque paecía más pindia y más dura a lo lloñe, al final, xubióse como si na, faciéndolo al llau de Pangua y de Rebe, que tamién diba cansadina la probe, anque nun se-y diba resistir la cota más alta del día, el Udalatx de 1107 ms.

Ascensión final al Udalatx

Son casi la una menos cuartu de la tarde y llevamos 3 hores de ruta esautes, y como non, pa la semeya de cume, apaecen les ñubes con ganes de tapecer el cielu azul y h.odenos un final como se merecía, anque nun mos quitó les ganes de sonreir.

Cumal del Udalatx (1107 ms)

De cellebrar la cume a picar dalgo hubo mediu segundu, ya que paecía que taba la xente con fame. Asína qu'un descansu garrando fuercies y p'abaxo que Fernan ya veía que nun díbemos llegar a Basauri, pa poder facer la merecía xinta de fin de xuntanza.

Como siempre tocaba tomar decisiones y Fernan dixo, que teníemos que baxar corriendo nós a polos coches pa dir buscar a tol mundiu al puertu de Kanpazar. Así, que tirámonos toos abaxo pela cresta SE, encabezando Iñaki y Fernan, y yo quédome un pocu atrás ayudando a los que pior se menean nestos tramos.

Baxada pel crestéu SE del Udalatx

Cuando quiero dame cuenta, Paula, que suel dir mui tranquila nestos casos, paez que garró confianza con tol crestéu y tira p'abaxo como una lloca, al igual que Fernan ya Iñaki, que suponse que tenemos que baxar per delantre de los demás. Asína qu'adelanto a tol mundiu nun destrepe y a correr, acabo'l final de la cresta con Pau y despedímonos de la xente.  

A partir d'aquí, la llocura... baxada a fueu, corriendo, per un tarrén amiestu de yerba y caliza pero embarráu... vamos lo más peligrosu qu'hai, teniendo munchísimes papeletes pa mancase pero bien.

Descensu a fueu mui peligrosu por mor de lo humedu del tarrén

Como exemplu de la baxada, pueu dicir que xente que muévese de luxo n'estes xeres como Iñaki y Fernan, vilos cayer de culu, tres vegaes caún, anque por suerte sin mayores problemes que manchase y dalgún dolorín al día siguiente.

Nuna de les baxaes más rápides que fice nunca, a pesar de lo malo y peligrosu que taba, aportamos a la cantera de Kanpazar. Pero esto nun yera'l nuesu final, ya que teníemos que faldiar per pista tol cordal, hasta los coches.

Pasamos pela cantera y puertu de Kanpazar y faldiamos pembaxu l'Udalatx

De tou esti tramu, pocu que cuntar, namái que les fuercies diben xustísimes y l'esmolecimientu pola xente que dexamos atrás, al ver qu'entamaba a orbayar, diba n'aumentu a cada cuartu d'hora y a cada rampa que xubiémos y que llueu baxábemos corriendo hacia'l coche.

Aportamos finalmente al coche, pelín enantes de les 2 y media la tarde y sin mudanos la ropa, despedímonos d'Iñaki que tenía que colar tamién y tiramos como llocos hacia'l puertu a recoyer a la xente, baxo una lluvia mui intensa.

Dicímos-y alón a esti guapa peña

Cuando finamos el tramu de rally hasta'l puertu col coche, entro nel chigre qu'había allí y alcuéntrome tan solo a Bittor, César y Pau, metíendose pal cuerpu una cervezaca, jeje. Ensín dexar de tar nerviosu polos demás, percorrióme nel cuerpu un chispazu d'allegría y d'arguyu, al ver que Pau, baxara colos primeros como una campeona.

Tamién ella amosábalo na so cara, anque la ruta costára-y dalgún día de cansanciu fonderu, sabía qu'esfrutó crestiando pela caliza y baxando casi corriendo nun descensu téunicu y abegosu enforma. Son les grandeces de la montaña, saber que siempre podemos dar muncho más de lo que creyemos.

Finalmente, unos antes y otros un pelín dempués, toos fueron llegando dando puntu final a esta ruta, na que personalmente fice 11 kms en pocu más de 4 hores y media, teniendo que superar un desnivel acumuláu de 1120 ms.

Camudando'l Camín nes crestes vasques

No hay comentarios:

Publicar un comentario