lunes, 20 de septiembre de 2010

Laguna Negra (Pinares) - Pico Urbión

11 d'Agostu de 2010 

 Track: Laguna Negra (Pinares) - Pico Urbión

 
Cuantayá que toviera ya nesti picu. Quiciás fuera la mio primer ruta de monte na mio vida, y d'aquella nun m'enganchó demasiáu. Coses de la vida, que diez años dempués (o más), espoxigase en mi una necesidá de xubir y xubir a tolos montes que tean al mio alcance. Asína qu'esti añu, aprovechando delles vacaciones nel pueblu de mio pa, fice lo másimu por meter nel fregáu de la so ascensión a unos cuantos collacios. La primer intentona foi na selmana santa, pero un temporal de ñeve obligónos a dexalu pa otra. Eso sí, pasarlo pasámoslo como los indios con un paisaxe ivernal preciosu, y al menos aventurámonos hasta enriba de la laguna. 
 
 
Entamu na Laguna Negra (Vinuesa)
 
Asína pues, tocaba da-y l'intentu definitivu pal branu, ensín ñeve, y ensín dificultá nenguna. Poro madrugamos pa salir del nuesu pueblu, Recuerda, y dempués d'almorzar nel Burgo de Osma partimos hacia la fastera más guapa de Soria, los pinares del norte. Nellos alcuéntrense munchos pueblos (Vinuesa, Covaleda, Duruelo, ...) que viven práuticamente de la so maera, poro la conservación d'estos paraxes ye un exemplu de convivencia ente una actividá económica ya industrial y otra actividá cultural, deportiva y turística. Nel nuesu casu, averámonos dempués d'un bon ratín de coche al pueblu de Vinuesa del que parte una pista forestal asfaltada que nos dexará nos Picos d'Urbión, onde s'alcuentra'l nuesu puntu de partida: La Laguna Negra. 
 
 
Laguna Negra (dixebraes estaciones del añu)
La ruta en sí, debería entamar de la mesma laguna, pero en bones partes del añu, nun se dexa xubir hasta'l parking más prósimu, por motivos de saturación, poro encomencipiamos a caleyar dende un parking más llonxanu (2 kms más abaxo y 1615 ms d'altor). Dende ellí, llégase ceo (menos de media hora) a la laguna Negra, de formación glaciar, a 1752 ms d'altor y con una belleza ablucante. El senderu que tomamos nos fadrá arrodiar la laguna pola so manzorga, averándonos a la paré que caltién les augues de la laguna y qu'en delles ocasiones ta estrada de tabayones. Per ún dellos vamos ascender no que pue ser, lo más duro de la propia ruta pol avance pindio qu'hai que facer. Con ñeve, y fríu, pues ser peligrosa l'ascensión ensín crampones y piolé. 
 
 
Semeyes de la Laguna Negra dende enriba del tabayón
 
Dende equí riba, ya tenemos un fácil caleyar per sendes, xubiendo desnivel poquín a pocu y travesando delles riegues unes de menor importancia y otres de mayor como la que ñaz de la Laguna Larga (2008 ms) dando aniciu al ríu Revinuesa que da nome al propiu pueblu. 
 
 
Un pelín de diferencia o que??
 
Dende esta laguna ya tenemos a vista'l propiu cumal del Urbión, y avanzaremos ensín mayor problema hasta auparnos a la cresta (2148 ms) que nos llevará hacia'l conxunto de peñes que fae la cota mayor d'esti picu Urbión. 
 
 
Ya tenemos a vista'l cumal del Urbión
 
Una de les coses menos prestoses d'esti picu ye'l momentu nel que llegues a esta cresta, ya que ves qu'un camín circulable por todoterrenos llega hasta la propia base del picu, lo cual al montañeru nun avezáu y pocu collaciu de caleyar, da-y un puñetazu al ánimu, jeje. A los que nos presta andar, paeznos una pena que lleguen hasta esti puntu, onde ñaz el Duero, y toma'l másimu altor la provincia de Soria, un aparatu motorizáu. Polo demás, una pena la cantidá de xente que nos tocó sofrir na propia cume y que nun mos dexó tar tranquilos nella, dempués d'una rutina de 2 hores y media d'ascensión superando pocu más de 6 kms y 800 ms de desnivel acumuláu. La baxada fadrase pel mesmu sitiu dempués de destrepar fácilmente, al igual que ficimos pa xubir, les peñes del cumal y percorrer tol senderu hasta la laguna negra, puntu d'entamu d'esta ruta. 
 
 
Camudando'l Camín nel Picu Urbión (2228 ms)

4 comentarios:

  1. Vaya diferencia de fotos....
    Aunque veo que sin importar el tiempo en que se visite la Laguna Negra es una preciosidad

    ResponderEliminar
  2. Solo echo en falta la bandera. Labordeta al poder.

    ResponderEliminar
  3. Pues si la verdá que ye una fastera de Soria preciosa.

    Joer, pues me parece que nun la puse (la bandera) porque la dexé na otra mochila.

    Labordeta pa SIEMPRE joer.

    Alcontraremos dalgún día un país que ponga LLIBERTÁ

    ResponderEliminar
  4. por fin torna el meyor blog.
    tengo ganes de lleer les rutes de pirineos.

    un muy buen home Labordeta. una pena.

    ResponderEliminar