lunes, 14 de diciembre de 2009

Cueva Güerta (Teberga) - Braña Las Navariegas

13 d'Avientu de 2009

Track: Cueva Güerta (Teberga) - Braña Las Navariegas



A la fin dempués d'un mes de Payares práuticamente nulu pal montañismu, alborecimos en Xixón, con un día zarráu de lluvia, y cola impresión de que la meteoroloxía tan gafienta qu'apuntaben pal llunes diba llegar inda enantes de lo asperáu.

Que suel pasar nestos casos?, y más a les 7 y cuartu la mañana, pues mesaxes de móvil, llamaes, y demás alderiques hasta ponenos d'alcuerdo en si tírase p'alantre o tornamos a pegar la oreya n'almogada. El resultáu foi: delles baxes nel grupu y 3 alloriaos que monten en coche en direición al puertu Ventana nel conceyu central de Teberga, cola intención de xubir al picu La Ferreirúa.


Semeya indicaora del estáu del puertu Ventana

Dempués d'hora y picu de viaxe y cafetín en Samartín de Teberga xunto al grupu de montaña Torrecerréu de Xixón que diben al picu Gorrión de Proaza, foi la propia carretera lo que nos dixo qu'onde dibemos cola que taba cayendo, jeje. Asína que dempués de llograr da-y la vuelta al coche, llibrar dalguna curva con xelu nel asfaltu, aidar a un paisanu que salióse cola furgoneta pal cunetón y dalguna aventura más, que son les que-y dan tastu a esto de madrugar pa dir de monte, alcordeme d'una ruta que salía del desfiladeru del riu Parmu.


Aparcamientu de la Cueva Güerta y cartelu de la ruta

Esta ruta parte de Cueva Güerta (Fresnéu), onde hai una cueva kárstica mui nomada polos espeleólogos y polo que ponía nos cartelos con bona población d'esperteyos, y fina na braña Las Navariegas, 850 ms d'altor por enriba del entamu.

Pa llegar a ella, salimos dende Xixón a Uviéu pola "Y griega", garrando'l desvíu na ronda d'esti hacia Grau, pa salinos en Trubia, y metenos na carretera que va paralela a la nomada Senda l'Osu. Poro, travesaremos los conceyos de Santu Adrianu y Proaza, hasta llegar al conceyu de Teberga, onde pasaremos pelos pueblos de Entragu, Samartín, Riel.lu, San Salvador y pocu dempués del desvíu de Fresnéu, a nuesa mandrecha tendremos cueva Güerta.


Caleyando pel Pandu con fueya y ñeve

Entamaremos caleyando per una cueva pa salir per un camín hacia las Morteras d'Arriba y pasar per una zona de praos con cabañes nomada Presories, onde empindiarase de forma más pronunciada'l camín al metenos nuna preciosa viesca autóutona col nome del Pandu, onde quiciás viésemos los paisaxes más prestosos de tola ruta, tanto pa dir como pa volver, ya que l'amiestu de fueya caída y ñeve, según ganábemos altor, yera increible.

Sin danos cuenta salimos de la viesca y finamos por dar nun col.lau (col.lau del Pandu) onde acolumbramos al fin el pueblín de la Foceicha, onde hai una bona fonte y llavaderu con teyáu nel que refuxámonos un ratín de la ñeve que cayía y xintamos daqué pa ganar fuercies.


La Foceicha al fondu y na entrada'l pueblu ñeváu

Una vegada que sintimos qu'enfriábemos pusímonos a dar zapatu darréu, ya que caleyando podíase tar, pero paraos l'ausencia de grados positivos yera más qu'acusada. Dempués de travesar el pueblu, y pescanciar cual yera la nuesa ruta d'ente toles que pasen per él nuna y notra direición, dimos bona cuenta, de la fastera de praos de pación de la veiga la Foceicha, pasando a lo postreru pola ponte del riu Cuevas y xubiendo a la braña Foceicha más alantre.


La ñeve nun mos quitaba la sonrisa inda

A partir d'equí tornamos a ganar altor de forma más continúa que danos dalgo d'animu ya que sabíemos que'l final yera a bon altor y tabemos muncho tiempu caleyando ensín quitanos desnivel. Nesta parte pasamos pelos praos de la Ferviencia y xubimos faciendo ziszas al traviés del monte Braniecha, averándonos poquín a pocu al ríu del Barrancu la Verde y a les sos cascades del Navalín y los Xiblos que facía tiempu qu'oyíamos a lo lloñe.


Regatu xeláu cerca de las Navariegas


Pocu más, quedaba por caleyar, lo cual agradecíamos porque'l fríu yera ya intensu y l'esfuerzu taba pasándonos factura, colo que l'únicu que queríemos yera xintar dalgo, camudar la camiseta sudada, y garrar dalgo de calorín pa baxar cuanto antes, ya que non andábemos mui sobraos de tiempu, o lo que ye lo mesmu, lluz del día.



Aportando a la braña Las Navariegas


Semeya del esfuerzu del collaciu Rolo ya dientru la cabaña

Sin tiempu pa xintar dalgo decente, fartucámonos a bas de barrites enerxétiques y lo que toa persona más querría nesti momentu, turrón de chocolate con pan, jeje. Que puta delicia, pa que darreu de quitar la ropa moyáo, y demientres pones dalgo seco, va Rolo saca un termómetru y dizte que tábemos a -3º C na cabaña. Estes rises conxuntes son impagables.

D'equí namás quedaba tornar al coche cansaos y con fríu pero esfrutando, d'una ruta inesperada, perguapa y enllena de coses bones pa l'alcordanza, como foi la perrina qu'acompangonos a nós durante tola baxada, dempués de tar con otros montañeros na xubida.


La perrina dándonos una baxada bien prestosa


Ensín más, da-y les gracies a los mios collacios Simón y Rolo, qu'a les 7 la mañana llevantáronse con xeitu pa dir pa Teberga a ver que se podía facer, a pesar del mal tiempu. Esto foi lo que ficimos durante casi 6 hores de ruta, 850 m de desnivel y 18 kms en total, dempués de rabilar un bon ratu nel asfaltu del puertu Ventana col coche y les plaques de xelu, desistir na oción cimera y tirar por una secundaria completamente improvisada.


Semeya de la viesca del Pandu
que bien merez una postal iverniega

2 comentarios:

  1. Joder 18 km al final!!! Vaya palizuca que mos metimos. La verdá que'l día tuvo de tou, pasámoslo bien y la viesca ñevada fue una estampa impagable

    ResponderEliminar