sábado, 18 de noviembre de 2023

Premoñu (Les Regueres) - Ania - Picu La Cuesta - La Llonga

11 de Payares de 2023

Track: Premoñu (Les Regueres) - Picu La Cuesta

Continuamos intentando esfrutar del monte, contando colos problemes físicos na cadera y tocaba ruta del grupu pero nun hubo munchu ésitu de convocatoria, asina que decidíme a dar un pateín enantes de la comida familiar que tenía, poro avisé a Benjamín y animóse rápidamente a visitar Les Regueres col envís de facer l'últimu vértice xeodésicu que quedábame per conocer.

 
Partimos de Premoñu (90 m) a la vera'l ríu Nalón

Pa ello, quedamos a les 9 y media la mañana nel pueblu de Premoñu, onde va añinos díbemos a esguilar a la vera'l ríu Nalón y onde tengo que volver ya que tengo ganes de conocer otru seutor qu'equipóse va años. Preparámonos, aparcando cerquina de la ermita de Santana y saldremos caleyando carretera abaxo, durante mediu kilómetru hacia'l barriu de Picarín, onde visitaremos el molín de Picarín, que toma agües de la riega Andayón.

Visitamos el rigu Andayón y el molín de Picarín caleyando per carretera

Nel intre, ponse un pelín a orbayar y llueu de ver el guapu y remociáu molín, por dalgún motivu, envede salir per carretera hacia les cases de Picarín, decidimos cruciar el rigu Andayón atopando un camín empedráu bien guapu, que diba llevanos hacia'l pueblu d'Ania nuna xubida tranquila, anque a la postre, diba dexanos ensin conocer la Cueva Oscura, marcada en dellos cartelos de percorríos.

 
Travesamos Ania y entamamos ascensu hacia'l picu La Cuesta

Poro, ensin querer casi, aportamos al pueblu d'Ania, parando al fin d'orbayar pero quedándonos con un borrín que va acompañar los nuesos pasos travesando'l pueblu hasta la fastera de la Gobia, onde vamos metenos nunos praos, siempre pelos bordes, pa salir ya a monte baxo, per onde algamaremos sienda hasta restolar los últimos metros hasta'l nuesu oxetivu: el vértice de la Cuesta de 278 m.

 
Facemos cumal en La Cuesta (278 m) vértice del conceyu Les Regueres

A estos altores el día, paez espabilar un pocu y les nueses vistes ábrense a tola fastera central astur, destacando l'averáu Picu Grande na Degollada, tol cordalín del Naranco col picu Paisanu y ya pal sur tol cordal de L'Aramo, Monsacru y hasta monte de Proaza como'l cordal de Caranga. La verdá ye que dacuando, vien estupendo alloñase de los nuesos montes preferíos y velos dende monte más baxo con otra perspeutiva dafechu mui prestosa.

 
Baxaremos hacia La Cuesta y Areces pa siguir hacia la Llonga

Llueu d'un pequeñu descansu, descenderemos hacia les cases de La Cuesta, pasando pel depósitu d'agua de la capital de les Regueres, Santuyanu, el cuál tenemos xustu embaxo nuesa. Saludamos a la paisana de la primera casa que topamos y al so perru, que tenía pinta gafa y garraremos camín, hacia'l barriu d'Areces, onde vamos parando ca pocu a pañar castañes valdunes.

 
Descendemos pel valle la Llonga sorprendiéndonos esti guapu llugar

Aportaremos a la primer casa d'Areces y vamos garrar una pista a la manzorga, que va llevanos a conocer quiciás el requexu más guapu de tola ruta, como ye'l valle la Llonga, pel que descenderemos siempre pero guapu camín, con viesques de castaños a los llaos y praos perbon curiaos, siendo una auténtica maraviya esti caleyar hacia'l pueblu de Premoñu.

Con esti tramu final tan prestosu, onde esfrutamos de los collores de la seronda, aportaremos a Premoñu de vueltu, zarrando esta circular de malpenes de 7 km y +/-240 m positivos, que tuviéronmos entreteníos nesta mañana serondiega durante 2 hores y media de paséu. Comentar qu'a la nuesa ruta, puédese visites a la Cueva Oscura, los palacios de les Regueres o los Meandros del Nora, pero nun me responsabilizo de la cantidá de kilómetros de carretera a xintar.

Camudando'l Camín nel conceyu Les Regueres

No hay comentarios:

Publicar un comentario